  • Data: 2014-05-06 20:07:27
    Temat: Re: RS232, USB - izolować?
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-06 19:57, Atlantis pisze:

    > Jednak optoizolatory można kupić w sklepie za rogiem. Poza tym parę
    > kilkanaście sztuk zostało mi z innych projektów. Na dobrą sprawę pewnie
    > mógłbym wykorzystać nawet ranie transoptory z fototranzystorami,
    > oczywiście schodząc dość nisko z prędkością. Z drugiej strony jednak
    > warto, żeby to chodziło w miarę szybko, choćby taka synchronizacja
    > godziny powinna zajmować jak najmniej czasu.

    57600 nie wystarczy na zwykłym, tanim CNY17?
    podpowiedź - aby to szybko działało musisz ustawić odpowiednio duży prąd
    kolektora i odpowiednio małe rezystancje obciążenia (popatrz na wykresy
    w karcie katalogowej pt. szybkość vs Rl i Ic) oraz daj opornik pomiędzy
    bazą a masą/emiterem fototranzystora (100k na początek)

    to popatrz do kwietniowej EdW
    http://serwis.avt.pl/manuals/AVT3091.pdf

    --
    pozdr.