-
Data: 2017-06-19 21:40:57
Temat: Re: Pytanie teoretyczne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oi97b1$v9m$...@n...news.atman.pl...
W dniu 19.06.2017 o 09:03, WS pisze:
>> Ale na luzie z gory bedzie przyspieszal, wiec "za darmo" nabieral
>> wiekszej enekgii kinetycznej, ktora wykorzysta sie dalej, nap. na
>> tym podjezdzie... >Ekonomicznie lepiej wyjdzie.
>Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi się,
>że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie
>silnikiem nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na
>kręcenie nim paliwem.
IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
Im wieksze, tym wieksza strata.
Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
(tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac
stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.
>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
>> klopoty...
>W sumie na 5 również.
>Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
>nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która
>mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac.
Moze byc tez plaska droga, pojazd nadmiar predkosci wytraci.
Albo w ogole plasko - na budziku mam 120, za 2 km jest zakret, na
ktorym powinienem miec 60, jak jechac.
Tak, wiem jak jechac - wrzucic najwyzszy bieg, bez gazu zwolnic do 60
czy 70, a potem dotoczyc sie z ta predkoscia do zakretu :-)
Choc alternatywnie ... na luz i zgasic silnik :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.17 21:39 r...@k...pl
- 19.06.17 21:47 Przemyslaw P.
- 19.06.17 22:11 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:16 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:21 Mateusz Bogusz
- 19.06.17 22:28 J.F.
- 19.06.17 23:00 Budzik
- 19.06.17 23:56 Zenek Kapelinder
- 20.06.17 00:47 Przemyslaw P.
- 20.06.17 00:57 RadoslawF
- 20.06.17 03:18 J.F.
- 20.06.17 06:25 Shrek
- 20.06.17 06:32 Shrek
- 20.06.17 10:49 J.F.
- 20.06.17 10:53 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A