eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPytanie teoretyczneRe: Pytanie teoretyczne
  • Data: 2017-06-20 06:25:47
    Temat: Re: Pytanie teoretyczne
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 19.06.2017 o 21:40, J.F. pisze:

    >> Ale za to zużywasz na kręceniem silnikiem po próżnicy. Wydaje mi się,
    >> że jak jedziesz na maksymalnym biegu to raczej nie hamowanie silnikiem
    >> nie pochłonie więcej energii niż musiałbyś dostarczyć na kręcenie nim
    >> paliwem.
    >
    > IMO to po pierwsze od obrotow zalezy.
    > Im wieksze, tym wieksza strata.

    Dlatego pisze o piątce.

    > Ale musze jeszcze przemyslec kwestie napedzania z paliwa ... tak na
    > szybko ... to sprawnosc silnika na biegu jalowym jest mierna
    > (tzn ilosc paliwa przeliczona na energie oporow), wiec moze lepiej
    > pozwolic gorze pokrecic silnikiem, a potem depnac na ~70% i odzyskac
    > stracowna energie przy najwyzszej sprawnosci silnika.

    W sumie to można pewnie policzyć, ale jest za wcześnie;) - mój stary
    trup pali 1l lpg na godzinę i 10 litrów na setkę.


    >>> Oddzielna sprawa, to jazda na luzie, ktora jest proszeniem sie o
    >>> klopoty...

    >> Dodatkowo dochodzi, że nie możesz się raczej rozpędzać w
    >> nieskończoność więc jak dotkniesz hamulca to stracisz energię, która
    >> mogłeś wykorzystać na kręcenie silnikiem...
    >
    > Zakladalismy ze po zjezdzie jest podjazd i nie trzeba hamulca dotykac.

    Tak, ale raczej się nie uda w praktyce. W praktyce nie hamując silnikiem
    spalisz klocki i wyleciesz;)

    Shrek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: