-
61. Data: 2010-12-23 23:49:32
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: JAM <j...@y...com>
On Dec 23, 3:05 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:
> Ale moze juz ten maksymalny nie bedzie sie pojawial tak czesto w
> normalnej jezdzie co wplynie na zywotnosc skrzyni.
Jest taka mozliwosc, ale raczej watpie aby tak wlasnie robili. Predzej
zmieniliby dostawce lub zmusili GM do wzmocnienia szwankujacego
elementu.
> > A wyjasnili dlaczego tak musieli zrobic ?
>
> http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=4650&s
tart=240
> Poczytaj sobie.
Z postu wynika, ze nikt nic nie wie :-)
> Panda tez byla samochodem roku :P
> Sam przeciez miales jakies zastrzezenia co do jakosci fiata :>
Co wedlug ciebie jest szczytem techniki samochodowej ?
> Jestem daleko od tego typu uproszczen.
> Chociaz mam dwie beemki to nie jestem jakims zaslepionym fanem marki,
> staram sie byc obiektywny w swoich ocenach.
Obiektywne byloby jakies statstyczne doswiadczenie.
> Bo nie o recallach mowa jest.
> Samochod po gwarancji to dalej samochod i wielu oczekuje, ze bedzie
> dlugo sprawowal sie bezwaryjnie.
> Setki tysiecy km, nascie lat, rozni kierowcy z roznym temperamentem i
> juz widac co sprwuje sie lepiej, a co gorzej (nie mylic ze zle sprawujacym).
Hmmm. W USA GM daje gwarancje na swoje uklady napedowe na 5 lat /
100,000 mil. BMW daje tylko 4 lata i 50,000 mil.
> > W przyapdku BMW to byly niszowe produkty. Samochody z silnikami 8 i 12
> > cylindrowymi byly znikomym procentem ogolnej produkcji BMW. Gross
> > produkcji BMW to seria 3 w wersji 316, 318, 320, 325 czy 328 a w tych
> > stosowano wylacznie skrzynie GM lub manualne. Jak widze o tym w jakich
> > procentach sprzedaja sie samochody w danej serii platformowej koncernu
> > tez nie masz zielonego pojecia.
>
> Ja tam nie wiem, ale E34 posiada skrzynie ZFa, ze wszystkimi silnikami o
> ile mnie pamiec nie myli.
E34 to staroc z lat 80-tych. Wtedy zapewne BMW kupowal skrzynie od ZF.
W wielu przypadkach nie oplaca sie przerabiac ukladu napedowego na
nowa skrzynie nie mowiac juz o tym, ze zapewne podpisali umowe z ZF na
zaopatrywanie tego modelu w skrzynie do konca jego produkcji.
> Niby gdzie? Patrz wyzej, E34, E32, E38 chyba jedne z najpopularniejszych
> modeli :>
Piszesz o modelach z okresu kiedy GM nawet nie produkowal tej skrzyni
biegow, ktora uzywal BMW.
> Bla bla bla, juz byl mowa o tym, ze z tym samym silnikiem w BMW serii 7
> stosowano skrzynie ZFa, a w BMW serii 5 skrzynie GMa.
> Powtarzam, ten sam silnik, ta sama moc, tylko chyba inne wymagania.
Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
wiesz, wiec nie zgaduj.
> Oj widze, ze masz jakis kompleks na punkcie ameryki i GMa.
> Sa gorsze, bo nie wytrzymuja tyle co ZFy i koniec kropka.
Taaa. I daltego BMW boi sie dac gwarancje na 100,000 mil.
> Przez bardzo wielki przypadek sie trafila to lyknalem za psie pieniadze
> i w sumie na razie nie zaluje.
To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
125p i bardzo go lubilem.
>
> --
> Karolek
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
62. Data: 2010-12-24 09:49:27
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-23 23:49, JAM pisze:
> On Dec 23, 3:05 pm, Karolek<d...@o...pl> wrote:
>
>> Ale moze juz ten maksymalny nie bedzie sie pojawial tak czesto w
>> normalnej jezdzie co wplynie na zywotnosc skrzyni.
>
> Jest taka mozliwosc, ale raczej watpie aby tak wlasnie robili. Predzej
> zmieniliby dostawce lub zmusili GM do wzmocnienia szwankujacego
> elementu.
>
Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos
rzeznika, a u normlnego kierowcy dopiero po x latach i setkach tysiecy km.
Mowa jest o juz starych samochodch z duzymi przebiegami i wtedy sie
ujawniaja pewne roznice.
>>> A wyjasnili dlaczego tak musieli zrobic ?
>>
>> http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=4650&s
tart=240
>> Poczytaj sobie.
>
> Z postu wynika, ze nikt nic nie wie :-)
>
Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu
nastapila i ze odczucia sa in minus.
>> Panda tez byla samochodem roku :P
>> Sam przeciez miales jakies zastrzezenia co do jakosci fiata :>
>
> Co wedlug ciebie jest szczytem techniki samochodowej ?
>
No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale
zadnego z nich nie uwazam za szczyt techniki samochodowej.
>> Jestem daleko od tego typu uproszczen.
>> Chociaz mam dwie beemki to nie jestem jakims zaslepionym fanem marki,
>> staram sie byc obiektywny w swoich ocenach.
>
> Obiektywne byloby jakies statstyczne doswiadczenie.
>
Takie mam, ale nie potwierdzone zadna pieczatka szacownej organizacji
itp. :>
>> Bo nie o recallach mowa jest.
>> Samochod po gwarancji to dalej samochod i wielu oczekuje, ze bedzie
>> dlugo sprawowal sie bezwaryjnie.
>> Setki tysiecy km, nascie lat, rozni kierowcy z roznym temperamentem i
>> juz widac co sprwuje sie lepiej, a co gorzej (nie mylic ze zle sprawujacym).
>
> Hmmm. W USA GM daje gwarancje na swoje uklady napedowe na 5 lat /
> 100,000 mil. BMW daje tylko 4 lata i 50,000 mil.
>
Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa?
>> Ja tam nie wiem, ale E34 posiada skrzynie ZFa, ze wszystkimi silnikami o
>> ile mnie pamiec nie myli.
>
> E34 to staroc z lat 80-tych. Wtedy zapewne BMW kupowal skrzynie od ZF.
Ten watek jest wlasnie o starociach, bo E46 juz powoli tez zczyna sie
zliczac do tej kategorii.
> W wielu przypadkach nie oplaca sie przerabiac ukladu napedowego na
> nowa skrzynie nie mowiac juz o tym, ze zapewne podpisali umowe z ZF na
> zaopatrywanie tego modelu w skrzynie do konca jego produkcji.
>
Ale do serii 3 (E36) montowli tez GMa :>
>> Niby gdzie? Patrz wyzej, E34, E32, E38 chyba jedne z najpopularniejszych
>> modeli :>
>
> Piszesz o modelach z okresu kiedy GM nawet nie produkowal tej skrzyni
> biegow, ktora uzywal BMW.
>
A co powiesz np. na E60 i skrzynie GA6HP26Z? Skrzynia ZFa.
>> Bla bla bla, juz byl mowa o tym, ze z tym samym silnikiem w BMW serii 7
>> stosowano skrzynie ZFa, a w BMW serii 5 skrzynie GMa.
>> Powtarzam, ten sam silnik, ta sama moc, tylko chyba inne wymagania.
>
> Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
> wiesz, wiec nie zgaduj.
>
Jasne, po prostu dali mocniejsza do auta wyzszej klasy.
>> Oj widze, ze masz jakis kompleks na punkcie ameryki i GMa.
>> Sa gorsze, bo nie wytrzymuja tyle co ZFy i koniec kropka.
>
> Taaa. I daltego BMW boi sie dac gwarancje na 100,000 mil.
>
Ale na skrzynie od GMa daje? :>
>> Przez bardzo wielki przypadek sie trafila to lyknalem za psie pieniadze
>> i w sumie na razie nie zaluje.
>
> To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
> 125p i bardzo go lubilem.
Moj pierwszy to 126p i tez go lubilem jak nie musialem pod nim lezec :>
--
Karolek
-
63. Data: 2010-12-24 17:56:31
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: JAM <j...@y...com>
On Dec 24, 3:49 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:
> Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos
> rzeznika, a u normlnego kierowcy dopiero po x latach i setkach tysiecy km.
> Mowa jest o juz starych samochodch z duzymi przebiegami i wtedy sie
> ujawniaja pewne roznice.
To oni zmieniali soft w starych samochodach ? Dziwne. Tego praktycznie
nikt nie robi.
> Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu
> nastapila i ze odczucia sa in minus.
Rozumiem, ale przyczyna zmiany softu moglybyc rownie dobrze wymogi
homologacyjne czystosci spalin albo przegrzewanie sie silnika w jakis
warunkach. Sa dziesiatki przyczyn, dla ktorych producent moze miec
ochote zmienic soft lub nawet musiec i rzadko to jest spowodowane
wytrzymalscia konstrukcji. Kazdy nowo konstruowany samochod przechodzi
serie bardzo ciezkich testow producenta zanim wejdzie na rynek i maja
one symulowac wieloletnie zuzycie podzespolow przez usytkownikow o
ciezkim kopycie. Nie wierze, aby BMW nie wychwycilo zbyt slabej
skrzyni biegow zanim weszla na rynek.
> > Co wedlug ciebie jest szczytem techniki samochodowej ?
>
> No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale
> zadnego z nich nie uwazam za szczyt techniki samochodowej.
To wiem. Raczej pytalem co takiego tym szczytem jest. Ja uwazam, ze
wiele amrykanskich aut w niczym nie ustepuje analogicznym konstrukcjom
EU. Czesto nawet to sa te same platformy w przypadku Forda i GM co
odpowiedniki euroepejskie.
> > Hmmm. W USA GM daje gwarancje na swoje uklady napedowe na 5 lat /
> > 100,000 mil. BMW daje tylko 4 lata i 50,000 mil.
>
> Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa?
GM juz nie produkuje 5-cio biegowej skrzyni, ktora kiedys kupowal BMW.
BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to
obecnie ZF. Nowe, 6 biegowe automaty GM stosuja obecnie niektore Fordy
i Mazdy. Ford ma wylacznosc na te skrzynie bo bral udzial w ich
konstrukcji wiec nie sadze aby GM mogl je sprzedawac innym firmom bez
zgody Forda. Po 2000 roku firmy produkujace pojazdy generalnie zaczely
odchodzic od sprzedawania podzespolow napedowych konkurencji. Do 2000
roku Honda na przyklad sprzedawala swoje silniki GM do niektorych
samochodow a teraz juz nie. Dlaczego tak sie dzieje, nie wiem ale
wiele wspolnych przedsiewziec takich jak wspolne silniki, wspolne
skrzynie biegow itp przestaly w tym przemysle funkcjonowac. Byc moze
kryzys tak zaostrzyl konkurencje Nadal oczywiscie funkcjonuja
uniwerslani dostawcy sprzedajacy swoje automaty kazdemu producentowi.
Glownie to jest Aisin i ZF.
> > Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
> > wiesz, wiec nie zgaduj.
>
> Jasne, po prostu dali mocniejsza do auta wyzszej klasy.
Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-)
> Ale na skrzynie od GMa daje? :>
Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W
ukladzie napedowym trzeba dac gwarancje nie tylko na skrzynie
biegow :-)
> > To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
> > 125p i bardzo go lubilem.
>
> Moj pierwszy to 126p i tez go lubilem jak nie musialem pod nim lezec :>
Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem
nim w drodze a mialem go prawie 10 lat.
>
> --
> Karolek
JAM
-
64. Data: 2010-12-25 09:33:46
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-24 17:56, JAM pisze:
> On Dec 24, 3:49 am, Karolek<d...@o...pl> wrote:
>
>> Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos
>> rzeznika, a u normlnego kierowcy dopiero po x latach i setkach tysiecy km.
>> Mowa jest o juz starych samochodch z duzymi przebiegami i wtedy sie
>> ujawniaja pewne roznice.
>
> To oni zmieniali soft w starych samochodach ? Dziwne. Tego praktycznie
> nikt nie robi.
>
Przeczytaj jeszcze raz uwaznie co napisalem.
>> Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu
>> nastapila i ze odczucia sa in minus.
>
> Rozumiem, ale przyczyna zmiany softu moglybyc rownie dobrze wymogi
> homologacyjne czystosci spalin albo przegrzewanie sie silnika w jakis
> warunkach. Sa dziesiatki przyczyn, dla ktorych producent moze miec
> ochote zmienic soft lub nawet musiec i rzadko to jest spowodowane
> wytrzymalscia konstrukcji. Kazdy nowo konstruowany samochod przechodzi
> serie bardzo ciezkich testow producenta zanim wejdzie na rynek i maja
> one symulowac wieloletnie zuzycie podzespolow przez usytkownikow o
> ciezkim kopycie. Nie wierze, aby BMW nie wychwycilo zbyt slabej
> skrzyni biegow zanim weszla na rynek.
>
KIA zmienila ze wzgledu na trwalosc turbosprezarki.
>> No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale
>> zadnego z nich nie uwazam za szczyt techniki samochodowej.
>
> To wiem. Raczej pytalem co takiego tym szczytem jest. Ja uwazam, ze
> wiele amrykanskich aut w niczym nie ustepuje analogicznym konstrukcjom
> EU. Czesto nawet to sa te same platformy w przypadku Forda i GM co
> odpowiedniki euroepejskie.
>
Moze jestes za malo uswiadomiony, ale Fordy czy Ople w EU nie uchodza
raczej za marki premium, ze tak to nazwe :>
>> Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa?
>
> GM juz nie produkuje 5-cio biegowej skrzyni, ktora kiedys kupowal BMW.
No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali?
> BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to
> obecnie ZF.
A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja...
a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy.
> Nowe, 6 biegowe automaty GM stosuja obecnie niektore Fordy
> i Mazdy. Ford ma wylacznosc na te skrzynie bo bral udzial w ich
> konstrukcji wiec nie sadze aby GM mogl je sprzedawac innym firmom bez
> zgody Forda. Po 2000 roku firmy produkujace pojazdy generalnie zaczely
> odchodzic od sprzedawania podzespolow napedowych konkurencji. Do 2000
> roku Honda na przyklad sprzedawala swoje silniki GM do niektorych
> samochodow a teraz juz nie. Dlaczego tak sie dzieje, nie wiem ale
> wiele wspolnych przedsiewziec takich jak wspolne silniki, wspolne
> skrzynie biegow itp przestaly w tym przemysle funkcjonowac. Byc moze
> kryzys tak zaostrzyl konkurencje Nadal oczywiscie funkcjonuja
> uniwerslani dostawcy sprzedajacy swoje automaty kazdemu producentowi.
> Glownie to jest Aisin i ZF.
>
Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje?
>>> Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
>>> wiesz, wiec nie zgaduj.
>>
>> Jasne, po prostu dali mocniejsza do auta wyzszej klasy.
>
> Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-)
>
Widac wystarczyla od ZFa :>
>> Ale na skrzynie od GMa daje? :>
>
> Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W
> ukladzie napedowym trzeba dac gwarancje nie tylko na skrzynie
> biegow :-)
>
Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne.
>>> To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
>>> 125p i bardzo go lubilem.
>>
>> Moj pierwszy to 126p i tez go lubilem jak nie musialem pod nim lezec :>
>
> Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem
> nim w drodze a mialem go prawie 10 lat.
No ja z kaszlakiem wytrzymalem rok, irytujace stalo sie wymienianie
nowych czesci na nowe.
--
Karolek
-
65. Data: 2010-12-25 16:18:19
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: JAM <j...@y...com>
On Dec 25, 3:33 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:
> W dniu 2010-12-24 17:56, JAM pisze:
>
> Moze jestes za malo uswiadomiony, ale Fordy czy Ople w EU nie uchodza
> raczej za marki premium, ze tak to nazwe :>
Nadal nie uslyszalem, ktore samochody sa takie "zaawansowane". Jezeli
sadzic po trendach swiatowych to chyba jednak Toyota. Oni juz od
prawie 20 lat produkuja hybrydy. Cos czego europejscy producenci
jeszcze nie nauczyli sie robic ;-)
> No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali?
Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata.
> > BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to
> > obecnie ZF.
>
> A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja...
> a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy.
Ani dzisiejszy ZF to nie ten sam co w 90-tych latach, ani GM nie ma
zamiaru sprzedawac konkurencji podzespolow, ktore mu daja przewage
konkurencyjna. GM w odroznieniu od BMw potrafi zaprojektowac wlasne
skrzynie biegow :-) W koncu automat hydrokinetyczny to wynalazek GM.
Widziales kiedy firme, ktora sprzedaje swoje najlepsze konstrukcje
konkurencji ?
> Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje?
Albo moze ma tak dobre, ze nie chce sie dzielic tym produktem z
konkurencja ?
> > Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-)
>
> Widac wystarczyla od ZFa :>
Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby
mocniejsza skrzynia. GM produkuje takie 6-cio biegowe automaty Alison
do ciezkich pick-up. Bije na glowe ZF wytrzymaloscia i jako bonus ma
odprowadzenie mocy na urzadzenia dodatkowe :-) Ford tez takie ma.
> > Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W
> > ukladzie napedowym trzeba dac gwarancje nie tylko na skrzynie
> > biegow :-)
>
> Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne.
Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych
w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka
praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej.
> > Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem
> > nim w drodze a mialem go prawie 10 lat.
>
> No ja z kaszlakiem wytrzymalem rok, irytujace stalo sie wymienianie
> nowych czesci na nowe.
>
> --
> Karolek
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
66. Data: 2010-12-25 21:47:45
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-25 16:18, JAM pisze:
> Nadal nie uslyszalem, ktore samochody sa takie "zaawansowane". Jezeli
> sadzic po trendach swiatowych to chyba jednak Toyota. Oni juz od
> prawie 20 lat produkuja hybrydy. Cos czego europejscy producenci
> jeszcze nie nauczyli sie robic ;-)
>
Tak jasne :>
Najmocniejsza hybryda to bodaj od BMW.
Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke.
>> No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali?
>
> Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata.
>
To sie w koncu zdecyduj, bo strasznie meandrujesz.
>> A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja...
>> a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy.
>
> Ani dzisiejszy ZF to nie ten sam co w 90-tych latach, ani GM nie ma
> zamiaru sprzedawac konkurencji podzespolow, ktore mu daja przewage
> konkurencyjna. GM w odroznieniu od BMw potrafi zaprojektowac wlasne
> skrzynie biegow :-) W koncu automat hydrokinetyczny to wynalazek GM.
> Widziales kiedy firme, ktora sprzedaje swoje najlepsze konstrukcje
> konkurencji ?
>
I jak to sie ma do meritum?
Dla przypomnienia meritum bylo to, ze skrzynie ZFa byly lepsze od GMa.
>> Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje?
>
> Albo moze ma tak dobre, ze nie chce sie dzielic tym produktem z
> konkurencja ?
>
Tak tak, i padnie zupelnie na pysk i sie nie podzieli :P
>> Widac wystarczyla od ZFa :>
>
> Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby
> mocniejsza skrzynia.
No jak mam dwie do wyboru, funkcjonalnosc ta sama, to lepsza jest
mocniejsza :>
To jakby logiczne sie wydaje.
>GM produkuje takie 6-cio biegowe automaty Alison
> do ciezkich pick-up. Bije na glowe ZF wytrzymaloscia i jako bonus ma
> odprowadzenie mocy na urzadzenia dodatkowe :-) Ford tez takie ma.
>
Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen...
>> Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne.
>
> Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych
> w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka
> praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej.
>
Pisales, ze GM daje wiecej.
--
Karolek
-
67. Data: 2010-12-26 00:39:48
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-23 05:49, JAM pisze:
> Nadal nie udowodniles ze sie sprawuja lepiej. Jak na razie nie
> widzialem zadnego dowodu na to. BMW przez lata kupowal wlasnie
> skrzynie GM do ogromnej wiekszosci swoich pojazdow a nie ZF. Te z
> silnikami benzynowymi 6 vcylindrowymi to gross ich produkcji. Gdyby ZF
> byl "lepszy" to BMW zmienilby dostawce w ciagu jednego roku. Tymczasem
> przez lata to wlasnie ten jeden automat GM byl najczesciej stosowana
> skrzynia automatyczna w BMW a ZF jedynie w kilku niszowych produktach
> o znikomej produkcji ilosciowej. Zaden producnet nie toleruje
> wadliwego podzespolu przez lata w swoich najlepiej sprzedajacych sie
> samochodach.
>
Amen.
-
68. Data: 2010-12-26 03:39:21
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: JAM <j...@y...com>
On Dec 25, 3:47 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:
> W dniu 2010-12-25 16:18, JAM pisze:
>
> Tak jasne :>
> Najmocniejsza hybryda to bodaj od BMW.
To hybryda pierwszej generacji. BMW kupil ten system od GM. GM ma juz
na system drugiej generacji (Volt), ale ten nie sadze aby byl na
sprzedaz dla BMW. Jedynie Opel na nim skorzysta.
> Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke.
Wielu laikow ma taka opinie. Szczegolnie jak nie maja pojecia ile
energii jest tracone na hamulcach. Slepa uliczka sa mocne silniki
spalinowe i prymitywne hamulce cierne. Cos w czym BMW sie
specjalizuje.
> > Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata.
>
> To sie w koncu zdecyduj, bo strasznie meandrujesz.
Tlumacze przeciez jak dziecku, ze BMW obecnie stosuje wylacznie
skrzynie ZF i potrafi dac na nie jedynie polowe takiej gwarancji jak
daje GM na swoje skrzynie biegow.
> I jak to sie ma do meritum?
> Dla przypomnienia meritum bylo to, ze skrzynie ZFa byly lepsze od GMa.
Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF, BMW stosowal je
latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF. Nie
doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo
przeciwnie. W zasadzie jest dokladnie na odwrot. Okazalo sie ze na
temat samochodow niewiele wiesz poza ogolnikami i parom stereotypami.
W konstrukcji samochodow trzeba sie poslugiwac statystykami
naprawczymi bo zbyt duzo malo wiarygodnych opinii krazy po rynku
uzytkownikow.
> > Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby
> > mocniejsza skrzynia.
>
> No jak mam dwie do wyboru, funkcjonalnosc ta sama, to lepsza jest
> mocniejsza :>
> To jakby logiczne sie wydaje.
Nie. To dowodzi jak malo wiesz. Mocniejsze to znaczy ciezsze i
drozsze. Musisz wiecej zaplacic i bedziesz mial samochod zuzywajacy
niepotrzebnie wiecej paliwa oraz o mniejszej dynamice ze wzgledu na
niepotrzebna wage. Czy w dwudziesto amperowe obwody elektryczne
wkladasz czterdziesto amperowe bezpieczniki bo sa "lepsze" bo
mocniejsze ?
> Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen...
To bogaty kraj. Ludzie maja duzy wybor roznych produktow.
> > Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych
> > w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka
> > praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej.
>
> Pisales, ze GM daje wiecej.
Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe
generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)
>
> --
> Karolek
JAM
http://marchel.home.comcast.net/~marchel/
-
69. Data: 2010-12-26 10:07:53
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-26 03:39, JAM pisze:
>> Tak jasne :>
>> Najmocniejsza hybryda to bodaj od BMW.
>
> To hybryda pierwszej generacji. BMW kupil ten system od GM. GM ma juz
> na system drugiej generacji (Volt), ale ten nie sadze aby byl na
> sprzedaz dla BMW. Jedynie Opel na nim skorzysta.
>
Tak, tak :P
Jak na razie Volt dopiero co wchodzi, a BMW ma to juz od dawna, podobnie
jak mialo juz brdzo dawno temu 7 (E38) na wodor.
>> Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke.
>
> Wielu laikow ma taka opinie. Szczegolnie jak nie maja pojecia ile
> energii jest tracone na hamulcach. Slepa uliczka sa mocne silniki
> spalinowe i prymitywne hamulce cierne. Cos w czym BMW sie
> specjalizuje.
>
Ale pieprzysz farmazony :/
Hybryda to badziewie dla pseudo ekologow i zdania nie zmienie.
>>> Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata.
>>
>> To sie w koncu zdecyduj, bo strasznie meandrujesz.
>
> Tlumacze przeciez jak dziecku, ze BMW obecnie stosuje wylacznie
> skrzynie ZF i potrafi dac na nie jedynie polowe takiej gwarancji jak
> daje GM na swoje skrzynie biegow.
>
Ale z premedytacja mieszasz.
Mowa byal nie o nowych tylko o starych juz samochodach, pisales ze GM
daje dluzasz gwarancje co sie jednak okazuje klamstwem, wiec przestan
juz tutaj uprawiac tani reklame GMa bo i tak jak byl tandetna marka tak
pozostanie.
>> I jak to sie ma do meritum?
>> Dla przypomnienia meritum bylo to, ze skrzynie ZFa byly lepsze od GMa.
>
> Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF,
Zycie pokazalo, ze to gowno prawda.
>BMW stosowal je
> latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF.
Chyba tylko w modelach E39 i E46 :P
Nie
> doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo
> przeciwnie.
Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie
niszowe produkty jak smiales tu stwierdzic.
> W zasadzie jest dokladnie na odwrot.
ROTFL
Okazalo sie ze na
> temat samochodow niewiele wiesz poza ogolnikami i parom stereotypami.
> W konstrukcji samochodow trzeba sie poslugiwac statystykami
> naprawczymi bo zbyt duzo malo wiarygodnych opinii krazy po rynku
> uzytkownikow.
>
No jezeli takich fachowcow jak Ty ztrudniaja w GM, to nie dziwne ze padl
na psyk i trzeba bylo reanimowac trupa.
>>> Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby
>>> mocniejsza skrzynia.
>>
>> No jak mam dwie do wyboru, funkcjonalnosc ta sama, to lepsza jest
>> mocniejsza :>
>> To jakby logiczne sie wydaje.
>
> Nie. To dowodzi jak malo wiesz. Mocniejsze to znaczy ciezsze i
> drozsze.
Drozsze, moze, ciezsze wcale niekoniecznie, ale co taki pseudo inzynier
moze o tym wieziec.
Musisz wiecej zaplacic i bedziesz mial samochod zuzywajacy
> niepotrzebnie wiecej paliwa oraz o mniejszej dynamice ze wzgledu na
> niepotrzebna wage.
ROTFL, kupujac 7 wli mnie czy spali 0,1l wiecej :P
> Czy w dwudziesto amperowe obwody elektryczne
>> wkladasz czterdziesto amperowe bezpieczniki bo sa "lepsze" bo
>> mocniejsze ?
Co za durne porownanie.
Skrzynia to nie bezpiecznik.
Jak juz chcesz porownanie elektryczne to powinno brzmiec tak: czy jezeli
potrzebuje instalacje jednofazowa to montuje sobie trojfazowa bo jest
"lepsza"?
A odpowiedz bedzie brzmila tak: tak montuje sobie 3-fazowa chociaz
bedzie drozsza, to jest o niebo lepsza, bo sobie podlacze to co chce n
jednej fazie, le jak bede mial potrzebe podlaczyc cos mocniejszego to
tez to bez klopoty zrobie, i nie bedzie mi przy tym wywalac co chwile
bezpiecznikow.
>> Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen...
>
> To bogaty kraj. Ludzie maja duzy wybor roznych produktow.
>
ROTFL, z tego bogactwa ludziom mozgi znikly? :P
>>> Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych
>>> w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka
>>> praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej.
>>
>> Pisales, ze GM daje wiecej.
>
> Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe
> generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)
>
Ale kogo co obecnie, mowa byla o czyms zupelnie innym, a Ty zeby jakos
wybrnac sciagasz watek na inne tory.
--
Karolek
-
70. Data: 2010-12-26 11:05:34
Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-26 10:07, Karolek pisze:
>> BMW stosowal je
>> latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF.
>
> Chyba tylko w modelach E39 i E46 :P
>
Chryste ... Weź się już nie pogrążaj człowieku!!! W e39 były ZF'y. W e46
nie wiem, bo nie interesuje mnie ten model.
> Nie
>> doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo
>> przeciwnie.
>
> Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie
> niszowe produkty jak smiales tu stwierdzic.
>
Moim zdaniem wszystkie BMW oprócz trójek, to niszowe produkty.
>> Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe
>> generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)
>>
> Ale kogo co obecnie, mowa byla o czyms zupelnie innym, a Ty zeby jakos
> wybrnac sciagasz watek na inne tory.
>
>
Człowieku, weź przestań już filozofować, bo Twoja wiedza o motoryzacji
jest na poziomie zerowym!