eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pytanie do znawców BMW
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 81

  • 61. Data: 2010-12-23 23:49:32
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 23, 3:05 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > Ale moze juz ten maksymalny nie bedzie sie pojawial tak czesto w
    > normalnej jezdzie co wplynie na zywotnosc skrzyni.

    Jest taka mozliwosc, ale raczej watpie aby tak wlasnie robili. Predzej
    zmieniliby dostawce lub zmusili GM do wzmocnienia szwankujacego
    elementu.

    > > A wyjasnili dlaczego tak musieli zrobic ?
    >
    > http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=4650&s
    tart=240
    > Poczytaj sobie.

    Z postu wynika, ze nikt nic nie wie :-)

    > Panda tez byla samochodem roku :P
    > Sam przeciez miales jakies zastrzezenia co do jakosci fiata :>

    Co wedlug ciebie jest szczytem techniki samochodowej ?

    > Jestem daleko od tego typu uproszczen.
    > Chociaz mam dwie beemki to nie jestem jakims zaslepionym fanem marki,
    > staram sie byc obiektywny w swoich ocenach.

    Obiektywne byloby jakies statstyczne doswiadczenie.

    > Bo nie o recallach mowa jest.
    > Samochod po gwarancji to dalej samochod i wielu oczekuje, ze bedzie
    > dlugo sprawowal sie bezwaryjnie.
    > Setki tysiecy km, nascie lat, rozni kierowcy z roznym temperamentem i
    > juz widac co sprwuje sie lepiej, a co gorzej (nie mylic ze zle sprawujacym).

    Hmmm. W USA GM daje gwarancje na swoje uklady napedowe na 5 lat /
    100,000 mil. BMW daje tylko 4 lata i 50,000 mil.

    > > W przyapdku BMW to byly niszowe produkty. Samochody z silnikami 8 i 12
    > > cylindrowymi byly znikomym procentem ogolnej produkcji BMW. Gross
    > > produkcji BMW to seria 3 w wersji 316, 318, 320, 325 czy 328 a w tych
    > > stosowano wylacznie skrzynie GM lub manualne. Jak widze o tym w jakich
    > > procentach sprzedaja sie samochody w danej serii platformowej koncernu
    > > tez nie masz zielonego pojecia.
    >
    > Ja tam nie wiem, ale E34 posiada skrzynie ZFa, ze wszystkimi silnikami o
    > ile mnie pamiec nie myli.

    E34 to staroc z lat 80-tych. Wtedy zapewne BMW kupowal skrzynie od ZF.
    W wielu przypadkach nie oplaca sie przerabiac ukladu napedowego na
    nowa skrzynie nie mowiac juz o tym, ze zapewne podpisali umowe z ZF na
    zaopatrywanie tego modelu w skrzynie do konca jego produkcji.

    > Niby gdzie? Patrz wyzej, E34, E32, E38 chyba jedne z najpopularniejszych
    > modeli :>

    Piszesz o modelach z okresu kiedy GM nawet nie produkowal tej skrzyni
    biegow, ktora uzywal BMW.

    > Bla bla bla, juz byl mowa o tym, ze z tym samym silnikiem w BMW serii 7
    > stosowano skrzynie ZFa, a w BMW serii 5 skrzynie GMa.
    > Powtarzam, ten sam silnik, ta sama moc, tylko chyba inne wymagania.

    Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
    wiesz, wiec nie zgaduj.

    > Oj widze, ze masz jakis kompleks na punkcie ameryki i GMa.
    > Sa gorsze, bo nie wytrzymuja tyle co ZFy i koniec kropka.

    Taaa. I daltego BMW boi sie dac gwarancje na 100,000 mil.

    > Przez bardzo wielki przypadek sie trafila to lyknalem za psie pieniadze
    > i w sumie na razie nie zaluje.

    To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
    125p i bardzo go lubilem.

    >
    > --
    > Karolek

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


  • 62. Data: 2010-12-24 09:49:27
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-23 23:49, JAM pisze:
    > On Dec 23, 3:05 pm, Karolek<d...@o...pl> wrote:
    >
    >> Ale moze juz ten maksymalny nie bedzie sie pojawial tak czesto w
    >> normalnej jezdzie co wplynie na zywotnosc skrzyni.
    >
    > Jest taka mozliwosc, ale raczej watpie aby tak wlasnie robili. Predzej
    > zmieniliby dostawce lub zmusili GM do wzmocnienia szwankujacego
    > elementu.
    >

    Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos
    rzeznika, a u normlnego kierowcy dopiero po x latach i setkach tysiecy km.
    Mowa jest o juz starych samochodch z duzymi przebiegami i wtedy sie
    ujawniaja pewne roznice.

    >>> A wyjasnili dlaczego tak musieli zrobic ?
    >>
    >> http://forum.mojaceed.pl/viewtopic.php?f=36&t=4650&s
    tart=240
    >> Poczytaj sobie.
    >
    > Z postu wynika, ze nikt nic nie wie :-)
    >

    Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu
    nastapila i ze odczucia sa in minus.

    >> Panda tez byla samochodem roku :P
    >> Sam przeciez miales jakies zastrzezenia co do jakosci fiata :>
    >
    > Co wedlug ciebie jest szczytem techniki samochodowej ?
    >

    No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale
    zadnego z nich nie uwazam za szczyt techniki samochodowej.

    >> Jestem daleko od tego typu uproszczen.
    >> Chociaz mam dwie beemki to nie jestem jakims zaslepionym fanem marki,
    >> staram sie byc obiektywny w swoich ocenach.
    >
    > Obiektywne byloby jakies statstyczne doswiadczenie.
    >

    Takie mam, ale nie potwierdzone zadna pieczatka szacownej organizacji
    itp. :>

    >> Bo nie o recallach mowa jest.
    >> Samochod po gwarancji to dalej samochod i wielu oczekuje, ze bedzie
    >> dlugo sprawowal sie bezwaryjnie.
    >> Setki tysiecy km, nascie lat, rozni kierowcy z roznym temperamentem i
    >> juz widac co sprwuje sie lepiej, a co gorzej (nie mylic ze zle sprawujacym).
    >
    > Hmmm. W USA GM daje gwarancje na swoje uklady napedowe na 5 lat /
    > 100,000 mil. BMW daje tylko 4 lata i 50,000 mil.
    >

    Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa?

    >> Ja tam nie wiem, ale E34 posiada skrzynie ZFa, ze wszystkimi silnikami o
    >> ile mnie pamiec nie myli.
    >
    > E34 to staroc z lat 80-tych. Wtedy zapewne BMW kupowal skrzynie od ZF.

    Ten watek jest wlasnie o starociach, bo E46 juz powoli tez zczyna sie
    zliczac do tej kategorii.

    > W wielu przypadkach nie oplaca sie przerabiac ukladu napedowego na
    > nowa skrzynie nie mowiac juz o tym, ze zapewne podpisali umowe z ZF na
    > zaopatrywanie tego modelu w skrzynie do konca jego produkcji.
    >

    Ale do serii 3 (E36) montowli tez GMa :>

    >> Niby gdzie? Patrz wyzej, E34, E32, E38 chyba jedne z najpopularniejszych
    >> modeli :>
    >
    > Piszesz o modelach z okresu kiedy GM nawet nie produkowal tej skrzyni
    > biegow, ktora uzywal BMW.
    >

    A co powiesz np. na E60 i skrzynie GA6HP26Z? Skrzynia ZFa.

    >> Bla bla bla, juz byl mowa o tym, ze z tym samym silnikiem w BMW serii 7
    >> stosowano skrzynie ZFa, a w BMW serii 5 skrzynie GMa.
    >> Powtarzam, ten sam silnik, ta sama moc, tylko chyba inne wymagania.
    >
    > Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
    > wiesz, wiec nie zgaduj.
    >

    Jasne, po prostu dali mocniejsza do auta wyzszej klasy.

    >> Oj widze, ze masz jakis kompleks na punkcie ameryki i GMa.
    >> Sa gorsze, bo nie wytrzymuja tyle co ZFy i koniec kropka.
    >
    > Taaa. I daltego BMW boi sie dac gwarancje na 100,000 mil.
    >

    Ale na skrzynie od GMa daje? :>

    >> Przez bardzo wielki przypadek sie trafila to lyknalem za psie pieniadze
    >> i w sumie na razie nie zaluje.
    >
    > To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
    > 125p i bardzo go lubilem.

    Moj pierwszy to 126p i tez go lubilem jak nie musialem pod nim lezec :>

    --
    Karolek


  • 63. Data: 2010-12-24 17:56:31
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 24, 3:49 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:

    > Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos
    > rzeznika, a u normlnego kierowcy dopiero po x latach i setkach tysiecy km.
    > Mowa jest o juz starych samochodch z duzymi przebiegami i wtedy sie
    > ujawniaja pewne roznice.

    To oni zmieniali soft w starych samochodach ? Dziwne. Tego praktycznie
    nikt nie robi.

    > Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu
    > nastapila i ze odczucia sa in minus.

    Rozumiem, ale przyczyna zmiany softu moglybyc rownie dobrze wymogi
    homologacyjne czystosci spalin albo przegrzewanie sie silnika w jakis
    warunkach. Sa dziesiatki przyczyn, dla ktorych producent moze miec
    ochote zmienic soft lub nawet musiec i rzadko to jest spowodowane
    wytrzymalscia konstrukcji. Kazdy nowo konstruowany samochod przechodzi
    serie bardzo ciezkich testow producenta zanim wejdzie na rynek i maja
    one symulowac wieloletnie zuzycie podzespolow przez usytkownikow o
    ciezkim kopycie. Nie wierze, aby BMW nie wychwycilo zbyt slabej
    skrzyni biegow zanim weszla na rynek.

    > > Co wedlug ciebie jest szczytem techniki samochodowej ?
    >
    > No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale
    > zadnego z nich nie uwazam za szczyt techniki samochodowej.

    To wiem. Raczej pytalem co takiego tym szczytem jest. Ja uwazam, ze
    wiele amrykanskich aut w niczym nie ustepuje analogicznym konstrukcjom
    EU. Czesto nawet to sa te same platformy w przypadku Forda i GM co
    odpowiedniki euroepejskie.

    > > Hmmm. W USA GM daje gwarancje na swoje uklady napedowe na 5 lat /
    > > 100,000 mil. BMW daje tylko 4 lata i 50,000 mil.
    >
    > Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa?

    GM juz nie produkuje 5-cio biegowej skrzyni, ktora kiedys kupowal BMW.
    BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to
    obecnie ZF. Nowe, 6 biegowe automaty GM stosuja obecnie niektore Fordy
    i Mazdy. Ford ma wylacznosc na te skrzynie bo bral udzial w ich
    konstrukcji wiec nie sadze aby GM mogl je sprzedawac innym firmom bez
    zgody Forda. Po 2000 roku firmy produkujace pojazdy generalnie zaczely
    odchodzic od sprzedawania podzespolow napedowych konkurencji. Do 2000
    roku Honda na przyklad sprzedawala swoje silniki GM do niektorych
    samochodow a teraz juz nie. Dlaczego tak sie dzieje, nie wiem ale
    wiele wspolnych przedsiewziec takich jak wspolne silniki, wspolne
    skrzynie biegow itp przestaly w tym przemysle funkcjonowac. Byc moze
    kryzys tak zaostrzyl konkurencje Nadal oczywiscie funkcjonuja
    uniwerslani dostawcy sprzedajacy swoje automaty kazdemu producentowi.
    Glownie to jest Aisin i ZF.

    > > Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
    > > wiesz, wiec nie zgaduj.
    >
    > Jasne, po prostu dali mocniejsza do auta wyzszej klasy.

    Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-)

    > Ale na skrzynie od GMa daje? :>

    Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W
    ukladzie napedowym trzeba dac gwarancje nie tylko na skrzynie
    biegow :-)

    > > To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
    > > 125p i bardzo go lubilem.
    >
    > Moj pierwszy to 126p i tez go lubilem jak nie musialem pod nim lezec :>

    Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem
    nim w drodze a mialem go prawie 10 lat.

    >
    > --
    > Karolek

    JAM


  • 64. Data: 2010-12-25 09:33:46
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-24 17:56, JAM pisze:
    > On Dec 24, 3:49 am, Karolek<d...@o...pl> wrote:
    >
    >> Ale zrozum ze ten elemnt mogl szwankowac na gwarancji u jakiegos
    >> rzeznika, a u normlnego kierowcy dopiero po x latach i setkach tysiecy km.
    >> Mowa jest o juz starych samochodch z duzymi przebiegami i wtedy sie
    >> ujawniaja pewne roznice.
    >
    > To oni zmieniali soft w starych samochodach ? Dziwne. Tego praktycznie
    > nikt nie robi.
    >

    Przeczytaj jeszcze raz uwaznie co napisalem.

    >> Nie wiedza czy moc spadla (nie musiala), ale wiedza ze zmiana softu
    >> nastapila i ze odczucia sa in minus.
    >
    > Rozumiem, ale przyczyna zmiany softu moglybyc rownie dobrze wymogi
    > homologacyjne czystosci spalin albo przegrzewanie sie silnika w jakis
    > warunkach. Sa dziesiatki przyczyn, dla ktorych producent moze miec
    > ochote zmienic soft lub nawet musiec i rzadko to jest spowodowane
    > wytrzymalscia konstrukcji. Kazdy nowo konstruowany samochod przechodzi
    > serie bardzo ciezkich testow producenta zanim wejdzie na rynek i maja
    > one symulowac wieloletnie zuzycie podzespolow przez usytkownikow o
    > ciezkim kopycie. Nie wierze, aby BMW nie wychwycilo zbyt slabej
    > skrzyni biegow zanim weszla na rynek.
    >

    KIA zmienila ze wzgledu na trwalosc turbosprezarki.

    >> No ameryknskie auta mi sie niektore podobaja (ale raczej te stare), ale
    >> zadnego z nich nie uwazam za szczyt techniki samochodowej.
    >
    > To wiem. Raczej pytalem co takiego tym szczytem jest. Ja uwazam, ze
    > wiele amrykanskich aut w niczym nie ustepuje analogicznym konstrukcjom
    > EU. Czesto nawet to sa te same platformy w przypadku Forda i GM co
    > odpowiedniki euroepejskie.
    >

    Moze jestes za malo uswiadomiony, ale Fordy czy Ople w EU nie uchodza
    raczej za marki premium, ze tak to nazwe :>

    >> Ale BMW daje 4 lata i 50kmil rownierz na skrzynie od GMa?
    >
    > GM juz nie produkuje 5-cio biegowej skrzyni, ktora kiedys kupowal BMW.

    No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali?

    > BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to
    > obecnie ZF.

    A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja...
    a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy.

    > Nowe, 6 biegowe automaty GM stosuja obecnie niektore Fordy
    > i Mazdy. Ford ma wylacznosc na te skrzynie bo bral udzial w ich
    > konstrukcji wiec nie sadze aby GM mogl je sprzedawac innym firmom bez
    > zgody Forda. Po 2000 roku firmy produkujace pojazdy generalnie zaczely
    > odchodzic od sprzedawania podzespolow napedowych konkurencji. Do 2000
    > roku Honda na przyklad sprzedawala swoje silniki GM do niektorych
    > samochodow a teraz juz nie. Dlaczego tak sie dzieje, nie wiem ale
    > wiele wspolnych przedsiewziec takich jak wspolne silniki, wspolne
    > skrzynie biegow itp przestaly w tym przemysle funkcjonowac. Byc moze
    > kryzys tak zaostrzyl konkurencje Nadal oczywiscie funkcjonuja
    > uniwerslani dostawcy sprzedajacy swoje automaty kazdemu producentowi.
    > Glownie to jest Aisin i ZF.
    >

    Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje?

    >>> Moze wymagania, moze moc produkcyjna, moze inne uwarunkowania. Nie
    >>> wiesz, wiec nie zgaduj.
    >>
    >> Jasne, po prostu dali mocniejsza do auta wyzszej klasy.
    >
    > Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-)
    >

    Widac wystarczyla od ZFa :>

    >> Ale na skrzynie od GMa daje? :>
    >
    > Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W
    > ukladzie napedowym trzeba dac gwarancje nie tylko na skrzynie
    > biegow :-)
    >

    Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne.

    >>> To najwazniejsze. Lubic swoj samochod. Moj pierwszy w zyciu to byl
    >>> 125p i bardzo go lubilem.
    >>
    >> Moj pierwszy to 126p i tez go lubilem jak nie musialem pod nim lezec :>
    >
    > Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem
    > nim w drodze a mialem go prawie 10 lat.

    No ja z kaszlakiem wytrzymalem rok, irytujace stalo sie wymienianie
    nowych czesci na nowe.

    --
    Karolek


  • 65. Data: 2010-12-25 16:18:19
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 25, 3:33 am, Karolek <d...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2010-12-24 17:56, JAM pisze:
    >
    > Moze jestes za malo uswiadomiony, ale Fordy czy Ople w EU nie uchodza
    > raczej za marki premium, ze tak to nazwe :>

    Nadal nie uslyszalem, ktore samochody sa takie "zaawansowane". Jezeli
    sadzic po trendach swiatowych to chyba jednak Toyota. Oni juz od
    prawie 20 lat produkuja hybrydy. Cos czego europejscy producenci
    jeszcze nie nauczyli sie robic ;-)

    > No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali?

    Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata.

    > > BMW nie kupuje obecnie skrzyn GM. Z tego co wiem automaty BMW to
    > > obecnie ZF.
    >
    > A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja...
    > a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy.

    Ani dzisiejszy ZF to nie ten sam co w 90-tych latach, ani GM nie ma
    zamiaru sprzedawac konkurencji podzespolow, ktore mu daja przewage
    konkurencyjna. GM w odroznieniu od BMw potrafi zaprojektowac wlasne
    skrzynie biegow :-) W koncu automat hydrokinetyczny to wynalazek GM.
    Widziales kiedy firme, ktora sprzedaje swoje najlepsze konstrukcje
    konkurencji ?

    > Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje?

    Albo moze ma tak dobre, ze nie chce sie dzielic tym produktem z
    konkurencja ?

    > > Mogli dac skrzynie czlogowa. Bylaby jeszcze mocniejsza :-)
    >
    > Widac wystarczyla od ZFa :>

    Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby
    mocniejsza skrzynia. GM produkuje takie 6-cio biegowe automaty Alison
    do ciezkich pick-up. Bije na glowe ZF wytrzymaloscia i jako bonus ma
    odprowadzenie mocy na urzadzenia dodatkowe :-) Ford tez takie ma.

    > > Nie bo ich nie ma. Zreszta musieliby dac tez tyle na swoj silnik :-) W
    > > ukladzie napedowym trzeba dac gwarancje nie tylko na skrzynie
    > > biegow :-)
    >
    > Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne.

    Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych
    w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka
    praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej.

    > > Moj 125p o dziwo pomimo ze sie psul w drobiazgach to nidgy nie stalem
    > > nim w drodze a mialem go prawie 10 lat.
    >
    > No ja z kaszlakiem wytrzymalem rok, irytujace stalo sie wymienianie
    > nowych czesci na nowe.
    >
    > --
    > Karolek

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


  • 66. Data: 2010-12-25 21:47:45
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-25 16:18, JAM pisze:

    > Nadal nie uslyszalem, ktore samochody sa takie "zaawansowane". Jezeli
    > sadzic po trendach swiatowych to chyba jednak Toyota. Oni juz od
    > prawie 20 lat produkuja hybrydy. Cos czego europejscy producenci
    > jeszcze nie nauczyli sie robic ;-)
    >

    Tak jasne :>
    Najmocniejsza hybryda to bodaj od BMW.
    Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke.

    >> No dobra, to czy kiedys dawali gwarancje jak jeszcze produkowali?
    >
    > Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata.
    >

    To sie w koncu zdecyduj, bo strasznie meandrujesz.

    >> A to ci nowina, a ponoc ten ZF to do niszowych produktow BMW stosuja...
    >> a tu w starociach siedzi ZF, w nowszych tez siedzi ZF... dziwne rzeczy.
    >
    > Ani dzisiejszy ZF to nie ten sam co w 90-tych latach, ani GM nie ma
    > zamiaru sprzedawac konkurencji podzespolow, ktore mu daja przewage
    > konkurencyjna. GM w odroznieniu od BMw potrafi zaprojektowac wlasne
    > skrzynie biegow :-) W koncu automat hydrokinetyczny to wynalazek GM.
    > Widziales kiedy firme, ktora sprzedaje swoje najlepsze konstrukcje
    > konkurencji ?
    >

    I jak to sie ma do meritum?
    Dla przypomnienia meritum bylo to, ze skrzynie ZFa byly lepsze od GMa.

    >> Moze GM jednak nie oferuje takich dobrych konstrukcji jak mu sie wydaje?
    >
    > Albo moze ma tak dobre, ze nie chce sie dzielic tym produktem z
    > konkurencja ?
    >

    Tak tak, i padnie zupelnie na pysk i sie nie podzieli :P

    >> Widac wystarczyla od ZFa :>
    >
    > Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby
    > mocniejsza skrzynia.

    No jak mam dwie do wyboru, funkcjonalnosc ta sama, to lepsza jest
    mocniejsza :>
    To jakby logiczne sie wydaje.

    >GM produkuje takie 6-cio biegowe automaty Alison
    > do ciezkich pick-up. Bije na glowe ZF wytrzymaloscia i jako bonus ma
    > odprowadzenie mocy na urzadzenia dodatkowe :-) Ford tez takie ma.
    >

    Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen...

    >> Nie ma w nowych, ale w starych byla, wiec pytanie pozostaje aktualne.
    >
    > Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych
    > w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka
    > praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej.
    >

    Pisales, ze GM daje wiecej.


    --
    Karolek


  • 67. Data: 2010-12-26 00:39:48
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-23 05:49, JAM pisze:
    > Nadal nie udowodniles ze sie sprawuja lepiej. Jak na razie nie
    > widzialem zadnego dowodu na to. BMW przez lata kupowal wlasnie
    > skrzynie GM do ogromnej wiekszosci swoich pojazdow a nie ZF. Te z
    > silnikami benzynowymi 6 vcylindrowymi to gross ich produkcji. Gdyby ZF
    > byl "lepszy" to BMW zmienilby dostawce w ciagu jednego roku. Tymczasem
    > przez lata to wlasnie ten jeden automat GM byl najczesciej stosowana
    > skrzynia automatyczna w BMW a ZF jedynie w kilku niszowych produktach
    > o znikomej produkcji ilosciowej. Zaden producnet nie toleruje
    > wadliwego podzespolu przez lata w swoich najlepiej sprzedajacych sie
    > samochodach.
    >
    Amen.


  • 68. Data: 2010-12-26 03:39:21
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Dec 25, 3:47 pm, Karolek <d...@o...pl> wrote:
    > W dniu 2010-12-25 16:18, JAM pisze:
    >

    > Tak jasne :>
    > Najmocniejsza hybryda to bodaj od BMW.

    To hybryda pierwszej generacji. BMW kupil ten system od GM. GM ma juz
    na system drugiej generacji (Volt), ale ten nie sadze aby byl na
    sprzedaz dla BMW. Jedynie Opel na nim skorzysta.

    > Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke.

    Wielu laikow ma taka opinie. Szczegolnie jak nie maja pojecia ile
    energii jest tracone na hamulcach. Slepa uliczka sa mocne silniki
    spalinowe i prymitywne hamulce cierne. Cos w czym BMW sie
    specjalizuje.

    > > Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata.
    >
    > To sie w koncu zdecyduj, bo strasznie meandrujesz.

    Tlumacze przeciez jak dziecku, ze BMW obecnie stosuje wylacznie
    skrzynie ZF i potrafi dac na nie jedynie polowe takiej gwarancji jak
    daje GM na swoje skrzynie biegow.

    > I jak to sie ma do meritum?
    > Dla przypomnienia meritum bylo to, ze skrzynie ZFa byly lepsze od GMa.

    Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF, BMW stosowal je
    latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF. Nie
    doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo
    przeciwnie. W zasadzie jest dokladnie na odwrot. Okazalo sie ze na
    temat samochodow niewiele wiesz poza ogolnikami i parom stereotypami.
    W konstrukcji samochodow trzeba sie poslugiwac statystykami
    naprawczymi bo zbyt duzo malo wiarygodnych opinii krazy po rynku
    uzytkownikow.

    > > Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby
    > > mocniejsza skrzynia.
    >
    > No jak mam dwie do wyboru, funkcjonalnosc ta sama, to lepsza jest
    > mocniejsza :>
    > To jakby logiczne sie wydaje.

    Nie. To dowodzi jak malo wiesz. Mocniejsze to znaczy ciezsze i
    drozsze. Musisz wiecej zaplacic i bedziesz mial samochod zuzywajacy
    niepotrzebnie wiecej paliwa oraz o mniejszej dynamice ze wzgledu na
    niepotrzebna wage. Czy w dwudziesto amperowe obwody elektryczne
    wkladasz czterdziesto amperowe bezpieczniki bo sa "lepsze" bo
    mocniejsze ?

    > Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen...

    To bogaty kraj. Ludzie maja duzy wybor roznych produktow.

    > > Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych
    > > w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka
    > > praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej.
    >
    > Pisales, ze GM daje wiecej.

    Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe
    generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)

    >
    > --
    > Karolek

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


  • 69. Data: 2010-12-26 10:07:53
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-26 03:39, JAM pisze:

    >> Tak jasne :>
    >> Najmocniejsza hybryda to bodaj od BMW.
    >
    > To hybryda pierwszej generacji. BMW kupil ten system od GM. GM ma juz
    > na system drugiej generacji (Volt), ale ten nie sadze aby byl na
    > sprzedaz dla BMW. Jedynie Opel na nim skorzysta.
    >

    Tak, tak :P
    Jak na razie Volt dopiero co wchodzi, a BMW ma to juz od dawna, podobnie
    jak mialo juz brdzo dawno temu 7 (E38) na wodor.

    >> Pomijam juz to, ze uwazam hybrydy z slepa uliczke.
    >
    > Wielu laikow ma taka opinie. Szczegolnie jak nie maja pojecia ile
    > energii jest tracone na hamulcach. Slepa uliczka sa mocne silniki
    > spalinowe i prymitywne hamulce cierne. Cos w czym BMW sie
    > specjalizuje.
    >

    Ale pieprzysz farmazony :/
    Hybryda to badziewie dla pseudo ekologow i zdania nie zmienie.

    >>> Kiedys wszyscy dawali 36,000 mil / 3 lata.
    >>
    >> To sie w koncu zdecyduj, bo strasznie meandrujesz.
    >
    > Tlumacze przeciez jak dziecku, ze BMW obecnie stosuje wylacznie
    > skrzynie ZF i potrafi dac na nie jedynie polowe takiej gwarancji jak
    > daje GM na swoje skrzynie biegow.
    >

    Ale z premedytacja mieszasz.
    Mowa byal nie o nowych tylko o starych juz samochodach, pisales ze GM
    daje dluzasz gwarancje co sie jednak okazuje klamstwem, wiec przestan
    juz tutaj uprawiac tani reklame GMa bo i tak jak byl tandetna marka tak
    pozostanie.

    >> I jak to sie ma do meritum?
    >> Dla przypomnienia meritum bylo to, ze skrzynie ZFa byly lepsze od GMa.
    >
    > Dla przypomnienia, skrzynie GM sa rownie dobre jak ZF,

    Zycie pokazalo, ze to gowno prawda.

    >BMW stosowal je
    > latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF.

    Chyba tylko w modelach E39 i E46 :P

    Nie
    > doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo
    > przeciwnie.

    Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie
    niszowe produkty jak smiales tu stwierdzic.

    > W zasadzie jest dokladnie na odwrot.

    ROTFL

    Okazalo sie ze na
    > temat samochodow niewiele wiesz poza ogolnikami i parom stereotypami.
    > W konstrukcji samochodow trzeba sie poslugiwac statystykami
    > naprawczymi bo zbyt duzo malo wiarygodnych opinii krazy po rynku
    > uzytkownikow.
    >

    No jezeli takich fachowcow jak Ty ztrudniaja w GM, to nie dziwne ze padl
    na psyk i trzeba bylo reanimowac trupa.

    >>> Poslugujac sie twoja logika to nie ma znaczenia. Lepsza bylaby
    >>> mocniejsza skrzynia.
    >>
    >> No jak mam dwie do wyboru, funkcjonalnosc ta sama, to lepsza jest
    >> mocniejsza :>
    >> To jakby logiczne sie wydaje.
    >
    > Nie. To dowodzi jak malo wiesz. Mocniejsze to znaczy ciezsze i
    > drozsze.

    Drozsze, moze, ciezsze wcale niekoniecznie, ale co taki pseudo inzynier
    moze o tym wieziec.

    Musisz wiecej zaplacic i bedziesz mial samochod zuzywajacy
    > niepotrzebnie wiecej paliwa oraz o mniejszej dynamice ze wzgledu na
    > niepotrzebna wage.

    ROTFL, kupujac 7 wli mnie czy spali 0,1l wiecej :P

    > Czy w dwudziesto amperowe obwody elektryczne
    >> wkladasz czterdziesto amperowe bezpieczniki bo sa "lepsze" bo
    >> mocniejsze ?

    Co za durne porownanie.
    Skrzynia to nie bezpiecznik.
    Jak juz chcesz porownanie elektryczne to powinno brzmiec tak: czy jezeli
    potrzebuje instalacje jednofazowa to montuje sobie trojfazowa bo jest
    "lepsza"?
    A odpowiedz bedzie brzmila tak: tak montuje sobie 3-fazowa chociaz
    bedzie drozsza, to jest o niebo lepsza, bo sobie podlacze to co chce n
    jednej fazie, le jak bede mial potrzebe podlaczyc cos mocniejszego to
    tez to bez klopoty zrobie, i nie bedzie mi przy tym wywalac co chwile
    bezpiecznikow.

    >> Moze w stanach pick-up z przystawka to szczyt marzen...
    >
    > To bogaty kraj. Ludzie maja duzy wybor roznych produktow.
    >

    ROTFL, z tego bogactwa ludziom mozgi znikly? :P

    >>> Stare samochody juz przezyly swoj okres gwarancyjny. W latach 90-tych
    >>> w USA standardowa gwarancja bylo 3 lata / 36,000 mil i dawali taka
    >>> praktycznie wszyscy producenci. Nikt nit dawal wiecej.
    >>
    >> Pisales, ze GM daje wiecej.
    >
    > Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe
    > generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)
    >

    Ale kogo co obecnie, mowa byla o czyms zupelnie innym, a Ty zeby jakos
    wybrnac sciagasz watek na inne tory.



    --
    Karolek


  • 70. Data: 2010-12-26 11:05:34
    Temat: Re: Pytanie do znawców BMW
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-26 10:07, Karolek pisze:


    >> BMW stosowal je
    >> latami masowo w wielokrotnie wiekszych ilosciach niz ZF.
    >
    > Chyba tylko w modelach E39 i E46 :P
    >
    Chryste ... Weź się już nie pogrążaj człowieku!!! W e39 były ZF'y. W e46
    nie wiem, bo nie interesuje mnie ten model.

    > Nie
    >> doczekalem sie zadnej wiarygodnych danych na to jakoby bylo
    >> przeciwnie.
    >
    > Juz Ci podawalem gdzie stosowane byly skrzynie ZFa, z cala pewnoscia nie
    > niszowe produkty jak smiales tu stwierdzic.
    >
    Moim zdaniem wszystkie BMW oprócz trójek, to niszowe produkty.

    >> Obecnie daje dwa razy taki przebieg jak BMW. Fakt ze chodzi tu o nowe
    >> generacje skrzyn GM i ZF a nie te z lat 90-tych :-)
    >>
    > Ale kogo co obecnie, mowa byla o czyms zupelnie innym, a Ty zeby jakos
    > wybrnac sciagasz watek na inne tory.
    >
    >
    Człowieku, weź przestań już filozofować, bo Twoja wiedza o motoryzacji
    jest na poziomie zerowym!

strony : 1 ... 6 . [ 7 ] . 8 . 9


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: