  • Data: 2012-11-27 15:10:26
    Temat: Re: Punto JTD
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-27 13:05, Miranda Veracruz de la Hoya Cardinal pisze:
    > Co sądzicie o silnikach JTD w fiatach? Mam na oku punto z 1,9 JTD -
    > awaryjne toto jest? Cena może nie rewelacyjna, ale przebieg i stan
    > ogólny b. obiecująco się zapowiadają - auto od sąsiada. Nie wiem tylko
    > jak z awaryjnością, co sie najczęściej psuje w tych autach itd. Pomożecie?

    Generalnie silniki 1,9JTD bardzo dobre i trwałe, o ile ktoś z głową je
    użytkował (normalne paliwo, wymiana na czas oleju i filtrów, oraz nie
    pałowanie na zimno i odczekanie przed zgaszeniem po ostrym pałowaniu).
    Nie wiem jak mocny ten diesle, ale w punto chyba było coś koło 80-90KM,
    a tam chyba dwumasy oraz zmiennej geometrii w turbo nie ma (do
    potwierdzenia na 100%). Jak autko pewne to brać. A co się psuje to co we
    wszystkich współczesnych dieslach może się popsuć (wtryski, pompa WC,
    czujniki na listwie). Generalnie mocno przetrzepać auto przez zakupem,
    podpiąć pod kompa diagnostycznego, sprawdzić korekcję wtrysków i
    ciśnienie na listwie...