  • Data: 2019-10-30 05:59:52
    Temat: Re: Pudło
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.10.2019 o 22:42, mk4 pisze:

    > A jaki jest powód tego aresztu? Przecież to Sad pierwszej instancji w
    > sumie miał rację - nie ma przesłanek żeby gościa aresztować.

    Ciężko się nie zgodzić.

    > To jakie są to przesłanki teraz?

    Że zastanawiają się czy mu nie zmienić klasyfikacji a co za tym idzie
    zagrożenie znacznie wyzszą karą.

    > Coś się zmieniło istotnego?

    No jak dla mnie tak. Gdyby mi groziło dożywocie, to zacząłbym sprawdzać
    z kim nie mamy umowy o ekstradycji.

    > Czy jednak,
    > już nie mamy prawa i o losie człowieka ma decydować żądza zemsty ze
    > strony tłumu?

    Prawa to akurat od dawna nie mamy, a od niedawna nawet nie udajemy. No
    miał pecha. Załatwił sprawę spektakularnie, to teraz ma.

    > Wreszcie pytanie zasadnicze, która zadałem już gdzieś indziej. Czy
    > ktokolwiek zyska na tym, że potencjalnie ten człowiek będzie siedział?

    Tak - może się któryś inny zastanowi. W ogóle wiadomo, że resocjalizacja
    nie działa, więc idąc twoim tropem, albo nie karać w ogóle albo kula w łeb.

    > No i czy rzeczywiście jest on kryminalistą? No i wreszcie - jaką rolę ma
    > spełnić ZK w jego przypadku (czy to teraz czy później)?

    Kary.

    --
    Shrek