-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
Date: Fri, 9 Jul 2010 13:34:05 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 57
Message-ID: <i171f9$91o$1@news.onet.pl>
References: <10b15cyvi2x4m$.nmu6mjgjj406$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: aajj110.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1278675241 9272 83.4.243.110 (9 Jul 2010 11:34:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 11:34:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295845
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Technolog" <t...@g...com>
> Co roku organizowany jest w USA konkurs, który samochód sterowany
> komputerem przejedzie jak największy dystans bez wpadki po
> zwykłych drogach
> (jak zakładam - na czas konkursu zamkniętych). Przekroczyli już
> dystans 200
> km (może i dużo więcej - czytałem o tym dawno).
Nie pomyliles czegos ?
Ja wiem o konkursie na bezdrozach, na razie chyba bylo sporo
ponizej 200km, ale i tak dobrze swiadczy o autonomii.
Na drogach tez sie da, choc moze byc problem z zatwierdzeniem do
uzytku.
> Zastanawiam się, dlaczego nie słychać o zakrojoną na jakąś
> szerszą skalę
> (np. pojedyncze miasta lub autostrady) testach rozwiązań
> podobnych do:
> - na autostradzie:
> a) kolumny samochodów, które prowadzi jeden kierowca. Wszystkie
> pojazdy za
> nim śledzą jego auto za pomocą czujników i sygnałów radiowych
> wysyłanych
> przez nie i jadą w kolumnie te 80 kmh.
Pomysly byly juz dawno temu - np zakopujemy pod pasem ruchu
kabel/antene prowadzaca, montujemy w samochodzie radarek, i
wszyscy jada 120.
I to nawet nie wymaga specjalnej inteligencji - proste algorytmy.
> Jeśli ktoś zastanawia się jeszcze, po co to wszystko, odpowiadam:
> aby
> człowiek w samochodzie mógł wykorzystać czas w nim spędzony na
> rozrywkę lub
> pracę. Stanie w korkach jest nie tylko frustrujące, ale także
> bardzo
> nieekonomiczne z punktu widzenia marnotrawionego czasu kierowców.
Poczekaj nastepne 10 lat i sie okaze ze reczne prowadzenie jest
przestepstwem :-)
> Nie mam poczucia, że odkryłem Amerykę - prace nad podobnymi
> rozwiązaniami
> pewnie są prowadzone. Pytanie brzmi, dlaczego nie są wprowadzane?
> Z powodów
> technicznych? Prawnych? Innych?
Na razie takie wprost prowadzenie pojazdu na podstawie widoku z
kamery jest trudne technicznie.
Algorytmy rozpoznawania obrazu sa trudne i niepewne.
Prawnie to bedzie musialo duzo wody uplynac. No chyba ze jakies
bardziej bezpieczne rozwiazanie - np torowiska :-)
J
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.10 13:40 Yakhub
- 09.07.10 13:43 Borys Pogoreło
- 09.07.10 13:49 Technolog
- 09.07.10 13:56 J.F.
- 09.07.10 14:01 Technolog
- 09.07.10 15:43 Borys Pogoreło
- 09.07.10 18:17 Bydlę
- 09.07.10 18:28 Technolog
- 09.07.10 18:31 Bassteq
- 09.07.10 19:42 pavellz
- 09.07.10 20:19 Technolog
- 09.07.10 23:17 Technolog
- 10.07.10 03:57 Michał
- 10.07.10 07:48 TM
- 10.07.10 09:35 Technolog
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=