-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
Date: Fri, 9 Jul 2010 13:34:05 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 57
Message-ID: <i171f9$91o$1@news.onet.pl>
References: <10b15cyvi2x4m$.nmu6mjgjj406$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: aajj110.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1278675241 9272 83.4.243.110 (9 Jul 2010 11:34:01 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 11:34:01 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295845
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Technolog" <t...@g...com>
> Co roku organizowany jest w USA konkurs, który samochód sterowany
> komputerem przejedzie jak największy dystans bez wpadki po
> zwykłych drogach
> (jak zakładam - na czas konkursu zamkniętych). Przekroczyli już
> dystans 200
> km (może i dużo więcej - czytałem o tym dawno).
Nie pomyliles czegos ?
Ja wiem o konkursie na bezdrozach, na razie chyba bylo sporo
ponizej 200km, ale i tak dobrze swiadczy o autonomii.
Na drogach tez sie da, choc moze byc problem z zatwierdzeniem do
uzytku.
> Zastanawiam się, dlaczego nie słychać o zakrojoną na jakąś
> szerszą skalę
> (np. pojedyncze miasta lub autostrady) testach rozwiązań
> podobnych do:
> - na autostradzie:
> a) kolumny samochodów, które prowadzi jeden kierowca. Wszystkie
> pojazdy za
> nim śledzą jego auto za pomocą czujników i sygnałów radiowych
> wysyłanych
> przez nie i jadą w kolumnie te 80 kmh.
Pomysly byly juz dawno temu - np zakopujemy pod pasem ruchu
kabel/antene prowadzaca, montujemy w samochodzie radarek, i
wszyscy jada 120.
I to nawet nie wymaga specjalnej inteligencji - proste algorytmy.
> Jeśli ktoś zastanawia się jeszcze, po co to wszystko, odpowiadam:
> aby
> człowiek w samochodzie mógł wykorzystać czas w nim spędzony na
> rozrywkę lub
> pracę. Stanie w korkach jest nie tylko frustrujące, ale także
> bardzo
> nieekonomiczne z punktu widzenia marnotrawionego czasu kierowców.
Poczekaj nastepne 10 lat i sie okaze ze reczne prowadzenie jest
przestepstwem :-)
> Nie mam poczucia, że odkryłem Amerykę - prace nad podobnymi
> rozwiązaniami
> pewnie są prowadzone. Pytanie brzmi, dlaczego nie są wprowadzane?
> Z powodów
> technicznych? Prawnych? Innych?
Na razie takie wprost prowadzenie pojazdu na podstawie widoku z
kamery jest trudne technicznie.
Algorytmy rozpoznawania obrazu sa trudne i niepewne.
Prawnie to bedzie musialo duzo wody uplynac. No chyba ze jakies
bardziej bezpieczne rozwiazanie - np torowiska :-)
J
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.10 13:40 Yakhub
- 09.07.10 13:43 Borys Pogoreło
- 09.07.10 13:49 Technolog
- 09.07.10 13:56 J.F.
- 09.07.10 14:01 Technolog
- 09.07.10 15:43 Borys Pogoreło
- 09.07.10 18:17 Bydlę
- 09.07.10 18:28 Technolog
- 09.07.10 18:31 Bassteq
- 09.07.10 19:42 pavellz
- 09.07.10 20:19 Technolog
- 09.07.10 23:17 Technolog
- 10.07.10 03:57 Michał
- 10.07.10 07:48 TM
- 10.07.10 09:35 Technolog
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
Najnowsze wątki
- 2025-03-01 "Policjant został ujęty obywatelsko..."
- 2025-03-01 zatrzymanie zbyszka maja
- 2025-03-01 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2025-03-01 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-03-01 Warszawa => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-01 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-03-01 Kraków => Technical Team Leader (Clojure, Java) <=
- 2025-03-01 Zrobił TV OLED z TV LCD
- 2025-03-01 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-01 Błonie => Sales Specialist <=
- 2025-03-01 Ryga => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i Kad
- 2025-03-01 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-01 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-01 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-03-01 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=