eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
    Date: Fri, 9 Jul 2010 13:34:05 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 57
    Message-ID: <i171f9$91o$1@news.onet.pl>
    References: <10b15cyvi2x4m$.nmu6mjgjj406$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: aajj110.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1278675241 9272 83.4.243.110 (9 Jul 2010 11:34:01 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 9 Jul 2010 11:34:01 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2295845
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Technolog" <t...@g...com>
    > Co roku organizowany jest w USA konkurs, który samochód sterowany
    > komputerem przejedzie jak największy dystans bez wpadki po
    > zwykłych drogach
    > (jak zakładam - na czas konkursu zamkniętych). Przekroczyli już
    > dystans 200
    > km (może i dużo więcej - czytałem o tym dawno).

    Nie pomyliles czegos ?
    Ja wiem o konkursie na bezdrozach, na razie chyba bylo sporo
    ponizej 200km, ale i tak dobrze swiadczy o autonomii.

    Na drogach tez sie da, choc moze byc problem z zatwierdzeniem do
    uzytku.

    > Zastanawiam się, dlaczego nie słychać o zakrojoną na jakąś
    > szerszą skalę
    > (np. pojedyncze miasta lub autostrady) testach rozwiązań
    > podobnych do:
    > - na autostradzie:
    > a) kolumny samochodów, które prowadzi jeden kierowca. Wszystkie
    > pojazdy za
    > nim śledzą jego auto za pomocą czujników i sygnałów radiowych
    > wysyłanych
    > przez nie i jadą w kolumnie te 80 kmh.

    Pomysly byly juz dawno temu - np zakopujemy pod pasem ruchu
    kabel/antene prowadzaca, montujemy w samochodzie radarek, i
    wszyscy jada 120.
    I to nawet nie wymaga specjalnej inteligencji - proste algorytmy.

    > Jeśli ktoś zastanawia się jeszcze, po co to wszystko, odpowiadam:
    > aby
    > człowiek w samochodzie mógł wykorzystać czas w nim spędzony na
    > rozrywkę lub
    > pracę. Stanie w korkach jest nie tylko frustrujące, ale także
    > bardzo
    > nieekonomiczne z punktu widzenia marnotrawionego czasu kierowców.

    Poczekaj nastepne 10 lat i sie okaze ze reczne prowadzenie jest
    przestepstwem :-)

    > Nie mam poczucia, że odkryłem Amerykę - prace nad podobnymi
    > rozwiązaniami
    > pewnie są prowadzone. Pytanie brzmi, dlaczego nie są wprowadzane?
    > Z powodów
    > technicznych? Prawnych? Innych?

    Na razie takie wprost prowadzenie pojazdu na podstawie widoku z
    kamery jest trudne technicznie.
    Algorytmy rozpoznawania obrazu sa trudne i niepewne.

    Prawnie to bedzie musialo duzo wody uplynac. No chyba ze jakies
    bardziej bezpieczne rozwiazanie - np torowiska :-)

    J

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: