-
Data: 2010-07-09 14:01:08
Temat: Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
Od: Technolog <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 9 Jul 2010 13:40:25 +0200, Yakhub napisał(a):
> Dnia Fri, 9 Jul 2010 13:19:36 +0200, Technolog napisał(a):
>> - na autostradzie:
>> a) kolumny samochodów, które prowadzi jeden kierowca.
> /ciach/
>> Dzięki temu 4 kierowcy wypoczywają, nie muszą skupiać się na
>> drodze i gdy będą prowadzili inną kolumnę przez powiedzmy godzinę, będą w
>> dobrej formie. /ciach/
>
> Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem Twoje intencje - miałbym oddać kontrolę
> nad swoim samochodem w ręce obcego, przypadkowego człowieka? A innym razem
> inny, przypadkowy człowiek oddawałby mi kontrolę? Nierealne. Ludzie nie
> ufają sobie aż tak.
Tak samo przypadkowego, jak kierowca autobusu albo tysiące mijających Cię w
swoich samochodach ludzi - każdy z rych jadących z naprzeciwka może nagle
zasłabnąć, zasnąć.
>> b) kolumny tirów, w których dwóch kierowców jest tylko w pierwszym
>> pojeździe. Sprawdzałoby się to tylko chyba przy kilku tirach jednej firmy
>> jadących w to samo miejsce - ale takie sytuacje nie są rzadkie.
>
> Czym (w praktyce) różniłoby się to od jednej ciężarówki z kilkoma
> przyczepami? Poza tym, że każda "przyczepa" miałaby swój silnik i nie
> byłaby fizycznie przyczepiona do pozostałych?
No ej :)
Tym, że w każdej chwili każdy z pojazdów może się odłączyć i pojechać swoją
drogą. Dodatkowo pozostali kierowcy "odpoczywają" a samochód jest ciągle w
drodze - więc firmy transportowe oszczędzają, a przecież wszystko (lub
składniki wszystkiego) jest transportowane, więc oszczędności przełożą się
na wszystkich.
>> - w mieście:
>> aby nie zmuszać aut do rozpoznawania trasy jak we wspomnianym konkursie,
>> należałoby w drogę wbudować serię nadajników wzdłuż pasów (wbudowanych np.
>> w tzw. "kocie oczka") lub jakichś kabli, które każde auto by sobie
>> czujnikami namierzało. Należałoby do tego dodać czujniki tego, co dzieje
>> się wokół auta i teoretycznie mamy dane takie, jakie ma kierowca, tylko
>> automat się nie zagapi, nie zaśnie, a wykryje i zareaguje na zagrożenie
>> szybciej, niż człowiek. Oczywiście nie wszystkie drogi mogłyby być w ten
>> sposób od razu uzbrojone - wiele pozostałoby tradycyjnych.
>
> Realne, choć mimo wszystko - technicznie trudne. I pierońsko drogie.
Być może. W każdym razie chodzi o czujniki - nie o kamery analizujące
obraz. A pensje kierowców ciężarówek (i diety) także są duże - to
pieniądze, które właściciele firm transportowych mogliby częściowo
przekazać na system.
>> Początkowo oczywiście takie samochody musiałyby mieć jakieś oznaczenia, np.
>> świetlne, iż prowadzone są przez automaty. Pozostaje też do ustalenia wiele
>> kwestii prawnych. Ale czyżby to było hamulcem? Teoretycznie, doprowadzając
>> do automatyzacji wszystkie pojazdy, gwałtownie redukujemy ilość wypadków i
>> osób w nich poszkodowanych.
>
> Czy zredukujemy - to by się dopiero okazało. Problem prawny jest nie do
> zignorowania - kogo można pociągnąć do odpowiedzialności w sytuacji, gdy
> taki autosamochód spowoduje wypadek?
Wiem i nie jestem prawnikiem. Ale nikt nie wini maszynistów za wypadki na
przejazdach kolejowych (nie licząć ich zaniedbań). Różnica byłaby taka, że
na drodze nie ma narysowanych torów. A gdyby auto nagle "zwariowało" -
teraz też tak się dzieje, vide problem z pedałami Toyoty (heh, fajnie
zabrzmiało). Wtedy wkracza sąd, przy założeniu, że takie sytuacje stanowią
margines.
>> (oczywiście dla fanów prowadzenia mogłyby pozostać jakieś odcinki,
>> które automaty by omijały, lub miały wydzielony pas).
>
> Dlaczego przyjmujesz, że automaty i samochody nie mogłyby się poruszać po
> tych samych drogach?
Wydaje mi się, iż na początku byłoby to mniej problematyczne. Ten oddzielny
pas byłby odpowiednikiem tych torów przed pociągiem, o których pisałem
powyżej. Mogłoby to być traktowane jako wyjątkowe miejsce, ogrodzone, aby
dzieciaki czy psy nie zakłócały ruchu. Poza tym wszystkie auta na tym pasie
jechałyby identyczną prędkością - to ważne:
http://www.youtube.com/watch?v=Suugn-p5C1M&feature=p
layer_embedded :)
--
Pozdrawiam
Technolog
www.reklamisko.com - gdzie obrywa się kiepskim reklamom
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.10 15:43 Borys Pogoreło
- 09.07.10 18:17 Bydlę
- 09.07.10 18:28 Technolog
- 09.07.10 18:31 Bassteq
- 09.07.10 19:42 pavellz
- 09.07.10 20:19 Technolog
- 09.07.10 23:17 Technolog
- 10.07.10 03:57 Michał
- 10.07.10 07:48 TM
- 10.07.10 09:35 Technolog
- 10.07.10 09:36 Technolog
- 10.07.10 11:14 Robek
- 10.07.10 12:16 J.F.
- 10.07.10 20:32 J.F.
- 10.07.10 21:46 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO