eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
  • Data: 2010-07-09 20:19:30
    Temat: Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
    Od: Technolog <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Fri, 9 Jul 2010 19:42:45 +0200, pavellz napisał(a):

    > Użytkownik "Technolog" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    > news:q0clq0058o61$.whakya8cug1w$.dlg@40tude.net...
    >> Dnia Fri, 9 Jul 2010 13:34:05 +0200, J.F. napisał(a):
    >>
    >>> Na razie takie wprost prowadzenie pojazdu na podstawie widoku z
    >>> kamery jest trudne technicznie.
    >>> Algorytmy rozpoznawania obrazu sa trudne i niepewne.
    >>
    >> Kolega odpisał ws. konkursu więc ja tylko dodam, że właśnie chodziło mi o
    >> uniknięcie analizy obrazu z kamery. Czyli mamy kabel w drodze (prowadzący
    >> po prostej) oraz czujniki zbliżeniowe, które sprawdzają sytuację wokół
    >> samochodu, na ich podstawie auto hamuje, gdy zbliża się inne, ktoś
    >> wbiegnie
    >> na drogę etc.
    >
    > A to ma w ogóle jakiekolwiek ekonomiczne uzasadnienie? W przypadku
    > zatłoczonych miast chyba łatwiej jest po prostu puścić co parę minut
    > zwykłego
    > Ikarusa po wyznaczonym buspasie, tworzyć strefy wyłącznie dla komunikacji
    > zbiorowej, zbudować linię tramwajową, pociąg etc.

    Ma to takie samo ekonomiczne uzasadnienie, jak fakt, że w 90% aut osobowych
    w w miastach siedzi jedna osoba. Ludzie przyzwyczaili się do wygody i wolą
    stać w korkach w swoich klimatyzowanych brykach, niż przejechać się
    komunikacją publiczną. Ten pomysł jest wyjściem na przeciw właśnie takiej
    mentalności - moim zdaniem większość tych ludzi chętnie dopłaciłaby coś,
    aby mieć tę godzinę lub dwie dziennie dodatkowego czasu dla siebie.

    > W przypadku mało uczęszczanych tras z kolei koszty przerosłyby znacznie
    > potencjalne zyski. Pozostaje także kwestia tego, że taką rewolucję
    > należałoby
    > zrobić w bardzo krótkim czasie na większości dróg w danym obszarze,

    Tylko przy założeniu, że mamy te osobne pasy dla tych aut. Myślę, że na
    początku te pojazdy powinny móc poruszać się na zwykłych drogach, z
    dopasowaną infrastrukturą (kable nawigacyjne w ziemi).

    > bo nie wierzę aby ktokolwiek kupił taki pojazd, jeśli by miał świadomość,
    > że np. do Katowic może pojechać choćby dziś, ale nad morze dopiero
    > w perspektywie 10 lat. :)

    Należałoby wybrać jakieś miasto do testów i np. dofinansować sto takich
    pojazdów. Gdyby się to sprawdziło - inni ludzie kupią już sami.

    > W Polskich warunkach

    Pisałem z myślą, że nie słychać o takich testach na świecie, nawet mi do
    głowy nie przyszło, aby Polska miała tu być pionierem :)

    > A poza tym totalnym absurdem byłoby to, aby musieć grać w NFS
    > żeby pojeździć prawdziwym samochodem, bo w realu by się nie dało.
    > Ja się nie zgadzam! ;)

    Ja też ;)
    Przypomniało mi się, że takie hybrydowe rozwiązanie (czyli auto sterowane
    automatycznie w mieście, poza nim ręcznie) było pokazane w filmie "Raport
    mniejszości" z Tomem Cruisem. Więc da się :)

    --
    Pozdrawiam
    Technolog

    www.reklamisko.com - gdzie obrywa się kiepskim reklamom

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: