-
Data: 2010-07-09 20:19:30
Temat: Re: Przyszłość motoryzacji - trochę [piątkowo] [długie]
Od: Technolog <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Dnia Fri, 9 Jul 2010 19:42:45 +0200, pavellz napisał(a):
> Użytkownik "Technolog" <t...@g...com> napisał w wiadomości
> news:q0clq0058o61$.whakya8cug1w$.dlg@40tude.net...
>> Dnia Fri, 9 Jul 2010 13:34:05 +0200, J.F. napisał(a):
>>
>>> Na razie takie wprost prowadzenie pojazdu na podstawie widoku z
>>> kamery jest trudne technicznie.
>>> Algorytmy rozpoznawania obrazu sa trudne i niepewne.
>>
>> Kolega odpisał ws. konkursu więc ja tylko dodam, że właśnie chodziło mi o
>> uniknięcie analizy obrazu z kamery. Czyli mamy kabel w drodze (prowadzący
>> po prostej) oraz czujniki zbliżeniowe, które sprawdzają sytuację wokół
>> samochodu, na ich podstawie auto hamuje, gdy zbliża się inne, ktoś
>> wbiegnie
>> na drogę etc.
>
> A to ma w ogóle jakiekolwiek ekonomiczne uzasadnienie? W przypadku
> zatłoczonych miast chyba łatwiej jest po prostu puścić co parę minut
> zwykłego
> Ikarusa po wyznaczonym buspasie, tworzyć strefy wyłącznie dla komunikacji
> zbiorowej, zbudować linię tramwajową, pociąg etc.
Ma to takie samo ekonomiczne uzasadnienie, jak fakt, że w 90% aut osobowych
w w miastach siedzi jedna osoba. Ludzie przyzwyczaili się do wygody i wolą
stać w korkach w swoich klimatyzowanych brykach, niż przejechać się
komunikacją publiczną. Ten pomysł jest wyjściem na przeciw właśnie takiej
mentalności - moim zdaniem większość tych ludzi chętnie dopłaciłaby coś,
aby mieć tę godzinę lub dwie dziennie dodatkowego czasu dla siebie.
> W przypadku mało uczęszczanych tras z kolei koszty przerosłyby znacznie
> potencjalne zyski. Pozostaje także kwestia tego, że taką rewolucję
> należałoby
> zrobić w bardzo krótkim czasie na większości dróg w danym obszarze,
Tylko przy założeniu, że mamy te osobne pasy dla tych aut. Myślę, że na
początku te pojazdy powinny móc poruszać się na zwykłych drogach, z
dopasowaną infrastrukturą (kable nawigacyjne w ziemi).
> bo nie wierzę aby ktokolwiek kupił taki pojazd, jeśli by miał świadomość,
> że np. do Katowic może pojechać choćby dziś, ale nad morze dopiero
> w perspektywie 10 lat. :)
Należałoby wybrać jakieś miasto do testów i np. dofinansować sto takich
pojazdów. Gdyby się to sprawdziło - inni ludzie kupią już sami.
> W Polskich warunkach
Pisałem z myślą, że nie słychać o takich testach na świecie, nawet mi do
głowy nie przyszło, aby Polska miała tu być pionierem :)
> A poza tym totalnym absurdem byłoby to, aby musieć grać w NFS
> żeby pojeździć prawdziwym samochodem, bo w realu by się nie dało.
> Ja się nie zgadzam! ;)
Ja też ;)
Przypomniało mi się, że takie hybrydowe rozwiązanie (czyli auto sterowane
automatycznie w mieście, poza nim ręcznie) było pokazane w filmie "Raport
mniejszości" z Tomem Cruisem. Więc da się :)
--
Pozdrawiam
Technolog
www.reklamisko.com - gdzie obrywa się kiepskim reklamom
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.10 23:17 Technolog
- 10.07.10 03:57 Michał
- 10.07.10 07:48 TM
- 10.07.10 09:35 Technolog
- 10.07.10 09:36 Technolog
- 10.07.10 11:14 Robek
- 10.07.10 12:16 J.F.
- 10.07.10 20:32 J.F.
- 10.07.10 21:46 J.F.
- 10.07.10 22:55 ToMasz
- 12.07.10 09:14 Yakhub
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS