  • Data: 2014-04-04 22:13:18
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    badworm napisał:

    > Operatorzy bronią się przed solarami jak mogą.

    Ale tu NIE chodzi o solary! Pisałem, że elektrownia o pracy ciągłej.
    Gdyby energetycy chcieli się dogadać i płacić trochę więcej, to by
    nawet mogli mieć zamiast 1,5 MW przez całą dobę, 2,5 MW w okresach
    szczytowych. Ale nie chcą.

    > Widziałem wyliczenie kosztów przyłączenia do sieci dla mocy baterii
    > raptem kilka kW. Ceny poszczególnych elementów układu pomiarowego
    > były z kosmosu - co najmniej o 100% zawyżone.

    Na szczęście już niedługo dostarczenie za darmo licznika liczącego
    w obie strony będzie obowiązkiem zakładu energetycznego. Wszystkim,
    którzy są odbiorcami prądu w ilościach kilkukilowatowych.

    > Z drugiej strony im się nie dziwię - zarówno wiatraki jak i solary
    > nie oddają do sieci czystej sinusoidy.

    E tam.

    > Przyłączanie nowych odbiorców wymaga też inwestycji w sieć i w GPZy.

    Natomiast konwersja odbiorców na odbiorcoproducentów (prosumentów)
    powoduje, że sieć wymaga mniejszych inwestycji.

    --
    Jarek