  • Data: 2014-04-04 20:32:54
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: badworm <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 31 Mar 2014 16:35:36 +0200, J.F napisał(a):

    > hm,
    > http://media.energa.pl/pr/257718/energa-zwieksza-spr
    awnosc-elektrowni-zydowo-i-poprawia-stabilnosc-energ
    etyczna-pomorza?rss=true
    > "a sprawność turbin w ruchu pompowym osiągnęła poziom 93 proc. "
    > Tylko troche mnie martwi, czy sprawnosc turbin w ruchu turbinowym jest
    > 100%, 93% czy np 85% :-)
    > Tak czy inaczej - sprawnosc moze i wysoka, ale wymaga odpowiednich
    > warunkow terenowych.
    > Najpierw trzeba odpowiednio wysoka gore, a potem ... 1m^3 wody na
    > wysokosci 100m ma ledwie 1MJ energii.
    > Niecale 0.3 kWh.
    > Jezioro 1km*1km*5m da w tym momencie 1.4GWh ... to potrzebujemy
    > takich kilka na rezerwe dzienna, a kilkadziesiat na tygodniowa.

    Dla EW Żarnowiec dane te wyglądają następująco:
    Moc nominalna w trybie turbinowym 716MW
    Sprawność cyklu elektrowni 73%
    Średnia produkcja energii w roku 1,1TWh
    Średniodobowy czas pracy hydrozespołu 13 godzin (5,5 godziny praca
    turbinowa, 6 godzin praca pompowa, 1,5 godziny praca kompensacyjna)
    Zbiornik górny ma powierzchnię 135ha i pojemność 13,8 mln m3
    Spad statyczny wynosi od 108 do 125 metrów.
    GG#2400455 ICQ#320399066