  • Data: 2014-04-05 15:26:29
    Temat: Re: Przyszlosc energetyki
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Dla wlasciciela. Dla sieci byc moze klopot.

    Zreferowałem jak umiałem stanowisko właściciela sieci -- on tylko myśli
    o własnych źródłach. Po prostu w głowie się nie mieści, że dla całej
    sieci będzie stanowić różnicę, czy podłączy się źródło prądu 1 MW, czy
    1,5 MW.

    > No wlasnie - szczyty duze, a oplaty nie ma.

    Jeszcze raz podkreślę -- szczyty, to pojęcie z kategorii produkcji
    energii. Nie o to tu chodzi, a przynajmniej nie tylko o to.
    Te lokalne producenty robią dobrze dla sieci przesyłowych.

    > Pod warunkiem ze Ci prosumenci w miare pewni.
    > A jak trzeba liczyc i budowac siec na mozliwe maksimum, a potem
    > bedzie stac niewykorzystana, to zysk zaden.

    Tyle że my teraz mamy sieć zbudowana na minimum lub poniżej. Można
    czasem odnieść wrażenie, że niektórym śpieszno z rozbudową, żeby
    mógł podnośić powyższy argument. A zamiast rozbudowy można zmienić
    model produkcji energii. Tyle że wtedy zarabiać będą nie wielcy
    operatorzy, a mali producenci.

    --
    Jarek