    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przyszlosc energetyki
    Date: Mon, 31 Mar 2014 23:01:37 +0200
    <lh6ms1$tsj$1@node1.news.atman.pl> <lh7atn$lvh$2@speranza.aioe.org>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lh8nm4$qg8$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <lh9m62$qqe$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <lhbaud$kt7$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <lhbkcn$n09$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <lhc404$o26$1@dont-email.me>
    <lhc5mj$bjs$1@mx1.internetia.pl> <lhc6q3$gdu$1@dont-email.me>
    <lhca6g$qhe$1@mx1.internetia.pl> <lhcg56$tr2$1@dont-email.me>
    <lhcjfn$pg4$1@mx1.internetia.pl>

    > Jesteś pewien?
    > A gdzie ubezpieczenie wypadkowe?
    > A gdzie chorobowe?
    > A gdzie fundusz pracy?
    >
    > 700 zł to chyba z kapelusza sobie wziąłeś.
    > Prawidłowa kwota to: 1042,46zł
    > Pomyliłeś się o 342,46 zł!

    717 z chorobowym. FP to 55 zł. Reszta to NFZ.
    Mógłbyś się upierać, że pobiera to ZUS, ale to kiepski argument.
    Pieniądze na RTV pobiera Poczta Polska ale chyba nikt nie twierdzi, że
    płaci na Pocztę tylko na radio i telewizję.

    > Bronisz ZUSów?

    Bronię prawdy

    > Jeśli tam pracujesz - może i wykazujesz lojalność.
    > Ja nie mam powodów, gdyż całą moją emeryturę skasowali w tym roku.
    > Zresztą Twoją też.

    > W banku też pracujesz?
    > Pieniądze z kredytu rozdałeś biednym?

    Brałem jakiś kredyt?

    > Czy może poszedłeś do salonu i kupiłeś samochód i zapłaciłeś VAT?

    Wziąłem w leasing i odliczyłem sobie VAT. Odliczyłbym też koszt leasingu
    ale jestem na ryczałcie.

    > Możesz liczyć brutto, albo netto.

    Ale nawet jeśli wziąłbym kredyt na auto to chyba powinienem liczyć te
    odsetki od kosztów auta a nie od przychodów. Przy twojej metodzuie
    dodawania procentów to można dojechać do 500%.

    > Bank nie wystawia Ci faktury VAT, ale płacisz BRUTTO.
    > Kwota 20% jest strzelona z kapelusza.
    > Dla wielu jest ona jeszcze większa, a dla innych, jak napisałem mniejsza.
    > np. z powodu wciskania dodatkowych usług jak ubezpieczenia, fundusze
    > "inwestycyjne" itp.
    > Ja zapłaciłeś już do banku - to nie masz i tyle.
    > Dopiero z reszty możesz zapłacić za energię.

    > Netto. Wszystko netto. Reszta to podatki, które płacisz TY.

    > Jeździsz rowerem?

    Używanie pojazdu to też liczysz jako energię? To może i żywność

> [...]
    > Czajnika 2000W też nie używasz?
    > Ale żona jakoś ten chleb piecze?
    > Pomki cyrkulacyjnej nie masz?
    > Wody nie grzejesz nigdy bojlerem?
    > Jeśli mieszkasz w bloku - to może i tak.
    > Cieszysz się życiem, ale pominając 500 zł na "wspólnotę"/spółdzielnie.
    >
    > A może faktycznie dobrze zarabiasz.
    > W takim razie gratuluję, że wydajesz tylko 5% na energię.
    > Jednak dopóki nie powpisujesz kosztów do arkusza - nie wierz lepiej,
    że masz
    > różowo.
    > Mogłeś się pomylić.

    > Demokracja 30 letnia ułomna - śmiejesz się.

    Skoro monarchia ma 1000 lat to demokracja ze 3000.

    > Monarchia 1000 letnia - narośl? Też się śmiejesz czy co?

    Chyba jedyna jaka została w Europie. No jeszcze Monaco.

    > Wszystkie demokracje w Europie przechodzą aktualnie kryzys.
    > A Ty twierdzisz, że ta, która istnieje 1000 lat nic nie wybuduje?

    Naprawdę chcesz budować ustrój wzorowany na państwie watykańskim?

    > Ale to inny temat.
    > Chodzi o energię, która jest droga. Tak twierdzi większość.

    To samo mówią o lecznictwie, budownictwie, książkach czy żywności.

    > Jak nie wierzysz - zadaj proste pytanie sąsiadom:
    > Czy uważacie, że prąd jest tani?

    Zapytaj o inne rzeczy. A najlepiej zapytaj czy ich zdaniem leczenie,
    mieszkanie,, samochody itp powinny być tańsze.

    Mario