eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzyszła Europa?Re: Przyszła Europa?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!eternal-september.or
    g!feeder3.eternal-september.org!news.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przyszła Europa?
    Date: Sun, 21 Jul 2024 21:07:52 +0200
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 79
    Message-ID: <v7jma8$77p7$2@dont-email.me>
    References: <v7ife5$3tmrk$1@paganini.bofh.team> <v7ikeu$11q7$2@dont-email.me>
    <v7ilsm$ocr$1@news.chmurka.net> <v7in12$11q7$4@dont-email.me>
    <v7isgl$u5g$1@news.chmurka.net> <v7j1b0$3oea$1@dont-email.me>
    <lc46ncmyhj9e.1cl9sbnqngt73$.dlg@40tude.net>
    <v7j84c$4gmt$1@dont-email.me> <tmkvjhk6gcx6.tr2s50m8fqlj$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 21 Jul 2024 21:07:53 +0200 (CEST)
    Injection-Info: dont-email.me; posting-host="e9714ce5b0562f7f2b2b233b3baed891";
    logging-data="237351";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19qvfVR702/I+6r9qS64bX3"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:5rl4aUcctRA4aYED0Eu8tbAFkp0=
    Content-Language: en-US
    In-Reply-To: <tmkvjhk6gcx6.tr2s50m8fqlj$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2722801
    [ ukryj nagłówki ]

    On 21/07/2024 20:07, J.F wrote:
    > Ale płynnie to ile? Bo kiedys płynnie jechałem 190, a i szybciej sie
    > zdarzało :-)

    Płynnie to tak, jak reszta, mając na uwadzę tylko 2 pasy ruchu. W naszym
    dobrze rozumianym interesie jest więc współpracować z sobą.
    Napierdalacze mają sens, jak jest 3+ pasy. Aczkolwiek: kawałek A1 ma 3
    pasy. Zastanawiajace jest, że sporo mistrzów 110 trzyma się środkowego.
    To jest jakiś problem psychiastryczny, jak się pojawi więcej 3
    pasmowych, to pewnie się nauczą.

    > Kultura jest duza. Ale limitów ogólnie nie ma, i wielu z tego
    > korzysta. W dodatku wspólczesne auta maja koników sporo, ciekawe po
    > co, skoro w wiekszosci krajów jest limit 130 lub mniej :-)

    Koniki potrzebne od wrażeń przeciążeniowych. Niekoniecznie do samej
    prędkości.

    >> Pociskam przez rózne A nieregularnie, ale od 20 lat. Obserwacja jest
    >> więc w zakresie 200x-202x.
    > 20 lat temu było autostrad niewiele. Chociaz ... skleroza juz nie ta
    > co dawniej, 2004, moze juz trochę przybyło. Kulczyk juz chyba była,
    > ale nią nie jezdzę.

    Rewolucja nie zaczeła się od A4 k-kce. Akurat mam ją po sąsiedzku i
    wtedy i dzisiaj jest gorsza od wielu S-ek. To nie jest autostrada.
    Autostrady zaczeły się od oddania kawałka A1 nad morze, w miejsce polnej
    drogi za Toruniem nazywanej dla beki "1".

    >> A1 - prawy pas - 5 minut ciągłej jazdy 140 w sznurku aż pojawił się tir.
    > IMHO - wyjątek jakiś.

    Zgadza się, zazwyczaj to koło 2 minut ;)

    Ale fakt, że w ogóle to możliwe dalej do myślenia. Naście lat temu -
    nie. Teraz - trafia się. Prawy pas wyglada na szybszy niż nascie lat
    temu. Samochody też nowsze.

    > Ogólnie jednak jakby większość się rozumie, wolniejszego sie nie
    > pogania, wolniejszy sam zjezdza jak jest okazja.

    Tak, to zmiana. Kiedyś bywały przypadki, kiedy ktoś cisnął lewym 110 na
    A i bez pogonienia nie zmieniał. Jak mówię, ludzie nagle odkryli zasadę
    jazy prawą stroną, jak by nigdy wcześniej nie słyszeli o takim dziwadle.

    >> Nie obserwuję wyprzedzania ciężarówek przez ciężarówki od dawna w takiej
    >> ilości, jak 10 lat temu, może mają limitery ustawione dokładniej, a może
    >> taki przeciętny Heniek dał radę ogarnąć matematykę, że jedyne co
    >> osiągnie to 30 sek wcześniej schabowego w następnej przydrożnej dziurze.
    > Wcale nie. 5km/h szybciej, to po 8h jazdy 40 km, czyli 30 minut.

    Doskonale wiesz, że to teoria. Heniek też wie. Jeden postój na siku i
    jesteś w plecy więcej, niż ten gówno warty zysk. Po prostu nie jest to
    opłacalne. Znacznie taniej, dla przewoźnika, będzie zredukować limit do
    rozsądnej wartości, aby oszczędzać paliwo, niż dać Heńkowi 5km/h więcej.

    PS: słyszałem kiedyś opowieść gumiarza, że tirowcy zakładali "większe
    opony" żeby limit prędkości ponieść. Nie mam pojęcia czy to prawda, ale
    to takie własnie gównooszczędności, żeby darmowy schabowy nie wystygł.

    > Aha - znów piszę o swoich okolicach, w Warszawie takich IMHO duzo,
    > pod Warszawą sie koncentruje :-)

    Ale Warszawa ciągle ma pełno tego typu patologii. Musialibyśmy zrobić
    tam osobną kategorię.

    >> Ruch się upłynnił, wyprzedzanie nie grozi już śmiercią.
    > Wyprzedzanie na lewym, czy wyprzedzanie z prawego ? :-)

    Lat temu nascie wskoczenie na kilka sekund na lewy było mocno
    niebezpiecznym manewrem. Nigdy nie wiesz, czy w wyklepaniem przystanku
    założyli w ogóle hamulce.

    >> d) jedyny problem to sporadyczni zapierdalacze, utrudniajacy ruch
    >> wszystim innym, z roku na rok tej swołoczy coraz mniej.
    > IMO - nie utrudniają. To im się utrudnia :-)

    Tak, to własnie ten problem poznawczy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: