  • Data: 2009-03-14 15:39:29
    Temat: Re: Przystawka do mikroskopu
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2009-03-14 15:58:09 +0100, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > Ja nie chcę konstruować mikroskopu :-)
    > Ja pytałem o przystawkę DO mikroskopu...

    Ok. To jeszcze łatwiejsze.
    Jak zapewne wiesz okular mikroskopu jest odpowiedzialny za wtórne
    powiększenie. Czyli to co powiększa obiektyw drugi raz powiększane jest
    przez okular z tego wynika sumaryczne powiększenie.
    Ale jest jedna różnica między mikroskopem jako takim a aparatem
    połączonym z mikroskopem. Otóż mikroskop generuje obraz pozorny,
    którego aparat nie może zarejestrować bo potrzebuje obrazu
    rzeczywistego.
    Obiektyw w mikroskopie powiększa ileś tam i tworzy obraz rzeczywisty w
    jakiejś odległości za swoją tylną soczewką. Ten obraz może zostać
    przechwycony przez obiektyw aparatu i zarejestrowany na matrycy. A żeby
    go dodatkowo powiększyć, należy dołożyć do obiektywu aparatu układ
    opytczny (soczewka makro), dający wymaganą skalę odwzorowania, w tym
    przypadku 10:1
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam