  • 21. Data: 2010-05-05 14:56:50
    Temat: Re: Przyciski w obudowie kompa - czy jest jakiś standard?
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 05.05.2010 16:33, schrieb Jarosław Sokołowski:

    > A nie lepiej *w tym konkretnym przypadku* po prostu wstawić tam normalny
    > router DSL? Pytanie było o sens konstrukcji urządzenia i publikowania
    > projektu. To trochę co innego -- wtedy lepiej zrobić cos uniwerslnego,
    > bo inaczej pies z kulawą nogą się tym nie zainteresuje. Natomiast robiąc
    > coś tylko dla siebie, najlepiej zrobić to najprościej jak się da.
    >
    > -- Jarek
    >
    > PS
    > Czy zwarcie w złączu zasilacza ATX styku z zielonym i czarnym kabelkiem
    > nie rozwiąże problemu?

    Zwarcie nie, ale kondensator tak.

    Waldek

  • 22. Data: 2010-05-05 17:25:42
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Zwarcie nie, ale kondensator tak.

    Kondensator na pewno nie, a czy zwarcie, tego dokładnie nie wiem.

    Kondensator to na złączu "POWER SWITCH" płyty głównej -- na płycie
    jest przerzutnik, który wyzwolony zostanie po włączeniu zasilania
    przez krótkotrwałe zwarcie do masy przy ładowaniu pojemności.

    Natomiast zielony przewód zasilacza ATX, to co innego. Tam nie ma
    przerzutnika, zasilacz pracuje wtedy, gdy na tym drucie jest niski
    potencjał (zwarcie z czarnym przewodem masy).

    Takie zwarcie powoduje, że zasilacz ATX działa tak, jak stary AT.
    Czy płycie się spodoba takie zwarcie, całkowitej pewności nie mam.
    Ale bardo bym się tego nie obawiał.

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2010-05-05 21:18:04
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > takie głupie pytanie: opcji autostart w biosie nie masz? Albo

    Nie mam - pisałem o tym od początku ;)... I stąd jest problem...
    W instrukcji do płyty głównej jest zworka niby autostart... ale ja mam
    ciut inny model (ale o tym samym oznaczenu - przed zakupem patrzylem do
    instrukcji) i rozklad zworek jest nieco inny... Odpowiednika tej zworki
    nie znalazlem... Poza tym, w instrukcji napisano, zeby dokonac
    poprawnych ustawien w BIOS, a odpowiednich opcji nie ma...

    > kondensatorek 1mikro równolegle do włącznika?

    No jest to jakieś rozwiązanie, ale serio myślałem, że w cenie c.a. 1
    piwa w knajpie da się to zrobić fajniej z lepszą funkcjonalnością.
    Dlatego pytałem tylko o elektryczny sposób sterowania, a nie o pomysły
    na rozwiązanie problemu ;D... A tu proszę - Pszemol mnie podpuścił i już
    więcej jest postów jak to zrobić inaczej, a mniej podpowiadających mi
    jak tym sterować ;D;D;D...

    Konop

  • 24. Data: 2010-05-05 21:49:46
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    Jarosław Sokołowski wrote:
    > Czy zwarcie w złączu zasilacza ATX styku z zielonym i czarnym kabelkiem
    > nie rozwiąże problemu?

    Rozwiaze, zasilam zestaw dyskow twardych z osobnego zasilacza ATX i
    dokladnie tak to pracuje.

    Tomek

  • 25. Data: 2010-05-05 21:53:34
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    Waldemar Krzok wrote:

    > Zwarcie nie, ale kondensator tak.
    >
    > Waldek

    Moze pomyliles ten zielony kabelek z przyciskiem wlacz/wylacz, na tym
    kabelku na pewno musi byc zwarcie do masy zeby zasilacz pracowal.

    Tomek

  • 26. Data: 2010-05-05 22:08:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tom napisał:

    > Rozwiaze, zasilam zestaw dyskow twardych z osobnego zasilacza
    > ATX i dokladnie tak to pracuje.

    Dyski, to ja też zasilałem. Ale z płytą może być inaczej. W razie
    czego można ten zielony kabelek przerżnąć, zewrzeć od strony
    zasilacza, a od strony płyty zostawić dyndający.

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2010-05-05 22:09:41
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Konop napisał:

    > No jest to jakieś rozwiązanie, ale serio myślałem, że w cenie
    > c.a. 1 piwa w knajpie da się to zrobić fajniej

    Użycie machiny Leibniza zamiast butelki lejdejskiej to "zrobienie fajniej"?
    To w takim razie ja mam inną definicje fajności.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2010-05-06 13:46:02
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Użycie machiny Leibniza zamiast butelki lejdejskiej to "zrobienie fajniej"?
    > To w takim razie ja mam inną definicje fajności.

    A przepraszam, machina Leibniza i butelka lejdejska mają tę samą
    funkcjonalność?
    Definicję fajności możemy mieć różną. Ja jeśli mogę niedużym kosztem i
    niedużym nakładem pracy zrobić coś o wiele lepszego, to fajniejsze jest
    to lepsze :)... jasne, można podzielić 10zł przez 10gr (orientacyjny
    koszt kondensatora) i powiedzieć, że wymyśliłem 100x droższe
    rozwiązanie, że tanie to nie jest... Są ludzie, którzy w takiej sytuacji
    wybiorą kondensator, bo stwierdzą, że zapewnia podstawową
    funkcjonalność, kosztuje grosze, a roboty przy montażu ma na kilka
    minut. A są tacy, którzy "dla sportu" będą chcieli się pobawić,
    zrezygnować z dwóch piw i zrobić coś o nieco większej funkcjonalności :)...

    Konop

  • 29. Data: 2010-05-06 14:01:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Konop napisał:

    > A przepraszam, machina Leibniza i butelka lejdejska mają tę samą
    > funkcjonalność?

    Skoro -- tak jak w tym przypadku -- zostało zaproponowane zastąpienie
    jednego drugim, to ma.

> [...]
    > minut. A są tacy, którzy "dla sportu" będą chcieli się pobawić,
    > zrezygnować z dwóch piw i zrobić coś o nieco większej funkcjonalności :)...

    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale tutaj źródłem fajności miało być
    chyba Poczucie Świętego Spokoju w trakcie wyjazdów, spowodowane pewnością,
    że jak się położyło, to zaraz wstanie. Prosta butelka lejdejska daje mi
    większe PŚS od prototypowego rozwiązania opartego o Miniaturową Machinę
    Liczącą.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2010-05-06 17:06:52
    Od: g...@n...invalid (Adam Wysocki)

    > Dyski, to ja też zasilałem. Ale z płytą może być inaczej. W razie
    > czego można ten zielony kabelek przerżnąć, zewrzeć od strony
    > zasilacza, a od strony płyty zostawić dyndający.

    Pytanie co płyta na to, że jest zasilana, gdy tego nie chce (nie zwiera kabelka
    do masy).

    --
    http://www.gophi.pl/