    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przyciski w obudowie kompa - czy jest jakiś standard?
    Date: Wed, 5 May 2010 17:25:42 +0000 (UTC)

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Zwarcie nie, ale kondensator tak.

    Kondensator na pewno nie, a czy zwarcie, tego dokładnie nie wiem.

    Kondensator to na złączu "POWER SWITCH" płyty głównej -- na płycie
    jest przerzutnik, który wyzwolony zostanie po włączeniu zasilania
    przez krótkotrwałe zwarcie do masy przy ładowaniu pojemności.

    Natomiast zielony przewód zasilacza ATX, to co innego. Tam nie ma
    przerzutnika, zasilacz pracuje wtedy, gdy na tym drucie jest niski
    potencjał (zwarcie z czarnym przewodem masy).

    Takie zwarcie powoduje, że zasilacz ATX działa tak, jak stary AT.
    Czy płycie się spodoba takie zwarcie, całkowitej pewności nie mam.
    Ale bardo bym się tego nie obawiał.

    --
    Jarek