eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzewody rozruchowe › Re: Przewody rozruchowe
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przewody rozruchowe
    Date: Tue, 6 Oct 2009 15:49:34 +0000 (UTC)
    Organization: : : :
    Lines: 39
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    References: <ha7k3g$1gu$1@inews.gazeta.pl> <ha7l2m$feh$1@news.onet.pl>
    <ha7meb$ah0$1@inews.gazeta.pl>
    <n...@d...viste-family.net> <ha8144$ddj$1@news.onet.pl>
    <1...@p...pl> <ha9jrn$1cgf$1@news2.ipartners.pl>
    <i...@4...com>
    <hadkpa$ov$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <4...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <hafjq5$le8$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 87-205-202-60.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1254844174 26426 87.205.202.60 (6 Oct 2009 15:49:34 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Oct 2009 15:49:34 +0000 (UTC)
    X-User: zzxxccvv
    User-Agent: slrn/0.9.8.1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:572664
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan pawelj napisał:

    >>>>> Natomiast włączenie żarówek na uruchomionym silniku powoduje że się
    >>>>> szybko palą.
    >>>> Ta teoria ma jakąś podbudowę teoretyczną? Chętnie się z nia zapoznam.
    > Teoretyczną -nie. Praktyczną - tak.

    Obserwacje praktyczne, gdy nie idą za nimi wyjaśnienia teoretyczne,
    funta kłaków nie są warte. Zwałaszcza gdy są to jednostkowe obserwacje.

    >>>>> Ciekawe że nie palą się jak się włączy najpierw żarwóki a potem silnik.
    >>>> Nawet bardzo ciekawe. Czekam z niecierpliwością.
    > Na co czekasz?

    Na przekonującą teorię. Względnie na jakąś znaczącą próbkę doświadczalną.

    >>> Nic w tym ciekawego. Przy włączonym silniku napięcie jest wyższe, bo
    >>> pracuje alternator. Więc udar prądowy większy.
    >>
    >> Czyli od włączania przy nominalnym napięciu pracy "się szybko palą"?
    >> Nadal uważam, że to bardzo ciekawe.
    > Dokładnie taką samą mam teorię jak Paweł Pawłowicz.
    > A praktyka jest taka, że w moim samochodzie - renault scenic z 2007r
    > (może to ważne dlatego to piszę) żarówki palą się nagminnie.

    A moja praktyka jest inna -- nie pamiętam kiedy wymieniałem żarówki,
    być może od nowości ani razu (110kkm). Światła włączane są różnie --
    w garażu i na parkingu po uruchomieniu silnika, na skrzyżowaniu czy
    przejeździe kolejowym silnik uruchamiany jest z włączonym oświetleniem.
    Natomiast raczej nie zdarza mi się jechać z wyłączonymi światłami.
    Mam teorię, że to właśnie wpływa korzystnie na żywotność żarówek.
    Ta teoria, mimo że w praktyce dogłębnie nie została przetestowana,
    opiera się na racjonalnych przesłankach. Natomiast opinie, że żarówka
    włączana w normalny sposób do prądu przepala się (bo sceniki tak mają,
    bo H7 tak mają, bo samochody tak mają, bo halogeny tak mają) brzmi jak
    zwykły zabobon.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: