  • Data: 2009-10-06 15:49:34
    Temat: Re: Przewody rozruchowe
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan pawelj napisał:

    > Teoretyczną -nie. Praktyczną - tak.

    Obserwacje praktyczne, gdy nie idą za nimi wyjaśnienia teoretyczne,
    funta kłaków nie są warte. Zwałaszcza gdy są to jednostkowe obserwacje.

    > Na co czekasz?

    Na przekonującą teorię. Względnie na jakąś znaczącą próbkę doświadczalną.

    > Dokładnie taką samą mam teorię jak Paweł Pawłowicz.
    > A praktyka jest taka, że w moim samochodzie - renault scenic z 2007r
    > (może to ważne dlatego to piszę) żarówki palą się nagminnie.

    A moja praktyka jest inna -- nie pamiętam kiedy wymieniałem żarówki,
    być może od nowości ani razu (110kkm). Światła włączane są różnie --
    w garażu i na parkingu po uruchomieniu silnika, na skrzyżowaniu czy
    przejeździe kolejowym silnik uruchamiany jest z włączonym oświetleniem.
    Natomiast raczej nie zdarza mi się jechać z wyłączonymi światłami.
    Mam teorię, że to właśnie wpływa korzystnie na żywotność żarówek.
    Ta teoria, mimo że w praktyce dogłębnie nie została przetestowana,
    opiera się na racjonalnych przesłankach. Natomiast opinie, że żarówka
    włączana w normalny sposób do prądu przepala się (bo sceniki tak mają,
    bo H7 tak mają, bo samochody tak mają, bo halogeny tak mają) brzmi jak
    zwykły zabobon.

    --
    Jarek