  • 11. Data: 2015-03-13 15:03:55
    Temat: Re: Przetwornica boost na MC34063
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Friday, March 13, 2015, 2:43:55 PM, you wrote:

    > 1) Brak wolnych pinów.
    > 2) Jakoś nie mam zaufania do przetwornic budowanych na MCU. Wolę, żeby
    > zajmował się tym osobny, dedykowany kawałek hardware'u.

    Wyłączanie przetwornicy na UC3842/3/4/5 - tranzystor NPN pomiędzy Comp
    a GND.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2015-03-13 15:09:38
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Atlantis wrote:

    > 2) Jakoś nie mam zaufania do przetwornic budowanych na MCU. Wolę, żeby
    > zajmował się tym osobny, dedykowany kawałek hardware'u.

    Timer to jest "dedykowany kawałek hardware'u" i przy niedziałającym MCU
    cały zegar też działał nie będzie. IIRC Ty (jeszcze) wolisz Atmele, ale
    np. w PIC16F170(5|9) *całą* przetwornicę pracująca w trybie prądowym da
    się wsadzić w MCU _bez_ wykorzystywania software (tj. po fazie
    inicjalizacji peryferiów). Wszystkie klocki są w sprzęcie. Ale Twój
    wybór. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 13. Data: 2015-03-14 10:35:39
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:6620281678$20150313143051@squadack.com...

    > Już widzę, że sam nie dasz rady tego nawinąć - na toroidzie wyszłaby
    > absurdalnie wielka liczba zwojów na wtórnym. Zrób tego step-up
    > z http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=145
    6458#1456458

    > ale na UC3845 a nie 3843.

    Nie śledziłem dokładnie dyskusji, nigdy nie używałem żadnego z tych
    scalaków, ale coś mi tu nie gra.
    O ile załapałem to chodzi o zrobienie wysokiego napięcia z niskiego. Step-up
    będzie musiał mieć wypełnienie wyraźnie powyżej 50%, a o ile dobrze czytam
    to 3845 jest do 50%.
    P.G.

  • 14. Data: 2015-03-14 11:24:01
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    Saturday, March 14, 2015, 10:35:39 AM, you wrote:

> [...]
    > O ile załapałem to chodzi o zrobienie wysokiego napięcia z niskiego. Step-up
    > będzie musiał mieć wypełnienie wyraźnie powyżej 50%,

    A kto powiedział, że musiał? W DCM nic nie musi.

    > a o ile dobrze czytam to 3845 jest do 50%.

    I tak ma być - jeszcze mi do szczęścia potrzebne tłumaczenie
    slope-compensation. Przy ograniczeniu do 50% nie trzeba się o to
    martwić.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2015-03-14 12:00:15
    Od: Wiosenny Oprysk <w...@g...com>

    W dniu 2015-03-13 o 15:09, Piotr Wyderski pisze:
    > Ty (jeszcze) wolisz Atmele, ale
    > np. w PIC16F170(5|9) *całą* przetwornicę pracująca w trybie prądowym da
    > się wsadzić w MCU _bez_ wykorzystywania software

    Np. taki attiny45 ma wyjścia komplementarne, czas dead time dla mosfetów
    i gwarancje że te dwie linie nigdy nie będą w logicznej jedynce.

  • 16. Data: 2015-03-14 12:25:43
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    wiadomości news:5184532859$20150314112402@squadack.com...

    > A kto powiedział, że musiał? W DCM nic nie musi.

    Jakoś zawsze zapominam o istnieniu DCM :(.

    > I tak ma być - jeszcze mi do szczęścia potrzebne tłumaczenie
    > slope-compensation. Przy ograniczeniu do 50% nie trzeba się o to
    > martwić.

    Święte słowa.
    Jakieś czas temu przypominałem sobie podstawy geometrii przy dociekaniu skąd
    potrzeba slope-compensation i jakie jest wystarczające.
    P.G.

  • 17. Data: 2015-03-15 14:01:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Hmm... Wprowadziłem zmiany do projektu zgodnie z twoimi wytycznymi.
    Byłbym wdzięczny za rzucenie okiem na płytkę, czy jest zgodna ze
    "sztuką". ;)

    http://postimg.org/gallery/3jgxyxh3e/ee5e6934/

    Moje główne wątpliwości to:
    1) Czy pole do którego jest przylutowany dren MOSFET-a ma odpowiednią
    powierzchnię? W tym przypadku odprowadzanie ciepła ma duże znaczenie,
    czy tranzystor raczej nie będzie się grzał? Powinienem nieco powiększyć
    pole, kosztem pogorszenia izolacji?
    2) Połączenie pomiędzy dzielnikiem R24 i R26, a układem scalonym będę
    musiał wykonać kabelkiem. W niczym nie przeszkadza fakt, że będzie on
    przebiegał w pobliżu dławika? Rozumiem, że cienki kynar tutaj wystarczy?

    W galerii jest także schemat, który przerysowałem w Eagle. Może niezbyt
    elegancki - chodziło mi tylko o stworzenie połączeń, może później
    poprawię. ;)

  • 18. Data: 2015-03-15 14:44:12
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Sunday, March 15, 2015, 2:01:43 PM, you wrote:

    > Hmm... Wprowadziłem zmiany do projektu zgodnie z twoimi wytycznymi.
    > Byłbym wdzięczny za rzucenie okiem na płytkę, czy jest zgodna ze
    > "sztuką". ;)
    > http://postimg.org/gallery/3jgxyxh3e/ee5e6934/

    CDD :(

> [...]
    > powierzchnię? W tym przypadku odprowadzanie ciepła ma duże znaczenie,
    > czy tranzystor raczej nie będzie się grzał? Powinienem nieco powiększyć

    Ten tranzystor nie powinien się grzać.

    > 2) Połączenie pomiędzy dzielnikiem R24 i R26, a układem scalonym będę
    > musiał wykonać kabelkiem. W niczym nie przeszkadza fakt, że będzie on
    > przebiegał w pobliżu dławika? Rozumiem, że cienki kynar tutaj wystarczy?

    Absurdalnie i bez sensu. Najgorsze możliwe rozwiązanie. Masz do
    dyspozycji ścieżką z +wyjścia tak blisko kontrolera a dzielnik
    wsadziłeś na peryferiach, dodając antenkę na FB :(

    > W galerii jest także schemat, który przerysowałem w Eagle. Może niezbyt
    > elegancki - chodziło mi tylko o stworzenie połączeń, może później
    > poprawię. ;)

    I na tym schemacie widać, jak bardzo oryginalny schemat nie oddaje
    najbardziej krytycznego obwodu - pętli prądowej GND - R23 - MOSFET -
    L1 - +zasilania. Ta pętla powinna być zamknięta kondensatorem pomiędzy
    +zasilania a masowy koniec R23, mieć możliwie najmniejsza długość i
    najmniejszą powierzchnię. A co mamy? Rozwleczoną pętlę otaczającą cały
    układ, z kondensatorem po lewej i dławikiem po prawej oraz kolejną
    anteną - tym razem nadawczą - między L1 a C23.
    Sprawę można poprawić, dodając kondensator blokujący kilkaset nF
    pomiędzy zasilaną końcówkę L1 a GND blisko R23.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 19. Data: 2015-03-15 15:49:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    ?

    > Absurdalnie i bez sensu. Najgorsze możliwe rozwiązanie. Masz do
    > dyspozycji ścieżką z +wyjścia tak blisko kontrolera a dzielnik
    > wsadziłeś na peryferiach, dodając antenkę na FB :(

    Masz rację. Czy teraz będzie lepiej?
    http://postimg.org/image/jnofm28dp/

    > +zasilania a masowy koniec R23, mieć możliwie najmniejsza długość i
    > najmniejszą powierzchnię. A co mamy? Rozwleczoną pętlę otaczającą cały
    > układ, z kondensatorem po lewej i dławikiem po prawej

    Hmm... Na to już chyba wiele poradzić nie mogę. Części swoje miejsce na
    płytce zajmują.

    > oraz kolejną anteną - tym razem nadawczą - między L1 a C23.

    Możesz powiedzieć coś więcej? Między C23 i L1 mam kawałek linii
    zasilającej. Nic nie wykombinuję, żeby ją zauważalnie skrócić.
    Powinienem przesunąć kondensator bliżej dławika?

    > Sprawę można poprawić, dodając kondensator blokujący kilkaset nF
    > pomiędzy zasilaną końcówkę L1 a GND blisko R23.

    Czyli kondensator przewlekany pomiędzy linię zasilania, a fragment pola
    masy po prawej stronie scalaka?

  • 20. Data: 2015-03-15 17:32:48
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Sunday, March 15, 2015, 3:49:57 PM, you wrote:

    > ?

    Całkiem Do Dupy.

    > Masz rację. Czy teraz będzie lepiej?
    > http://postimg.org/image/jnofm28dp/

    Jeśli chodzi o FB - zdecydowanie lepiej. Reszta nada źle.

    > Hmm... Na to już chyba wiele poradzić nie mogę. Części swoje miejsce na
    > płytce zajmują.

    Nie chodzi o ich rozmiary tylko o rozwleczenie. Rzecz całkowicie
    niedopuszczalną w jakiejkolwiek przetwornicy.

> [...]
    > Powinienem przesunąć kondensator bliżej dławika?
    > Czyli kondensator przewlekany pomiędzy linię zasilania, a fragment pola

    Dokładnie między punktami o których napisałem. Nie 3cm od dławika tylko
    dokładnie przy nim. Dławik możesz obrócić o 90 stopni, żeby
    wyprowadzenie od strony +zasilania można było dać bliżej reszty i
    wcisnąć obok kondensator blokujący (przewlekany foliowy).

    --
    Best regards,
    RoMan