    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica boost na MC34063
    Date: Sun, 15 Mar 2015 14:44:12 +0100

    Hello Atlantis,

    Sunday, March 15, 2015, 2:01:43 PM, you wrote:

    > Hmm... Wprowadziłem zmiany do projektu zgodnie z twoimi wytycznymi.
    > Byłbym wdzięczny za rzucenie okiem na płytkę, czy jest zgodna ze
    > "sztuką". ;)
    > http://postimg.org/gallery/3jgxyxh3e/ee5e6934/

    CDD :(

    > Moje główne wątpliwości to:
    > 1) Czy pole do którego jest przylutowany dren MOSFET-a ma odpowiednią
    > powierzchnię? W tym przypadku odprowadzanie ciepła ma duże znaczenie,
    > czy tranzystor raczej nie będzie się grzał? Powinienem nieco powiększyć
    > pole, kosztem pogorszenia izolacji?

    Ten tranzystor nie powinien się grzać.

    > 2) Połączenie pomiędzy dzielnikiem R24 i R26, a układem scalonym będę
    > musiał wykonać kabelkiem. W niczym nie przeszkadza fakt, że będzie on
    > przebiegał w pobliżu dławika? Rozumiem, że cienki kynar tutaj wystarczy?

    Absurdalnie i bez sensu. Najgorsze możliwe rozwiązanie. Masz do
    dyspozycji ścieżką z +wyjścia tak blisko kontrolera a dzielnik
    wsadziłeś na peryferiach, dodając antenkę na FB :(

    > W galerii jest także schemat, który przerysowałem w Eagle. Może niezbyt
    > elegancki - chodziło mi tylko o stworzenie połączeń, może później
    > poprawię. ;)

    I na tym schemacie widać, jak bardzo oryginalny schemat nie oddaje
    najbardziej krytycznego obwodu - pętli prądowej GND - R23 - MOSFET -
    L1 - +zasilania. Ta pętla powinna być zamknięta kondensatorem pomiędzy
    +zasilania a masowy koniec R23, mieć możliwie najmniejsza długość i
    najmniejszą powierzchnię. A co mamy? Rozwleczoną pętlę otaczającą cały
    układ, z kondensatorem po lewej i dławikiem po prawej oraz kolejną
    anteną - tym razem nadawczą - między L1 a C23.
    Sprawę można poprawić, dodając kondensator blokujący kilkaset nF
    pomiędzy zasilaną końcówkę L1 a GND blisko R23.

    --
    Best regards,
    RoMan