  • 21. Data: 2015-03-15 18:11:46
    Temat: Re: Przetwornica boost na MC34063
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 15 Mar 2015 15:49:57 +0100, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    > Masz rację. Czy teraz będzie lepiej?
    > http://postimg.org/image/jnofm28dp/

    Tak przy okazji, po co stosujesz elementy tht np. rezystory skoro tuż
    obok i tak używasz smd?

    --
    Marek

  • 22. Data: 2015-03-15 18:41:18
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Nie chodzi o ich rozmiary tylko o rozwleczenie. Rzecz całkowicie
    > niedopuszczalną w jakiejkolwiek przetwornicy.

    No to może w ten sposób?
    http://postimg.org/image/h53u9sle9/

    Może wypadałoby jeszcze dać jakiś mały kondensator przy VCC scalaka?

    > wcisnąć obok kondensator blokujący (przewlekany foliowy).

    Monolityczny się nie nada? Nie wiem czy foliowy znajdę o odpowiedniej
    pojemności, w tym rozmiarze...

  • 23. Data: 2015-03-15 18:42:44
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2015-03-15 o 18:11, Marek pisze:

    > Tak przy okazji, po co stosujesz elementy tht np. rezystory skoro tuż
    > obok i tak używasz smd?

    Z prostego powodu - używam tylko jednej warstwy i zastosowanie
    gdzieniegdzie elementu THT pozwala mi uniknąć dodawania kolejnej zworki,
    tudzież umożliwia łatwe "przepuszczenie" masy.

  • 24. Data: 2015-03-15 19:16:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Sunday, March 15, 2015, 6:41:18 PM, you wrote:

    > No to może w ten sposób?
    > http://postimg.org/image/h53u9sle9/

    Targujesz się z fizyką - kondensator ma sięgnąć możliwie najbliżej
    masowego końca R23 - pokombinuj z rezystorem - obróć go w stronę
    kondensatora.

    > Może wypadałoby jeszcze dać jakiś mały kondensator przy VCC scalaka?

    Przy takim układzie już nie jest konieczny.

    > Monolityczny się nie nada? Nie wiem czy foliowy znajdę o odpowiedniej
    > pojemności, w tym rozmiarze...

    Może być monolityczny, skoro się upierasz, żeby umieścić go tak. Ale
    wtedy musisz obrócić R23 o 90 stopni, żeby jego masowe wyprowadzenie trafiło
    blisko kondensatora. Swoją drogą - strasznie duży ten R23. Na nim się
    wydzielają miliwaty - tam wystarczy 0.1/0.125W.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 25. Data: 2015-03-15 19:18:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Sunday, March 15, 2015, 6:42:44 PM, you wrote:

    > Z prostego powodu - używam tylko jednej warstwy i zastosowanie
    > gdzieniegdzie elementu THT pozwala mi uniknąć dodawania kolejnej zworki,
    > tudzież umożliwia łatwe "przepuszczenie" masy.

    Zabrałeś się do tematu od odwrotnej strony - najpierw ustalasz punkt
    wspólnej masy, potem układasz elementy mocy i pilnujesz pętli
    prądowej.
    Masa dla niskich prądów nie jest krytyczna.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 26. Data: 2015-03-15 22:52:39
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Targujesz się z fizyką - kondensator ma sięgnąć możliwie najbliżej
    > masowego końca R23 - pokombinuj z rezystorem - obróć go w stronę
    > kondensatora.

    Nic mi to nie da. Pamiętaj, że mam do dyspozycji tylko jedną warstwę. W
    tej chwili elementy są ułożone tak, że ścieżki pomiędzy nimi są jak
    najkrótsze (i w związku z tym zajmują niewiele powierzchni na PCB).
    Jeśli odwrócę ten rezystor, będę musiał podciągnąć do niego ścieżki, a
    to zaowocuje zupełnym odcięciem masy w tym rejonie płytki. A na mostki z
    drutu też tam nie ma miejsca...

    > blisko kondensatora. Swoją drogą - strasznie duży ten R23. Na nim się
    > wydzielają miliwaty - tam wystarczy 0.1/0.125W.

    On jest duży właśnie po to, żeby masa miała którędy przejść. Odwrócę go
    o 90 stopni, albo zamienię na jakiegoś SMD, i w ogóle nie będę miał
    połączenia z masą przy tym kondensatorze o którym mówisz...

  • 27. Data: 2015-03-15 23:17:55
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Ok, niczego mądrzejszego już chyba nie wymyślę:
    http://postimg.org/image/keu2bo4gz/

    Może być?

  • 28. Data: 2015-03-15 23:20:24
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    > Zabrałeś się do tematu od odwrotnej strony - najpierw ustalasz punkt
    > wspólnej masy, potem układasz elementy mocy i pilnujesz pętli
    > prądowej.
    > Masa dla niskich prądów nie jest krytyczna.

    Wiesz... Na co dzień to ja nie zajmuję się projektowaniem przetwornic,
    urządzeń nadawczych w.cz. itp. Robię proste układy na MCU, więc jeśli
    już gdzieś trzeba pilnować masy, to przy stosowaniu jakichś prostych
    analogowych peryferiów (np. wzmacniacz audio za DAC).

  • 29. Data: 2015-03-15 23:23:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Sunday, March 15, 2015, 10:52:39 PM, you wrote:

    > Nic mi to nie da.

    Ależ oczywiście, że da.

> [...]
    > Jeśli odwrócę ten rezystor, będę musiał podciągnąć do niego ścieżki, a
    > to zaowocuje zupełnym odcięciem masy w tym rejonie płytki. A na mostki z

    Nic nie musisz zmieniać - użyj MNIEJSZEGO rezystora i obróć go, łącząc
    jego masowy koniec tuż przy masowym końcu dodanego kondensatora.
    Możesz odrobinę w prawo przesunąć MOSFETa.

    > On jest duży właśnie po to, żeby masa miała którędy przejść. Odwrócę go
    > o 90 stopni, albo zamienię na jakiegoś SMD, i w ogóle nie będę miał
    > połączenia z masą przy tym kondensatorze o którym mówisz...

    Nie masz ruszać pól masy. Masz tylko obrócić rezystor.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2015-03-15 23:29:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Atlantis,

    Sunday, March 15, 2015, 11:17:55 PM, you wrote:

    > Ok, niczego mądrzejszego już chyba nie wymyślę:
    > http://postimg.org/image/keu2bo4gz/

    > Może być?

    Nie - nadal masową końcówkę R23, która jest kluczowym punktem trzymasz
    za daleko kontrolera i kondensatora, wydłużając niepotrzebnie drogę
    dla impulsów prądowych. Puść ten rezystor ponad R21 (na krzyż).

    Oczywiście numery rezystorów podaję ze schematu, bo z niewiadomych
    przyczyn na PCB nałożyły się tak, że wyglądają jakby były odwrotnie
    oznaczone.

    --
    Best regards,
    RoMan