  • Data: 2023-12-06 09:26:33
    Temat: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/12/2023 22:31, LordBluzg(R)?? wrote:
    > Chwila, moment. Ty chcesz to pakować do obudowy z drukarki?...skoro są
    > taniusie ale "pancerne" i zajebiste gotowce?

    I czy są ładne? I czy są w "stylu" retro? I czy to jest hobby? I czy są
    dostepne w Irkucku?

    Ludzie drukują obudowy do zasilaczy, dlatego że mogą.

    Deal with it.

    > No, byle by beneficjentem nie był parowóz.

    Nie, nie parowóz. Beneficjentem jest przyjemność zrobienia sobie
    samodzielnie jakiegoś interesującego detalu.

    To mniej więcej ten sam problem, co kupowanie piły łańcuchowej w xelu
    ściecia 1 gałęzi. Nieopłacalne ekonomicznie, ale całkiem przyjemne
    hobystycznie.

    > Ty wymyślasz obudowę z drukarki

    Są powszechne w użyciu w świecie retro.

    Do tego stopnia, że nawet niewielkie serie produkcyjne zaczynają mieć
    sens na drukarce. Możesz porozglądać się po stronach handlujące sprzętem
    w tym klimacie. Np. obudowy do Fujinet czy KungFuFlash są zaprojektowane
    pod drukarki i są *sprzedawane* z takimi obudowami. Bo się opłaca.
    Wydruk obudowy to ~1.5zł, powolności w niskoseryjnej "produkcji" jest
    bez znaczenia.

    > albo z papieru...ale NAJWAŻNIEJSZE ma
    > być bezpieczeństwo. Przecież to nielogiczna bzdura w dodatku na resorach :D

    Bezpieczeństwo przed 230V.

    Zdaje się, że jak zwykle, nie ograniasz podstawowego problemu jaki tutaj
    padł. Zasilacz jest sam w so bie bezpieczny bo zakłada zasilanie USB-C.

    Natomiast na rynku istnieję niebezpieczne konstrukcje posiadajace w
    środku gołe 230V i drukowaną obudowę z tworzywa do tworzenia figurek.

    > Zadbaj o to co Cię boli w bezpieczeństwie najbardziej, czyli o obudowę.

    To mnie nie boli najbardziej. To jeden z kilku problemów z jakimi *ktoś*
    się spotka. Najlepszę matodą eliminacji tego problemu jest jego
    eliminacja przez nie posiadanie 230V.

    Podaj linka. Rozmawiamy o 1A@12V minimum, lub, jesli chcemy po stronie
    5V, to 2A@5V. Przypomniam: izolowane.

    > Generalnie nie podałeś nigdzie CENY, która Ciebie interesuje

    Okazało się to zbędne. Ludzie (nie wszyscy jak widać) mają wyczucie czym
    się rózni projekt hobbystyczny od "udowodnie że się da za wszelką cenę".

    To, że nie masz tego wyczucia, to nie mój, ani grupy, problem.

    > ale
    > spokojnie powinno się to zmieścić/całość w 200-250zł z wypasioną obudową.

    Więc podrzuć izolowaną przetwornicę 12 lub 5V w sensownej cenie.

    > Jeszcze raz SZOK. Obudowa z drukarki :D Ktoś ma sobie kupić drukarkę

    Zdecydowana większośc hobbystów którzy coś wytwarzają, w świecie retro,
    ma drukarki. Świadczy o tym popularność rozwiązań drukowanych w świecie
    retro. Do tego stopnia, że do dyspozycji masz, do wydruku, całe obudowy
    do AtariST i przyciski od dyskietki do Amigi. Tysiące detali.

    To że *TY* nie masz drukarki, to mnie nie dziwi, ale też nie stanowi
    argumentu. Nie jesteś docelowym odbiorcą.

    Drukarka, na której możesz wydrukować obudowę takiego zasilacza to
    wydatek 500zł w 2017, kiedy kupiłem swoją. Drukarka UV (żywica
    termoutwardzalna) to wydatek 500zł 2 lata temu, jak kupiłem swoją.
    Drukarka jest obecnie czymś tak oczywistym jak lutownica i niczym
    dziwnym jest posiadanie dwóch.

    Myślę, że najzwyczajniej, jak zwykle, nie wiesz nic o temacie na który
    się wypowiadasz.

    Drukarka stała się częscią klimatu retro, bo jest niezwykle użyteczna w
    tym zastosowaniu i w masie innych. To się stało, jak spałeś.

    > zrobić obudowę ale płytka p.t. "KIT" w części w woreczku do lutowania
    > jest za trudna i ma to składać z dostępnych modułów :)

    Drukarka jest znacznie łatwieksza i bezpieczniejsza w obsłudze, niż
    dawanie przeciętnemu tumaniście do ręki lutownicy i lutowanie 230V. Przy
    czym: dalej nie pojmujesz tego porównania: drukarka nie jest kupowana do
    wydrukowania obudowy. Drukarka zazwyczaj jest. Jeśli wyjdziesz ze
    swojego świata, może to zobaczysz. Zacznij od grup retro facebookowych,
    gdzie "wydrukowałem takie coś do ZX Spectrum" jest dniem powszechnym od
    5 lat minimum.

    >...które za chwilę
    > mogą zniknąć z rynku bo jest to "niedzielny" dłubacz

    Jak widzisz włansie dlategi pytam mądrzejszych: poszukuje czegoś co z
    rynku nie zniknie. Robisz mi z tego zarzut, że ośmielam się pytać ludzi
    bardziej doświadczonych?

    >, który nieświadomie
    > dotknie styku z fazą na trafie przy włączonym zasilaniu...

    W konstrukcji DC->DC nie ma fazy. Jest w zasilaczu wtyczkowym od
    telefonu, którego ten niedzielny elektronik nie dotyka.

    > ale inny
    > zasilacz ma już dobrą obudowę i jest "bezpieczny".

    Zasilacz USB-C->5VDC+12VAC jest bezpieczny nawet bez obudowy. Ba,
    zgaduję, że bedzie tak własnie używany niez niezerową ilość hobbystów.

    > Taki obraz mam.

    Widzę. Proponuje przeczytać ponownie dyskusję, bo na razie dyskutujesz z
    własnymi urojeniami, z resztą jak zawsze.