  • Data: 2023-12-12 22:35:40
    Temat: Re: Przetwornica DC12 na AC9-12
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 12.12.2023 o 14:53, heby pisze:

    > W hobby jest za darmo. Nawet tego nie pojmujesz. Ba, ja to nawet
    > napisałem, ale nie przeczytałeś.

    Ty nie przeczytałeś, że nie powinno się wracać do spierdolonego/słabego
    projektu, żeby go poprawiać. Pisałem wcześniej, że czas wolę przeznaczyć
    na inny, następny projekt. Dlatego czas jest tutaj cenny. Clou tego co
    napisałem, jak zwykle nie zrozumiałeś i znów masz jakieś inne urojenia.

    Rozumiem też hobbystów-nerdów że z utęsknieniem czekają aż coś
    "chrupnie" i mogą jeszcze raz odpalić drukarkę :) Zupełnie jak zabawa w
    Lego. OK, nie mam z tym problemu.

    > Ja staram się zrobic inaczej. Nie możesz znieść tego, że ktoś może
    > chcieć inaczej, bardziej kreatywnie, ciekawie, pod górkę.

    Doskonale to rozumiem ale przedstawiłem Tobie "gotowca" gdzie trzeba
    tylko zmienić trafo, czyli dokładnie to czego szukasz ale 'za trudne' bo
    trzeba dobrać trafo. Nawet nie wiesz jak to wygląda i jak dokładnie
    działa ta przetwornica. Dlaczego nie wiesz? Dokładnie tego, czego
    szukasz, nie znajdziesz bo z miliona zastosowań wszelakich modułów, nie
    spotkałem się z tym nigdzie, gdzie z DC 12V potrzeba AC 12V i to jeszcze
    50Hz. To anomalia, nie występująca w "przyrodzie".

    > Na zakresie 5V DC. Nie ma znaczenia co jednak powoduje zgon: on jest
    > zalany żywicą i naprawa nie jest możliwa.

    Kurwa. Ile razy mam pisać? Skoro wskazujesz paluchem na wadliwy stopień
    5V w oryginalnym zasilaczu i piszesz, że jest on powodem palenia się
    kompa, to nie masz go naprawiać ale zastąpić ZAJEBISTĄ opcją USB-C 5V,
    bezpośrednio, skoro cały czas się na to upierasz.

    > To dmuchanie musi być jakimś mitycznym problemem, sądząc po ich
    > popularności na świecie.

    Człowiek. Prawie każdy odbiornik z obcego zasilacza posiada dodatkowe
    zabezpieczenia (np przez transil). Czy to będzie współczesny komp,
    telefon, zegarek, cokolwiek. C64 nie posiada takiego zabezpieczenia i
    jeśli go nakarmisz zasilaczem, który ma prawo mieć przepięcie (np USB-C)
    to go uszkodzisz i nie pomoże nawet bezpiecznik na wyjściu. Myślisz, że
    nie znam MARKOWYCH zasilaczy, które tak robią? HP, Dell, Acer...ile
    kompów pada na wadliwe działanie zasilacza? Nawet głupi HDD (stary) miał
    zabezpieczenie przed przepięciem. Co jakiś czas serwisuję takie usterki
    i po prostu mam doświadczenie, którego jeszcze/być może nie zdobyłeś.
    Dlatego byłbym tutaj ostrożny...a "forsując" trafo na linii 9VAC NIE MA
    TAM FIZYCZNEJ możliwości przepięcia. Nigdy. Po prostu nie znam
    bezpieczniejszego czy to w sensie przepięcia, czy dotyku styków trafa
    przy 230V, niż wspomniane (gówno) z akwarium jako obwodu zasilania,
    newralgicznego punktu C64 na wszelakie przepięcia i niedoskonałości.

    > USB-C jest tak bezpieczne, jak użytkowanie go z telefonem. To oznacza,
    > że jest tak bezpieczne, jak użytkowanie go z C64.

    No nie i wyżej to napisałem. Widocznie jeszcze tego nie doznałeś, zatem
    świat przed Tobą :)

    > Oczywiście, zdaje sobie sprawę, że można się na nim powiesić, ale jeśli
    > chodzi o bezpieczeństwo separacji galawanicznej, to jest na tyle dobrze,
    > że ma to certyfikaty, znaczki, specyfikacje.

    > Ma być *ciekawy* i *odmienny*. Prosty jest nieciekawy.

    No to zrób. Na co czekasz?

    > Se kupiłem generatori i wzmocniłem. Nie działa zgodnie z założeniami.
    > Muj bosze, co robić, porada Lorda jest do dupy, czas umierać.

    Nie pierdol bajek, piszę o gotowcu z Allegro, który podałem.

    > Zaryzykuje, że rozumienie detali mam obcykane.
    >
    > Wiem co potrzebuje, mam kilka rozwiązań, ale nie wiem wszystkiego, więc
    > pytam na grupie.

    No i tylko ja jeszcze dyskutuję, bo temat został wyczerpany na możliwe
    opcje...ale nie podjąłeś rękawicy i czekasz dalej...

    > Właśnie odkryłeś dlaczego zapytałem mądrzejszych od siebie. Potrzebuje
    > edukacji. Szczególnie w temacie, czy istnieją gotowe, scalone
    > przetowrnice tego typu, które nadawały by się do zrobienia AC
    > izolowanego wprost, bez pośrednich stanów. Ja nie potrafię ich odnaleźć,
    > ale może ktoś potrafi lub ma doświadczenie. Ja zaś chce to wykorzystać
    > do enukacji siebie samego w tematach abitniejszych niż trafo z akwarium.

    No to Ci piszę, że siedzę w tym od 30 lat i śledzę trendy i nigdzie tego
    nie widziałem...w sensie pożądanych przez Ciebie napięć. Jeśli coś jest,
    to ma wyjście 230V ale właśnie ten jeden element można zmienić i masz
    gotowca.

    > Ścieżka jest niezgodna z założeniami.
    Bo? Jedna płytka, wszystko w sobie, zasilanie 12V DC...tylko wyjście
    trzeba dopasować do 9AC. Tak, jest to galwanicznie oddzielone. Masz z
    tym problem?

    > Znowu masz urojenia. Tak naprawdę nie potrafiłeś pojąc kilku zdań z
    > pierwszego postu, podałeś debilne rozwiązanie a teraz masz problem jak z
    > tego wybrnąc, więc najprościej jest nasrać komuś na głowę.

    Nokurwa.

    do-220v-usb-50hz-14166488470 dopasuję trafo inne niż 230V + coś co robi 5V osobno,
    podłączę pomiarówkę, kupię C64, nakręcę film, opublikuję schemat, i zakończę dyskusję
    faktem.

    > Ponieważ nie udało Ci się, mimo dziesiątków postów, pojąć o co chodzi w
    > pierwotnym pomyśle i usilnie faworyzujesz swój, mimo że ja od niego
    > uciekam.

    Przecież jest spełnione Twoje życzenie "ściśle". Chuj wie jednak o co Ci
    chodzi.

    cyt z postu otwierającego wątek:

    "Jakieś gotowe rozwiązania w postaci IC+trafo? Gotowe hybrydy są dość
    drogie i nie potrafię znaleźć nic w tym zakresie parametrów, więc pewnie
    samoróbka pozostaje, ale może jest do tego coś w miarę gotowego"

    No to masz "prawie gotowe"
    https://allegro.pl/oferta/pradnica-inwerter-75w-12v-
    do-220v-usb-50hz-14166488470
    lub podobne.

    Sugeruję tylko, że możesz wyjebać tą obudowę, zmienić to małe trafo w
    środku na inne, wydrukować swoją obudowę i obwód 9VAC masz gotowy z
    separacją galwaniczną. Pozostaje tylko obwód 5V, może być z USB-C 5V lub
    osobna step-down (nawet bezpieczna) żeby zasilać to jednym napięciem 12V DC.

    Na koniec możesz podać/narysować schemat w całości, jeśli ktoś ma ochotę
    na lutownicę, żeby mieć jeszcze bardziej pod górkę.

    Kurwa.

    > Nie, czekam na wędkę, a nawet nie na wędkę, tylko na sklep z wędkami.
    > Nie mylić z akwarystycznym.

    To se otwórz i sprzedawaj wędki.

    --
    LordBluzg(R)??