eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzetwornica 150kW lub więcejRe: Przetwornica 150kW lub więcej
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przetwornica 150kW lub więcej
    Date: Sat, 13 Aug 2016 23:54:10 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 36
    Message-ID: <noo4ub$kpm$1@node1.news.atman.pl>
    References: <i...@4...com>
    NNTP-Posting-Host: 31-178-54-211.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1471125259 21302 31.178.54.211 (13 Aug 2016 21:54:19
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Aug 2016 21:54:19 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:45.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/45.2.0
    In-Reply-To: <i...@4...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:704018
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2016-06-07 o 01:57, __Maciek pisze:
    > Tak w związku ze zmianą napięcia na WKD z 600V na 3kV i związanym z
    > tym unieczynnieniem zabytkowego wagonu EN80, nasunęła mi się pewna
    > myśl - a gdyby ktoś się tak uparł i chciał zrobić do niego przetwonicę
    > obniżającą z 3kV na te 600V? Jak buduje się przetwornice o mocach
    > liczonych w setkach kilowatów?

    Akurat przetwornica do wagonów z klimatyzacją ma około 50kW.

    Wejście 1000/1500/3000 V AC 16,6/AC 50/DC, wyjście 3x400V AC. Skoro ma
    wyjście 400V AC, to znaczy że napięcie zasilające falownik wynosi
    właśnie około 600V DC.

    Przetwornice do wagonów w Polsce produkują m.in. Enika i ABB.
    Porozmawiaj z tymi firmami, na pewno będą w stanie zrobić przetwornicę
    na 150kW. O amatorskim robieniu takiej przetwornicy nawet nie myśl. To
    jest WN i nikt się nie zgodzi na eksploatację rękodzieła amatorów.

    Z drugiej strony, myślę że byłoby to bez sensu robić przetwornicę ze
    stałym wyjściem 600V, po to, żeby następnie puszczać to na rezystory
    rozruchowe i osłabienia wzbudzenia. Lepiej byłoby wszystkie silniki
    przerobić z szeregowych na obcowzbudne i każdy silnik indywidualnie
    zasilać czteroprzewodowo - 2 do stojana, 2 do wirnika z osobnych źródeł
    napięciowych. W ten sposób zyskujesz oszczędność energii (tańszy
    wozokilometr, nie bez znaczenia w przypadku wagonu retro!), mniejszą
    awaryjność (odpada troska o oporniki WN, układ rozrządu - wiekowy i
    części do niego brak) a także dowolnie kształtowalną charakterystykę
    silników. W szczególności można by sterownik zaprogramować tak, żeby
    dokładnie emulował charakterystykę silnika szeregowego, tzn. Is = k*Iw,
    gdzie Is - prąd stojana, Iw - prąd wirnika, k - współczynnik bliski
    jedności. Wówczas moment obrotowy, będący iloczynem obydwu prądów jest w
    praktyce proporcjonalny do kwadratu prądu.

    Można by też te stare oporniki WN podpiąć do osobnej gałęzi
    przetwornicy, gdzie służyłyby jako obciążenie przy hamowaniu
    elektrodynamicznym no i chyba do ogrzewania wnętrza one też służyły.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: