-
Data: 2016-08-13 23:54:10
Temat: Re: Przetwornica 150kW lub więcej
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2016-06-07 o 01:57, __Maciek pisze:
> Tak w związku ze zmianą napięcia na WKD z 600V na 3kV i związanym z
> tym unieczynnieniem zabytkowego wagonu EN80, nasunęła mi się pewna
> myśl - a gdyby ktoś się tak uparł i chciał zrobić do niego przetwonicę
> obniżającą z 3kV na te 600V? Jak buduje się przetwornice o mocach
> liczonych w setkach kilowatów?
Akurat przetwornica do wagonów z klimatyzacją ma około 50kW.
Wejście 1000/1500/3000 V AC 16,6/AC 50/DC, wyjście 3x400V AC. Skoro ma
wyjście 400V AC, to znaczy że napięcie zasilające falownik wynosi
właśnie około 600V DC.
Przetwornice do wagonów w Polsce produkują m.in. Enika i ABB.
Porozmawiaj z tymi firmami, na pewno będą w stanie zrobić przetwornicę
na 150kW. O amatorskim robieniu takiej przetwornicy nawet nie myśl. To
jest WN i nikt się nie zgodzi na eksploatację rękodzieła amatorów.
Z drugiej strony, myślę że byłoby to bez sensu robić przetwornicę ze
stałym wyjściem 600V, po to, żeby następnie puszczać to na rezystory
rozruchowe i osłabienia wzbudzenia. Lepiej byłoby wszystkie silniki
przerobić z szeregowych na obcowzbudne i każdy silnik indywidualnie
zasilać czteroprzewodowo - 2 do stojana, 2 do wirnika z osobnych źródeł
napięciowych. W ten sposób zyskujesz oszczędność energii (tańszy
wozokilometr, nie bez znaczenia w przypadku wagonu retro!), mniejszą
awaryjność (odpada troska o oporniki WN, układ rozrządu - wiekowy i
części do niego brak) a także dowolnie kształtowalną charakterystykę
silników. W szczególności można by sterownik zaprogramować tak, żeby
dokładnie emulował charakterystykę silnika szeregowego, tzn. Is = k*Iw,
gdzie Is - prąd stojana, Iw - prąd wirnika, k - współczynnik bliski
jedności. Wówczas moment obrotowy, będący iloczynem obydwu prądów jest w
praktyce proporcjonalny do kwadratu prądu.
Można by też te stare oporniki WN podpiąć do osobnej gałęzi
przetwornicy, gdzie służyłyby jako obciążenie przy hamowaniu
elektrodynamicznym no i chyba do ogrzewania wnętrza one też służyły.
Następne wpisy z tego wątku
- 14.08.16 01:49 HF5BS
- 14.08.16 02:00 HF5BS
- 14.08.16 15:49 Dariusz K. Ładziak
- 14.08.16 17:34 Tomasz Wójtowicz
- 15.08.16 17:06 HF5BS
- 15.08.16 17:17 HF5BS
- 17.08.16 09:06 m...@w...pl
- 18.08.16 02:19 Tomasz Wójtowicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=