  • Data: 2016-08-13 18:04:17
    Temat: Re: Przetwornica 150kW lub więcej
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    __Maciek pisze:
    > Tak w związku ze zmianą napięcia na WKD z 600V na 3kV i związanym z
    > tym unieczynnieniem zabytkowego wagonu EN80, nasunęła mi się pewna
    > myśl - a gdyby ktoś się tak uparł i chciał zrobić do niego przetwonicę
    > obniżającą z 3kV na te 600V? Jak buduje się przetwornice o mocach
    > liczonych w setkach kilowatów? Klucze to "nie problem" skoro są
    > falowniki trakcyjne z wielkimi IGBT. Wiadomo że będzie to
    > pełnomostkowy push-pull, ale skąd np. wziąć rdzeń? W katalogu
    > Magneticsa największe WaAc ma toroid 140x106x25 - 372cm^4. Daje to
> [...]

    Dało się zrobić do nowego taboru przetwornice z 750V na 3000V (600V to
    mają tramwaje, na EKD od zawsze było trochę wyższe) to i odwrotnie się
    da. Przecież te nowe składy właśnie z podwyższającymi przetwornicami
    jeździły w okresie przejściowym. Tyle że cały tor od pantografu do
    przetwornicy trzeba przebudować - izolacja projektowana na 750V
    niekoniecznie musi wytrzymać 3000V.