  • Data: 2016-08-15 17:06:22
    Temat: Re: Przetwornica 150kW lub więcej
    Od: "HF5BS" <h...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:57b076e9$0$12548$65785112@news.neostrada.pl...
    > Nie tylko skrajnia. Podstawowym problemem są koła - kolejowe ciut różnią
    > się od tramwajowych, tramwaj po kolejowym torze od biedy się przeczołga
    > (jak się nie wykolei), pociąg, nawet najstarszy wagon EKD po tramwajowym -
    > albo koła uszkodzi albo tor rozwali... Koła kolejowe mają znacznie wyższe
    > obrzeże.

    Jak powoli, to niekoniecznie - tramwaje notorycznie po krzyżówkach jeżdżą na
    obrzeżach. Jeśli by np. na łączniku zrobić pętlę tramwajową, to chyba nie
    było by straszliwie drogie przystosować ją, aby zapętlał na niej również
    pociąg?
    Ale, co do poruszonego problemu - pociagi WKD nie miały jechać na miasto, to
    tylko tramy miały zjeżdżać na sieć WKD. Najbardziej problematyczna była
    sprawa łącznika, który miałby umożliwić tramwajom zjazd tam i powrót na
    miasto. Dziś, to trzeba by tramwajom robić 3 kV, co chyba nawet jest
    możliwe. Spotykałem się kilka razy z zamysłem, aby na niewielkich
    dystansach, wpuścić tramwaje na sieć kolejową, trzeba by tylko łączniki
    porobić.
    Myślę, że by to nie było takie złe, pod warunkiem, że zabrały by się za to
    myślące głowy, a nie pan Ziutek Pierdzimączka. Ludzie z pewnością miło
    spojrzą na rozwiązanie, minimalizujące ilość koniecznego przy przesiadkach
    ruchu pieszego. Mam na myśli także coś, co zrobiono na odremontowanym
    wiadukcie przy dworcu Gdańskim - tram-autobus, to już nie dwa kroki, jak
    przed remontem.

    --
    Życie jest przepiękną telenowelą, przenoszoną drogą płciową.
    (C) Ferdek Kiepski