  • 121. Data: 2010-10-27 12:24:48
    Temat: Re: [Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 12:12:51 +0200, DoQ napisał(a):

    > Acha, uwazasz ze jestes bardziej wiarygodny ze swoim francuzem
    > wyposazonym w chińska elektronikę?

    bo to musi być tak, że wodzu widział miliony przypadków, a my, małe ziutki
    może po jednym, a może wcale, i tylko urban legend powtarzamy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 122. Data: 2010-10-27 12:27:51
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-10-27 12:24, Waldek Godel pisze:

    > bo to musi być tak, że wodzu widział miliony przypadków, a my, małe ziutki
    > może po jednym, a może wcale, i tylko urban legend powtarzamy.

    Tiaaa, niezly ubaw mam ;)
    Zastanawiam sie tylko skad tyle roboty maja elektrycy od VAGa u mnie w
    firmie, przeciez tylko lac benzyne i jezdzic ;-)

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 123. Data: 2010-10-27 12:39:09
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "p0li" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > elektronice
    > miałem swego czasu citroena xm-a z pierwszego roku produkcji - jak go
    > kupiłem to już miał 15 lat
    > jeździłem nim ~3 lata
    > no i faktycznie się psuł
    > jedyne co się w nim psuło to elektryka - ciągłe problemy że coś nie
    > styka - jakieś wiązki i czujniki
    > a jakiej to było produkcji??
    > taaak - zgadliście - bosch niemcy
    > ponadto w tych autach sypały się na potęge skrzynie automatyczne biegów i
    > układ diravi (odmiana wspomagania) które były produkowane gdzie???
    > taaak - bingo - w niemczech przez zakłady zf

    Jak czytam takie posty to zastanawiam się czy czasem faktycznie nie ma
    spisku, ja może się nie znam, ale jak kilkadziesiąt lat najlepsze marki na
    świecie kupują beznadziejną niemiecką elektronikę to chyba coś jest na
    rzeczy.

    > blacha z pełnym ocynkiem do końca (18 lat) była bez śladów rdzy
    > zawieszenie hydro - mimo prawie 300tys przebiegu - działało i nie ciekło
    > silnik - stary prv na łańcuchu - nie do zajechania
    > francuskie komputery valeo działają do dziś w innym samochodzie (21 lat)

    Niechybnie opłacało by się zrobić konkurencje Boschowi, francuzi powinni
    sami robić swoją elektronike i nie było by durnych tekstów o sabotowaniu
    przez niemieckie koncerny francuskich cudów techniki.

    > można tak bez końca
    > najważniejsze żeby kazdy jeździł sobie tym czym chce i nie próbował
    > "nawracać" na jedyną słuszną markę

    Ja tam francuzy lubie, ale jak czytam posty w tym wątkui to aż mi się źle
    robi, entuzjaści francozów nie tyle nawracają co jeszcze dorabiają sobie
    ideologie. Dziwne to...

    Pozdr

  • 124. Data: 2010-10-27 12:45:30
    Temat: Re: [Przestroga] Dla wierzšcych w diesle z zachodu....
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-10-27 01:47, p0li pisze:

    > nie walduś - dlatego się tam nie psuje bo trzebaby zebrac cały parking przy
    > centrum handlowym tych niemieckich pojazdów żeby było tyle elektroniki co w
    > jednym xm-ie z tamtych lat

    ROTFL :P
    To moze napisz ilez to wiecej elektroniki ma XM od np. E34 (ktore jest
    zreszta starsze od XMa), segment w koncu ten sam wiec mozna smialo porownac.
    Mozemy sie troche policytowac, jezeli czujesz sie na silach oczywiscie :P

    --
    Karolek

  • 125. Data: 2010-10-27 12:46:07
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przembo" <x...@x...xx> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > rzeczy.

    > Niechybnie opłacało by się zrobić konkurencje Boschowi, francuzi powinni

    Przecież robią.
    Sagem na przykład.
    Może i to Bosch się sypie we francuzach, ale gdyby elektronika była
    francuska to klienci mieliby duże problemy z wyjazdem nowym autem z salonów.

    Cewki Sagem do Renault wytrzymują średnio jakiś rok. ;-)

  • 126. Data: 2010-10-27 12:47:26
    Od: "tor" <o...@o...pl>

    > No po samochodach za takie pieniądze w dodatku z taką reklamą i
    > wyposażeniem oczekuje się więcej niż tylko pojazdu kamikadze. Dla mnie to
    > dramat żeby do wymiany żarówki musiał zaprzęgać mechanika, a on jakieś
    > lusterka itp bo wszystko trzeba robić po omacku dwoma palcami, na więcej
    > nie ma miejsca dla dorosłej osoby.

    No popatrz. To niemieckiego Opla też Ci nie wolno kupić, bo też autko dla
    kamikadze :D . Konkretnie chodzi mi o Vectre C. Z tego co pamiętam, nawet w
    artykule było, że to auto lepiej brać z ksenonami, bo normalny smiertelnik
    nie jest w stanie wymienić żarówek . Jakoś ASO ma zarezerwowane na wymiane
    bodaj 2-3h robocze. Wymiana żarówki, to demontaż nadkola, zderzaka, jakiś
    plastików pod spodem, potem lampa i eureka, mamy żarówkę ;)

    Pozdrawiam
    Tor

  • 127. Data: 2010-10-27 12:58:04
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zreszta starsze od XMa), segment w koncu ten sam wiec mozna smialo
    > porownac. Mozemy sie troche policytowac, jezeli czujesz sie na silach

    No i właśnie strzeliłeś sobie w stope, trzeba było zacząć od Golfa II i
    delikatnie przejść do E34. Zaraz się dowiesz że nie było czegoś takiego jak
    E34, wszak jeśli teoria nie zgadza się z faktami to tym gorzej dla faktów ;)

    Pozdr

  • 128. Data: 2010-10-27 13:01:20
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 12:39:09 +0200, Przembo napisał(a):

> [...]
    > spisku, ja może się nie znam, ale jak kilkadziesiąt lat najlepsze marki na
    > świecie kupują beznadziejną niemiecką elektronikę to chyba coś jest na

    Nie ma spisku, po prostu nie ma więcej producentów, tzn nie było. Teraz
    jeszcze jest Valeo (które nota bene robi znacznie bardziej niezawodny
    sprzet), coś tam robi Delphi (co jakoś średnio nie ma zbyt dobrej opinii),
    Denso (to samo) i sami producenci aut (śladowe ilości).

    Dlaczego technologia Common Rail czekała tyle lat na powszechne
    wprowadzenie? Fiat opracował wersję do samochodów osobowych w 1990 roku.
    Pierwszymi seryjnym autem z CR były Alfa i Mercedes, obydwa z 1997 roku.
    Bite 7 lat. Dlaczego? Bo dopiero Bosch któremu Fiat sprzedał licencję na CR
    był w stanie zrobić z tego jakiś sensowny zestaw, w rozsądnej cenie i z
    rozsądną niezawodnością. I to pomimo, że CR było współkonstruowane przez
    Magneti Marelli.
    Minęło kolejnych kilka lat zanim konkurencja była w stanie opracować i
    wyprodukować własne kity - Delphi, Denso i Siemens.
    Podobnie z pozostałą elektroniką - globalizacja - globalizacją, a
    producentów trzech na krzyż.

    Problemy pierwszych serii Citroena C5 wiązały się z genialną elektroniką
    Siemensa robioną w Meksyku. Sporo Renówek ma problemy z elementami Sagema
    ("słynne" cewki WN..) więc na koniec i tak pozostaje Bosch albo Valeo jak
    chce się zrobić coś porządnego (w miarę).
    Choć wspomniane Valeo np. nie robi układów CR
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 129. Data: 2010-10-27 13:10:16
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    wiadomości news:ia8vtg$afc$1@news.onet.pl...
> [...]
    > salonów.
    > Cewki Sagem do Renault wytrzymują średnio jakiś rok. ;-)

    Nie o to mi chodzi. Choćby Bosch jeśli chodzi o niektóre systemy ma monopol
    i tą nisze mogłoby przejąć Valeo, przecież to takie proste... eksperci z pms
    powinni poradzić francuzom jak łatwiutko sprawić by ich auta się nigdy nie
    psuły... Tylko coś mam wrażenie że to nie tylko z niemieckimi częsciami jest
    problem, skoro tyle lat nic się w tej materii nie zmienia.

    Pozdr

  • 130. Data: 2010-10-27 13:28:17
    Od: "Michal \"chomik\" Lasota" <m...@N...pl>

    Witam!

    W liście datowanym 26 października 2010 (21:47:33) napisano:

    > Ja swoje srebrne Seicento sprzedałem jako 5-latka, z 27kkm na liczniku i
    > na kołach.

    Jakis zcas temu sprzedajac Seicento mojej drugiej polowy nowy wlasciciel
    2x sprzwdzal czy nie pogibane cos jest z licznikiem - 6 letnie auto mialo
    19 677 km wykrecone. Przebieg jak najbardziej realny i prawdziwy.

    Takie rzeczy sie zdazaja ;-)

    Pozdrawiam
    Michal

    --
    Michal "chomik" Lasota | Warszawa
    Auto: Herbert (Old ) / Densei EC 2002 / AT 2001 Turbo