eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu.... › Re: [Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Waldek Godel <n...@o...info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....
    Date: Wed, 27 Oct 2010 12:01:20 +0100
    Organization: telefon.pl
    Lines: 34
    Message-ID: <xgix1hu0pu07$.dlg@lepper.institute.com>
    References: <ia61ag$snn$1@news.dialog.net.pl> <ia64hm$evk$2@mx1.internetia.pl>
    <ia65rl$pp3$1@opal.icpnet.pl> <ia66k9$sg0$1@mx1.internetia.pl>
    <ia68i3$s00$1@inews.gazeta.pl> <ia691h$aam$1@mx1.internetia.pl>
    <4cc6bec1$1@news.home.net.pl> <1ggkk7g3hv33d$.dlg@lepper.institute.com>
    <ia6tvb$fs9$1@inews.gazeta.pl> <17y2535s71f54$.dlg@lepper.institute.com>
    <ia7ci4$g4s$1@mx1.internetia.pl> <1...@p...z.dialoga>
    <ia8vf7$8sl$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: 93-96-138-50.zone4.bethere.co.uk
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1288177280 8576 93.96.138.50 (27 Oct 2010 11:01:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Oct 2010 11:01:20 +0000 (UTC)
    X-Original-Approved: Mis Uszatek
    X-User: ajachcealojz
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    X-Approved-Notice: Approved header has been removed
    X-No-Archive: yes
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2320966
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Wed, 27 Oct 2010 12:39:09 +0200, Przembo napisał(a):

    > Jak czytam takie posty to zastanawiam się czy czasem faktycznie nie ma
    > spisku, ja może się nie znam, ale jak kilkadziesiąt lat najlepsze marki na
    > świecie kupują beznadziejną niemiecką elektronikę to chyba coś jest na
    > rzeczy.

    Nie ma spisku, po prostu nie ma więcej producentów, tzn nie było. Teraz
    jeszcze jest Valeo (które nota bene robi znacznie bardziej niezawodny
    sprzet), coś tam robi Delphi (co jakoś średnio nie ma zbyt dobrej opinii),
    Denso (to samo) i sami producenci aut (śladowe ilości).

    Dlaczego technologia Common Rail czekała tyle lat na powszechne
    wprowadzenie? Fiat opracował wersję do samochodów osobowych w 1990 roku.
    Pierwszymi seryjnym autem z CR były Alfa i Mercedes, obydwa z 1997 roku.
    Bite 7 lat. Dlaczego? Bo dopiero Bosch któremu Fiat sprzedał licencję na CR
    był w stanie zrobić z tego jakiś sensowny zestaw, w rozsądnej cenie i z
    rozsądną niezawodnością. I to pomimo, że CR było współkonstruowane przez
    Magneti Marelli.
    Minęło kolejnych kilka lat zanim konkurencja była w stanie opracować i
    wyprodukować własne kity - Delphi, Denso i Siemens.
    Podobnie z pozostałą elektroniką - globalizacja - globalizacją, a
    producentów trzech na krzyż.

    Problemy pierwszych serii Citroena C5 wiązały się z genialną elektroniką
    Siemensa robioną w Meksyku. Sporo Renówek ma problemy z elementami Sagema
    ("słynne" cewki WN..) więc na koniec i tak pozostaje Bosch albo Valeo jak
    chce się zrobić coś porządnego (w miarę).
    Choć wspomniane Valeo np. nie robi układów CR
    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
    wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
    tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: