    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....
    Date: Wed, 27 Oct 2010 12:39:09 +0200

    Użytkownik "p0li" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1twjg3hbs5hxr.dlg@p0li.z.dialoga...
> [...]
    > elektronice
    > miałem swego czasu citroena xm-a z pierwszego roku produkcji - jak go
    > kupiłem to już miał 15 lat
    > jeździłem nim ~3 lata
    > no i faktycznie się psuł
    > jedyne co się w nim psuło to elektryka - ciągłe problemy że coś nie
    > styka - jakieś wiązki i czujniki
    > a jakiej to było produkcji??
    > taaak - zgadliście - bosch niemcy
    > ponadto w tych autach sypały się na potęge skrzynie automatyczne biegów i
    > układ diravi (odmiana wspomagania) które były produkowane gdzie???
    > taaak - bingo - w niemczech przez zakłady zf

    Jak czytam takie posty to zastanawiam się czy czasem faktycznie nie ma
    spisku, ja może się nie znam, ale jak kilkadziesiąt lat najlepsze marki na
    świecie kupują beznadziejną niemiecką elektronikę to chyba coś jest na
    rzeczy.

    > blacha z pełnym ocynkiem do końca (18 lat) była bez śladów rdzy
    > zawieszenie hydro - mimo prawie 300tys przebiegu - działało i nie ciekło
    > silnik - stary prv na łańcuchu - nie do zajechania
    > francuskie komputery valeo działają do dziś w innym samochodzie (21 lat)

    Niechybnie opłacało by się zrobić konkurencje Boschowi, francuzi powinni
    sami robić swoją elektronike i nie było by durnych tekstów o sabotowaniu
    przez niemieckie koncerny francuskich cudów techniki.

    > można tak bez końca
    > najważniejsze żeby kazdy jeździł sobie tym czym chce i nie próbował
    > "nawracać" na jedyną słuszną markę

    Ja tam francuzy lubie, ale jak czytam posty w tym wątkui to aż mi się źle
    robi, entuzjaści francozów nie tyle nawracają co jeszcze dorabiają sobie
    ideologie. Dziwne to...

    Pozdr