-
1. Data: 2010-10-26 02:54:46
Temat: Łożysko
Od: to <t...@a...xyz>
Zwykle chyba jest tak, że jak wyje przy skręcie w lewo, to pada łożysko
prawe, a jeśli w prawo, to lewe. A u mnie potrafi zawyć przy skręcie w
lewo, a wszystko wskazuje na to, że powinno padać łożysko też lewe (prawe
wymieniałem niedawno). Nie ma jeszcze wyraźnych luzów czy czegoś takiego,
więc nie bardzo jest jak namierzyć sprawcę tych irytujących dźwięków. Bo
wycie jest naprawdę głośne i denerwujące. Czy ktoś z Was spotkał się z
takim przypadkiem, że padło mu łożysko lewe i wyło wyłącznie przy skręcie
w lewo (najbardziej na łagodnych łukach)?
--
ignorance is bliss
-
2. Data: 2010-10-26 07:02:54
Temat: Re: Łożysko
Od: "Agent" <w...@o...ue>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4cc626d6$0$22793$65785112@news.neostrada.pl...
> Zwykle chyba jest tak, że jak wyje przy skręcie w lewo, to pada łożysko
> prawe, a jeśli w prawo, to lewe. A u mnie potrafi zawyć przy skręcie w
> lewo, a wszystko wskazuje na to, że powinno padać łożysko też lewe (prawe
> wymieniałem niedawno). Nie ma jeszcze wyraźnych luzów czy czegoś takiego,
> więc nie bardzo jest jak namierzyć sprawcę tych irytujących dźwięków. Bo
> wycie jest naprawdę głośne i denerwujące. Czy ktoś z Was spotkał się z
> takim przypadkiem, że padło mu łożysko lewe i wyło wyłącznie przy skręcie
> w lewo (najbardziej na łagodnych łukach)?
>
Łożyska przednie niektórzy sprawdzają podnosząc jedno koło i włączając
silnik i bieg (nawet IV). Wtedy podobno lepiej słychać i można namierzyć
bez problemu. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność - wiadomo
dlaczego.
-
3. Data: 2010-10-26 09:11:35
Temat: Re: Łożysko
Od: Mateusz <m...@g...com>
może po prostu padły Ci oba ? felga Ci się grzeje po dłuższej
jeździe ? dobrze jest podnieść autko z jednej strony i się wsłuchać w
dźwięki przy toczeniu koła, ja nie wrzucałem nigdy biegu, to kwestia
słuchu. Tylko z tego co pamiętam to przy toczeniu koła nie będziesz
miał tego charakterystycznego "łuuuuu" tylko bardziej metaliczny
dźwięk.
-
4. Data: 2010-10-26 10:07:08
Temat: Re: Łożysko
Od: to <t...@a...xyz>
begin Agent
> Łożyska przednie niektórzy sprawdzają podnosząc jedno koło i włączając
> silnik i bieg (nawet IV). Wtedy podobno lepiej słychać i można
> namierzyć bez problemu. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność -
> wiadomo dlaczego.
Było to robione i podobno na podnośniku jest ok. Nie mam możliwości
sprawdzenia tego osobiście.
--
ignorance is bliss
-
5. Data: 2010-10-26 10:10:48
Temat: Re: Łożysko
Od: to <t...@a...xyz>
begin Mateusz
> może po prostu padły Ci oba ? felga Ci się grzeje po dłuższej jeździe ?
Felga się nie grzeje. Zawieszenie i wszystko w okolicach w pełni sprawne,
praktycznie nowe. Oba chyba nie padły, bo wyje wyłącznie na łukach w
lewo. Na łukach w prawo jest cisza. Prawe łożysko zamontowałem oryginalne
czyli SKF i było to ze 20 tys. km temu. Czyli byłoby logiczne, że teraz
do zrobienia jest lewe, bo prawe pada zwykle nieco wcześniej. Ale objawy
są dziwne. :/
Hm... to prawe łożysko robiłem u pobliskiego mechanika, bo nie miałem
czasu pojechać tam gdzie serwisuje zwykle auto, może coś spieprzył i to
jednak to prawe padło? Ale co mógł z nim zrobić, żeby szlag je trafił po
20 tys.?
--
ignorance is bliss
-
6. Data: 2010-10-26 10:56:44
Temat: Re: Łożysko
Od: "freewolny" <d...@p...onet.pl>
Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał w wiadomości
news:4cc626d6$0$22793$65785112@news.neostrada.pl...
> Zwykle chyba jest tak, że jak wyje przy skręcie w lewo, to pada łożysko
> prawe, a jeśli w prawo, to lewe.
Zawsze myślałem, że przy skręcie to przegub. Moje padnięte łożysko
hałasowało co 20 km/h. Im szybciej tym głośniej. Natomiast powyżej 100 km/h
milkło całkowicie. Do tego słyszałem lewy przód, a okazało się, że to prawy
tył. Takie było sprytne.
Damian
-
7. Data: 2010-10-26 11:00:54
Temat: Re: Łożysko
Od: to <t...@a...xyz>
begin freewolny
> Zawsze myślałem, że przy skręcie to przegub.
Przegub to raczej przy przyspieszaniu. U mnie hałas nie ma związku z tym,
czy auto przyspiesza, czy nie.
> Moje padnięte łożysko
> hałasowało co 20 km/h. Im szybciej tym głośniej. Natomiast powyżej 100
> km/h milkło całkowicie. Do tego słyszałem lewy przód, a okazało się, że
> to prawy tył. Takie było sprytne.
A no właśnie... to może być przecież prawe tylne. ;) Wtedy by nawet
pasowało.
--
ignorance is bliss
-
8. Data: 2010-10-26 13:47:25
Temat: Re: Łożysko
Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
to wrote:
> begin Mateusz
>
>> może po prostu padły Ci oba ? felga Ci się grzeje po dłuższej jeździe ?
>
> Felga się nie grzeje. Zawieszenie i wszystko w okolicach w pełni sprawne,
> praktycznie nowe. Oba chyba nie padły, bo wyje wyłącznie na łukach w
> lewo. Na łukach w prawo jest cisza. Prawe łożysko zamontowałem oryginalne
> czyli SKF i było to ze 20 tys. km temu. Czyli byłoby logiczne, że teraz
> do zrobienia jest lewe, bo prawe pada zwykle nieco wcześniej. Ale objawy
> są dziwne. :/
>
> Hm... to prawe łożysko robiłem u pobliskiego mechanika, bo nie miałem
> czasu pojechać tam gdzie serwisuje zwykle auto, może coś spieprzył i to
> jednak to prawe padło? Ale co mógł z nim zrobić, żeby szlag je trafił po
> 20 tys.?
Na przykład nieprawidłowo (np za mocno) dokręcił. W wielu samochodach to
w ogóle np. trzeba dokręcać dwufazowo (2 znacząco różne ustawienia na
kluczu dynamometrycznym).
Niby każdy mechanik powinien wiedzieć, ale też niby np. powinien umieć
przykręcić zaciski hamulców tak, żeby po 500km nie odpadły (mi się taki
jeden trafił "fachowiec").
pzdr
\SK
--
"Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
--
http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)