-
Data: 2010-10-27 13:58:07
Temat: Re: [Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....
Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
news:xgix1hu0pu07$.dlg@lepper.institute.com...
> Dnia Wed, 27 Oct 2010 12:39:09 +0200, Przembo napisał(a):
>> Jak czytam takie posty to zastanawiam się czy czasem faktycznie nie ma
>> spisku, ja może się nie znam, ale jak kilkadziesiąt lat najlepsze
>> marki na świecie kupują beznadziejną niemiecką elektronikę to chyba
>> coś jest na rzeczy.
> Nie ma spisku, po prostu nie ma więcej producentów, tzn nie było. Teraz
> jeszcze jest Valeo (które nota bene robi znacznie bardziej niezawodny
> sprzet), coś tam robi Delphi (co jakoś średnio nie ma zbyt dobrej opinii),
> Denso (to samo) i sami producenci aut (śladowe ilości).
> Dlaczego technologia Common Rail czekała tyle lat na powszechne
> wprowadzenie? Fiat opracował wersję do samochodów osobowych w 1990 roku.
> Pierwszymi seryjnym autem z CR były Alfa i Mercedes, obydwa z 1997 roku.
> Bite 7 lat. Dlaczego? Bo dopiero Bosch któremu Fiat sprzedał licencję na
> CR był w stanie zrobić z tego jakiś sensowny zestaw, w rozsądnej cenie i z
> rozsądną niezawodnością. I to pomimo, że CR było współkonstruowane przez
> Magneti Marelli.
> Minęło kolejnych kilka lat zanim konkurencja była w stanie opracować i
> wyprodukować własne kity - Delphi, Denso i Siemens.
> Podobnie z pozostałą elektroniką - globalizacja - globalizacją, a
> producentów trzech na krzyż.
Czyli wszyscy muszą korzystać z gotowych lub zrobionych dla nich modułów,
awaryjność powinna być podobna. A auta francuskie wbrew temu co niektórzy
piszą nie maja 100x bardziej rozbudowanej elektroniki. Zgoda że BMW też
miało problemy, ale oni od ponad 20 lat pakują do aut mase elektroniki. A
awarie w E60 dotyczą głownie systemów których u innych producentów ze świecą
szukać - inną kwestią jest to, że w tym modelu elektronika to zmora.
> Problemy pierwszych serii Citroena C5 wiązały się z genialną elektroniką
> Siemensa robioną w Meksyku. Sporo Renówek ma problemy z elementami Sagema
> ("słynne" cewki WN..) więc na koniec i tak pozostaje Bosch albo Valeo jak
> chce się zrobić coś porządnego (w miarę).
> Choć wspomniane Valeo np. nie robi układów CR
Jest pare systemów gdzie Bosch ma monopol, jak się psuje coś w systemie ABS
to faktycznie marki nie wybiera ;)
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.10 14:02 Przembo
- 27.10.10 14:31 Mirek Ptak
- 27.10.10 15:03 Piotr Jurczak
- 27.10.10 15:07 Arek (G)
- 27.10.10 15:11 Arek (G)
- 27.10.10 15:14 Arek (G)
- 27.10.10 15:18 Seba
- 27.10.10 15:25 Waldek Godel
- 27.10.10 15:28 PaPi
- 27.10.10 15:29 PaPi
- 27.10.10 15:52 Arek (G)
- 27.10.10 16:36 p0li
- 27.10.10 20:55 BearBag
- 27.10.10 21:58 DoQ
- 27.10.10 22:06 DoQ
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=