eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....Re: [Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....
  • Data: 2010-10-27 13:58:07
    Temat: Re: [Przestroga] Dla wierzących w diesle z zachodu....
    Od: "Przembo" <x...@x...xx> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "Waldek Godel" <n...@o...info> napisał w wiadomości
    news:xgix1hu0pu07$.dlg@lepper.institute.com...
    > Dnia Wed, 27 Oct 2010 12:39:09 +0200, Przembo napisał(a):
    >> Jak czytam takie posty to zastanawiam się czy czasem faktycznie nie ma
    >> spisku, ja może się nie znam, ale jak kilkadziesiąt lat najlepsze
    >> marki na świecie kupują beznadziejną niemiecką elektronikę to chyba
    >> coś jest na rzeczy.
    > Nie ma spisku, po prostu nie ma więcej producentów, tzn nie było. Teraz
    > jeszcze jest Valeo (które nota bene robi znacznie bardziej niezawodny
    > sprzet), coś tam robi Delphi (co jakoś średnio nie ma zbyt dobrej opinii),
    > Denso (to samo) i sami producenci aut (śladowe ilości).
    > Dlaczego technologia Common Rail czekała tyle lat na powszechne
    > wprowadzenie? Fiat opracował wersję do samochodów osobowych w 1990 roku.
    > Pierwszymi seryjnym autem z CR były Alfa i Mercedes, obydwa z 1997 roku.
    > Bite 7 lat. Dlaczego? Bo dopiero Bosch któremu Fiat sprzedał licencję na
    > CR był w stanie zrobić z tego jakiś sensowny zestaw, w rozsądnej cenie i z
    > rozsądną niezawodnością. I to pomimo, że CR było współkonstruowane przez
    > Magneti Marelli.
    > Minęło kolejnych kilka lat zanim konkurencja była w stanie opracować i
    > wyprodukować własne kity - Delphi, Denso i Siemens.
    > Podobnie z pozostałą elektroniką - globalizacja - globalizacją, a
    > producentów trzech na krzyż.

    Czyli wszyscy muszą korzystać z gotowych lub zrobionych dla nich modułów,
    awaryjność powinna być podobna. A auta francuskie wbrew temu co niektórzy
    piszą nie maja 100x bardziej rozbudowanej elektroniki. Zgoda że BMW też
    miało problemy, ale oni od ponad 20 lat pakują do aut mase elektroniki. A
    awarie w E60 dotyczą głownie systemów których u innych producentów ze świecą
    szukać - inną kwestią jest to, że w tym modelu elektronika to zmora.

    > Problemy pierwszych serii Citroena C5 wiązały się z genialną elektroniką
    > Siemensa robioną w Meksyku. Sporo Renówek ma problemy z elementami Sagema
    > ("słynne" cewki WN..) więc na koniec i tak pozostaje Bosch albo Valeo jak
    > chce się zrobić coś porządnego (w miarę).
    > Choć wspomniane Valeo np. nie robi układów CR


    Jest pare systemów gdzie Bosch ma monopol, jak się psuje coś w systemie ABS
    to faktycznie marki nie wybiera ;)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: