    From: Artur Zabroński <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
    Date: Thu, 15 Oct 2009 03:26:14 -0700 (PDT)
    <hapltf$s9f$1@news.onet.pl> <hapmd6$ua7$1@news.onet.pl>
    <hapns9$1jm$1@news.onet.pl> <haui9b$e61$1@inews.gazeta.pl>
    <haukvc$23m$1@news.onet.pl> <hauovg$gvl$1@news.onet.pl>
    <hauqjr$hip$1@inews.gazeta.pl> <havvj2$nri$1@inews.gazeta.pl>
    <hb19fd$a6$1@inews.gazeta.pl> <hb4l7t$vkk$1@news.onet.pl>
    <hb4lq9$q0i$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@e...googlegroups.com>
    <hb6jo5$jn1$1@inews.gazeta.pl>
    <3...@z...googlegroups.com>
    <hb6l41$p20$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@p...googlegroups.com>
    <hb6ouf$8tb$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@o...googlegroups.com>
    <hb6s23$lbj$1@inews.gazeta.pl>

    On 15 Paź, 12:03, fv <f...@c...com> wrote:

    > Tak, po to jest. Odblokuje koło i się nie wywalę. A jak się nie wywalę, to mogę
    dalej hamować.

    Tak pomoże Ci jak zacznie Tobą rzucać na lewo i prawo :-) Myślisz, że
    na oleju z ABS-em masz taką samą sterowność jak na suchym? Po oleju to
    ja wolę przelecieć bez gwałtownych ruchów i hamowania z wyciśniętym
    sprzęgłem niż próbować robić jakieś cuda.

    > Ale o so chozi? Mam ABS w samochodzie i wielokrotnie już uratował mi dupę, mimo że
    jest badziewny
    > (10lat konstrukcji). Motocyklem jeżdżę dużo wolniej niż autem i dlatego na razie
    załapałem tylko
    > kilka poślizgów przodu - na razie szczęśliwie.

    Jesteś świadom, że porównujesz samochód z motocyklem?

    > Nie pomoże. Ale to się rzadko zdarza przecież...

    Tak samo rzadko jak awaryjne hamowanie z ABS-em. No chyba, że hamujesz
    jak małpa tzn. klamka w opór to faktycznie ABS Ci się przyda :-)

    > ABS odpuści wtedy tylny hamulec, co może odblokować koło. Zresztą zablokowany w ten
    sposób tył to na
    > prawdę nie jest dramat i łatwo to wyczuć...

    Że jak? Hamowanie silnikiem zaciska tylny hamulec, a to ciekawe.
    Hamowanie silnikiem nie powoduje zablokowania koła ale silnik jest na
    tyle mocny żeby zerwać przyczepność na śliskim i ABS sobie może
    odpuszczać ale co z tego jak Ty tyłem w tym momencie nie hamujesz?

    > Ale to głównie przy hamowaniu przednim hamulcem, jeśli zablokujesz koło możesz mieć
    na prawdę
    > niebezpieczny wypadek. I to wypadek, którego z dałoby się uniknąć mając ABS.

    Ja nie pamiętam kiedy ostatnio raz hamowałem na maksa, tak żebym
    musiał się martwić o utratę przyczepności - nawet wczoraj.

    Wydaje mi się, że dyskusji nie ma co ciągnąć dalej. Pogadajmy jak już
    wkońcu kupisz sobie motocykl z wymarzonym ABS-em. Mam tylko nadzieję,
    że nie rozwieje on Twoich marzeń o wychodzeniu z wszystkich opresji
    dzięki ABS-owi.

    --
    Artur