-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder.news-service.co
m!postnews.google.com!v36g2000yqv.googlegroups.com!not-for-mail
From: Artur Zabroński <a...@g...com>
Newsgroups: pl.rec.motocykle
Subject: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Date: Thu, 15 Oct 2009 03:26:14 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 58
Message-ID: <3...@v...googlegroups.com>
References: <hanubm$av8$1@news.onet.pl> <haobep$ruv$1@inews.gazeta.pl>
<hapltf$s9f$1@news.onet.pl> <hapmd6$ua7$1@news.onet.pl>
<hapns9$1jm$1@news.onet.pl> <haui9b$e61$1@inews.gazeta.pl>
<haukvc$23m$1@news.onet.pl> <hauovg$gvl$1@news.onet.pl>
<hauqjr$hip$1@inews.gazeta.pl> <havvj2$nri$1@inews.gazeta.pl>
<hb19fd$a6$1@inews.gazeta.pl> <hb4l7t$vkk$1@news.onet.pl>
<hb4lq9$q0i$1@inews.gazeta.pl>
<6...@e...googlegroups.com>
<hb6jo5$jn1$1@inews.gazeta.pl>
<3...@z...googlegroups.com>
<hb6l41$p20$1@inews.gazeta.pl>
<6...@p...googlegroups.com>
<hb6ouf$8tb$1@inews.gazeta.pl>
<1...@o...googlegroups.com>
<hb6s23$lbj$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 212.180.176.50
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1255602374 30197 127.0.0.1 (15 Oct 2009 10:26:14 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 15 Oct 2009 10:26:14 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: v36g2000yqv.googlegroups.com; posting-host=212.180.176.50;
posting-account=XuWEoQoAAACIySalknB1x1etbfJ6SZd3
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux i686; en-US; rv:1.9.0.14)
Gecko/2009091010 Iceweasel/3.0.6
(Debian-3.0.6-3),gzip(gfe),gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.motocykle:612207
[ ukryj nagłówki ]On 15 Paź, 12:03, fv <f...@c...com> wrote:
>
> Tak, po to jest. Odblokuje koło i się nie wywalę. A jak się nie wywalę, to mogę
dalej hamować.
>
Tak pomoże Ci jak zacznie Tobą rzucać na lewo i prawo :-) Myślisz, że
na oleju z ABS-em masz taką samą sterowność jak na suchym? Po oleju to
ja wolę przelecieć bez gwałtownych ruchów i hamowania z wyciśniętym
sprzęgłem niż próbować robić jakieś cuda.
>
> Ale o so chozi? Mam ABS w samochodzie i wielokrotnie już uratował mi dupę, mimo że
jest badziewny
> (10lat konstrukcji). Motocyklem jeżdżę dużo wolniej niż autem i dlatego na razie
załapałem tylko
> kilka poślizgów przodu - na razie szczęśliwie.
>
Jesteś świadom, że porównujesz samochód z motocyklem?
> > A mnie się wydaje, że przeceniasz ABS myśląc, że to panaceum na
> > wszelkie problemy z utratą przyczepności. Powiedz co Ci pomoże ABS jak
> > odjedzie Ci koło na śliskim w zakręcie (bez hamowania)
>
> Nie pomoże. Ale to się rzadko zdarza przecież...
>
Tak samo rzadko jak awaryjne hamowanie z ABS-em. No chyba, że hamujesz
jak małpa tzn. klamka w opór to faktycznie ABS Ci się przyda :-)
> > albo uśliźnie
> > się tył przy hamowaniu silnikiem?
>
> ABS odpuści wtedy tylny hamulec, co może odblokować koło. Zresztą zablokowany w ten
sposób tył to na
> prawdę nie jest dramat i łatwo to wyczuć...
>
Że jak? Hamowanie silnikiem zaciska tylny hamulec, a to ciekawe.
Hamowanie silnikiem nie powoduje zablokowania koła ale silnik jest na
tyle mocny żeby zerwać przyczepność na śliskim i ABS sobie może
odpuszczać ale co z tego jak Ty tyłem w tym momencie nie hamujesz?
>
> Ale to głównie przy hamowaniu przednim hamulcem, jeśli zablokujesz koło możesz mieć
na prawdę
> niebezpieczny wypadek. I to wypadek, którego z dałoby się uniknąć mając ABS.
>
Ja nie pamiętam kiedy ostatnio raz hamowałem na maksa, tak żebym
musiał się martwić o utratę przyczepności - nawet wczoraj.
Wydaje mi się, że dyskusji nie ma co ciągnąć dalej. Pogadajmy jak już
wkońcu kupisz sobie motocykl z wymarzonym ABS-em. Mam tylko nadzieję,
że nie rozwieje on Twoich marzeń o wychodzeniu z wszystkich opresji
dzięki ABS-owi.
--
Artur
Następne wpisy z tego wątku
- 15.10.09 10:28 Artur Zabroński
- 15.10.09 10:33 Artur Zabroński
- 15.10.09 10:38 kakmar
- 15.10.09 10:44 Grzegorz Rogala
- 15.10.09 10:47 Grzegorz Rogala
- 15.10.09 10:53 The_EaGle
- 15.10.09 10:56 The_EaGle
- 15.10.09 10:59 The_EaGle
- 15.10.09 11:01 The_EaGle
- 15.10.09 11:12 Artur Zabroński
- 15.10.09 11:13 Artur Zabroński
- 15.10.09 11:19 Sowa
- 15.10.09 11:21 fv
- 15.10.09 11:26 fv
- 15.10.09 11:30 Artur Zabroński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=