  • Data: 2010-09-09 11:07:31
    Temat: Re: Przesiadka z Pentaxa na Nikona - jest sens?
    Od: Tomasz Worek <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Wrz, 12:48, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    > A jak masz ustawiony tryb AF w menu? Bo z tego co pamietam KX oprócz
    > typowych ustawień 'single' i 'continuous' ma jeszcze możliwość ustawienia
    > trybu 'auto' w którym aparat po wykryciu ruchomego motywu sam przestawia
    > tryb AF na ciągły. Może właśnie to pzrestawianie powoduje problem i jego
    > wyłączenie spowoduje, że działanie AF się poprawi? O ile wiem, KX ma
    > skuteczniejszy AF niż KM. Spróbuj poeksperymentować z ustawieniami AF -
    > oprócz wyłączenia automatyki wyboru trybu wybierz tez na stałe jeden czujnik
    > (automatyczny wybór czujnika może spowalniac pracę AF, może też nie zawsze
> [...]

    He, he... już to wszystko zrobiłem:
    1. Używam tylko centralnego punktu AF.
    2. Tryb Tv (czasy w zależności od samolotów od 1/2000 do 1/125)
    3. Autofocus ustawiony na AF-C
    4. Tryb zdjęć seryjnych "high".
    5. Karta Sandkisk Extreme III class 10
    6. Wszystkie korekcje dystorsji i inne bzdury powyłączane w menu.
    7. Przy panoramowaniu instrukcja radzi chyba wyłączyć SR, co zrobiłem.
    Z ciekawości w pewnym momencie włączyłem z powrotem by zobaczyć co się
    stanie i nie zauważyłem żadnej zmiany.

    Jeszcze jedno przychodzi mi do głowy: może po prostu z puszką jest coś
    nie tak? Spróbuję w weekend zrobić jakieś "testy" może.

    Pozdrawiam, Tomasz