  • 51. Data: 2010-05-08 21:38:27
    Temat: Re: Przesiadanie sie z cyfr na analogi
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 May 2010, JD wrote:

    > Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał

    > Nikononowicz ;)

    ROTFL!

    pzdr, Gotfryd

  • 52. Data: 2010-05-08 21:49:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 May 2010, Arek (G) wrote:

    > Przy tak "obiektywnym" podejściu, pozostaje się cieszyć, że nie założyłeś
    > własnoręcznej budowy powiększalnika.

    Abstrahujmy od tego powiększalnika tudzież maskowania ;)
    Jeśli ktoś stosuje jak wyżej, głównie jak wyżej i niemal tylko jak
    wyżej - tylko większe odbitki "do fotografa" (a znam taką osobę) - to
    nie masz jak przeskoczyć osiągalnego czasu wykonanie ujęcie -> gotowa
    odbitka. Czasu wydruku też (acz nie jest aż tak wiele krotszy "per
    sztuka").

    > Reasumując zrobienie odbitki to jakieś 2min.

    Ale od momentu zrobienia zdjęcia, a w koncepcji j.w. masz 2 minuty od
    puszczenia spustu :) (minuta na wszystkie przełączenia plus
    minuta na wydruk).

    > Jeśli
    > chodzi o cyfrę, to wstawienie zdjęcia zrobionego cyfrową małpką na picasse
    > zajmuje mi więcej czasu:)

    Tak, ale nie pisano ani o mnie ani o Tobie ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 53. Data: 2010-05-09 12:33:48
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-06 16:53:11 +0200, "b...@n...pl" <b...@n...pl> said:

> [...]
    > negatywu to możesz tylko powspominać jakie fajne foty zrobiłeś. Jak
    > spartolisz wywołanie RAW-a, to możesz zacząć od początku.
    > W ciemni przy zabawie kolorem masz więcej roboty, musisz jeszcze dbać o
    > temperaturę odczynników. Większość osób ma ciemnie rozkładane, a nie na
    > stałe, więc ustawienie powiększalnika, kuwet, suszarki i chemii trochę
    > trwa. Komputer wystarczy włączyć.
    > Dodatkowo możesz wysłać zdjęcia mailem do cioci w Australii i sobie
    > pójdzie do fotokiosku i za pół godziny ma odbitki.
    > To nie jest tak jednostronnie jak piszesz.

    Dzisiaj poprawiałem lab.
    Dostał pliki mojego syna. Zdjęcia na konkurs szkolny. Termin oddania jutro.
    Tak się złożyło, że odbitki, które miał odebrać w ubiegły wtorek, były
    gotowe na piątek. Mało tego, była to kicha nie do przyjęcia. Reklamacja
    odpada, bo już za późno, lab internetowy.
    Dobrze, że zdjęcia były na cz-b kliszy i że mam ciemnię.
    Pięknie wysuszone baryty są gotowe.

    Oczywiście można mieć dobrą drukarkę, ale to były zdjęcia 30x40 więc
    już cena sprzętu spora. O dziwo sporo wyższa od powiększalnika i całej
    otoczki.

    To wszystko nie jest takie jednostronne. Wszystko ma swoje zady i walety.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2010-05-09 12:38:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-07 10:22:48 +0200, "Arek (G)" <a...@b...pl> said:

    > No tak, nie pomyślałem o kolorze, to fakt on nieco komplikuje.

    Barwny proces RA-4, trwa krócej niż cz-b baryt. Komplikacja jest
    legendą urbana.
    Cały proces odbywa się w temperaturze pokojowej i z pokojowej
    temperatury tolerancją. Obecnie jest to identyczna skala trudności co
    cz-b.

  • 55. Data: 2010-05-09 12:41:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-08 23:49:31 +0200, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> said:

> [...]
    > nie masz jak przeskoczyć osiągalnego czasu wykonanie ujęcie -> gotowa
    > odbitka. Czasu wydruku też (acz nie jest aż tak wiele krotszy "per

    Czemu czytając wszystkie posty na temat wyższości technologii krzemowej
    nad analogową, pierwszym i najważniejszym argumentem jest szybkość?
    Czy ja biorę udział w jakichś wyścigach?
    A gdzie radość z fotografowania? A gdzie czas na przemyślenie ujęcia?

  • 56. Data: 2010-05-09 12:49:17
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 09.05.2010 JA <marb67> napisał/a:

> [...]
    > Czy ja biorę udział w jakichś wyścigach?
    > A gdzie radość z fotografowania? A gdzie czas na przemyślenie ujęcia?

    Ale to są 'czasy' wspólne dla analogowej i cyfrowej fotografii, szybkość
    dotyczy przetwarzania. Pewnie, fajnie wygląda pojawiające się foto w kufecie,
    i fajnie wyglądają kolejne przebiegi w termosublimacji, ale ta radość dla
    pierwszych kilku/nastu odbitek.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 57. Data: 2010-05-09 13:48:25
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-09 14:49:17 +0200, Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> said:

> [...]
    > i fajnie wyglądają kolejne przebiegi w termosublimacji, ale ta radość dla

    Akurat widziałem raz kolejne przebiegi termosublimacji i kilka razy
    wychodzenie papieru z drukarki.
    Nie umywa się to do wrażenia jakie sprawia pojawianie się obrazu w kuwecie.
    Ale ja nie o tym.
    ja się pytam. Gdzie się tak wszyscy spieszą?

  • 58. Data: 2010-05-09 16:00:28
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 9 May 2010 15:48:25 +0200, JA napisał(a):

    > Ale ja nie o tym.
    > ja się pytam. Gdzie się tak wszyscy spieszą?

    Fotografowanie to wszystko co się dzieje do momentu naciśnięcia spustu. I
    wtedy nie ma się co spieszyć. Zaś po naciśnięciu spustu nie ma już na co
    czekać - więc można chcieć je mieć szybko.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 59. Data: 2010-05-10 04:50:52
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    [...]
> [...]
    > oddania jutro. Tak się złożyło, że odbitki, które miał odebrać w
    > ubiegły wtorek, były gotowe na piątek. Mało tego, była to kicha

    Może podaj co to za lab? Myślę, że i inni powinni wiedzieć przed
    większym zamówieniem, czego mogą oczekiwać po firmie.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 60. Data: 2010-05-10 06:44:09
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/9/2010 2:38 PM, JA pisze:

    > Barwny proces RA-4... Obecnie jest to identyczna skala trudności co cz-b.

    Ale dalej pozostaje problem korekcji barwnej przy naświetlaniu.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt