  • 1. Data: 2010-05-04 12:29:00
    Temat: Przesiadanie sie z cyfr na analogi
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    Witam :).

    Niektorzy, jak wiadomo, przesiadaja sie z cyfr na analogi. Nie jest duzo takich
    osob, ale sa...

    Bardzo jestem ciekaw, jakie czynniki skladaja sie na to?:)

  • 2. Data: 2010-05-04 12:41:17
    Temat: Re: Przesiadanie sie z cyfr na analogi
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-04 14:29:00 +0200, "romek76" <r...@o...eu> said:

    > Bardzo jestem ciekaw, jakie czynniki skladaja sie na to?:)

    Wśród tych co nigdy nie robili na żelatynie, pewnie głównym to ciekawość i mit.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2010-05-04 12:45:12
    Od: "q...@g...com" <q...@g...com>

    On 4 Maj, 14:29, "romek76"
    > Witam :).
    >
    > Niektorzy, jak wiadomo, przesiadaja sie z cyfr na analogi. Nie jest duzo takich
    > osob, ale sa...

    Czesc cofrofotografow jest w posiadaniu swych starszych analogow, i
    wraca czasami do przeszlosci,
    bo lubi miec fotki prawie prosto z aparatu na papierze.
    Robie tez to czasami, filmy znow nie sa takie drogie, a wywolanie jak
    za darmo.
    StaM

  • 4. Data: 2010-05-04 12:49:25
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    W dniu 5/4/2010 2:29 PM, romek76 pisze:

    > Niektorzy, jak wiadomo, przesiadaja sie z cyfr na analogi. Nie jest duzo takich
    > osob, ale sa...

    Czy jak ktoś się nigdy nie "przesiadł" na cyfrę, choć {potencjalnie
    przynajmniej} mógł, to też się liczy? ;-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 5. Data: 2010-05-04 12:50:37
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-05-04 14:45:12 +0200, "q...@g...com"
    <q...@g...com> said:

    > bo lubi miec fotki prawie prosto z aparatu na papierze.

    kluczowe jest tu _PRAWIE_

  • 6. Data: 2010-05-04 12:57:12
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    Pominę kwestie jakości obrazu żeby nie wzbudzać flejma ;-)
    Dla mnie bezdyskusyjną zaletą jest możliwość zrobienia zdjęcia bez
    jakiegokolwiek opóźnienia, żadnej zwłoki na mierzenie światła czy
    ostrzenie.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 7. Data: 2010-05-04 13:10:36
    Od: Profesor Nic <p...@g...com>

    On May 4, 1:29 pm, "romek76" <r...@o...eu> wrote:
    > Witam :).
    >
    > Niektorzy, jak wiadomo, przesiadaja sie z cyfr na analogi. Nie jest duzo takich
    > osob, ale sa...
    >
    > Bardzo jestem ciekaw, jakie czynniki skladaja sie na to?:)

    Ja nie do konca sie przesiadlem, bo uzywam cyfry i filmu rownolegle.
    Filmu coprawda tylko hobbystycznie/eksperymentalnie, ale regularnie i
    w roznych formatach. Najbardziej ciagnie mnie do filmu: "autentyczne"
    B&W, tani sredni format z super szklami, natychmiastowosc i cala
    zabawa z polaroidem.

    Oczywiscie to wszystko moznaby imitowac cyfra, ale... to zawsze bedzie
    imitacja. Poza tym zauwazylem, ze troche inaczej mysle kiedy
    fotografuje na filmie, jakby wiecej ;)

    Ale nie wartosciuje zadnego nosnika - gdyby nie cyfra watpie zeby
    fotografia mnie tak wciagnela. Co do jakosci, ergonomii czy szybkosci
    cyfry tez nie mam zadnych zastrzezen, ale uwazam, ze kazdy powinien
    przynajmniej sprobowac filmu, bo wiele moze nauczyc.

    P.

  • 8. Data: 2010-05-04 13:18:52
    Od: "Piotr Sz." <a...@a...pl>

    > Pominę kwestie jakości obrazu żeby nie wzbudzać flejma ;-)

    Przed przesiadka z analoga kupilem EOSa 5D MkII ze staloogniskowymi
    obiektywami + Canon pro9500 i barytowy ilford do wydrukow A3. Po testach
    wyszlo mi, ze w moim przypadku jak robie max 30x40 nie ma sensu utrzymywac
    dluzej ciemni, bo na jakosci nic nie zyskuje przy takich rozmiarach odbitki.
    Na scianie wisi odbitka z 4x5" zrobiona na naprawde dobrej optyce i sprzecie
    analogowym i wydruk cz-b. Za kazdym razem jak mam "anse" to sobie na to
    patrze. :-)
    Waznym (jesli nie kluczowym u mnie) czynnikiem tez byla ilosc czasu jaka
    moge poswiecic temu hobby.
    W koncu przedalem wszystko ze sredniego i wielkiego formatu (jednak nie bez
    kilku nieprzespanych nocy na przemyslenia) :-)

    > Dla mnie bezdyskusyjną zaletą jest możliwość zrobienia zdjęcia bez
    > jakiegokolwiek opóźnienia, żadnej zwłoki na mierzenie światła czy
    > ostrzenie.

    Nikt Ci nie zabroni ostrzyc recznie i mierzyc swiatlo zewnetrznym
    swiatlomierzem robiac syfra. Moj shift canonowy nie ma AFa np a
    swiatlomierze zewnatrzne tez czesto ze soba zabieram. Oczywiscie statyw tez.
    :-)

    PS.
    Jeszcz czego nie da sie syfra podrobic, to klimatu pracy w ciemni. Jak ktos
    tylko ma na tyle czasu aby sobie pozwolic na spedzenie go w ciemni, to
    bardzo polecam. Jak sobie o tym pomysle, to naprawde ..... ech. Ciemniacy
    pewnie wiedza o co mi biega. :-)

    Piotr Sz.
    piotr(@)szkut.com
    www.szkut.com

  • 9. Data: 2010-05-04 13:26:00
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Niektorzy, jak wiadomo, przesiadaja sie z cyfr na analogi.
    > Nie jest duzo takich osob, ale sa...
    >
    > Bardzo jestem ciekaw, jakie czynniki skladaja sie na to?:)

    Mowiac za siebie:
    - bo lubie ten moment, kiedy wreszcie wieczorem znajde czas,
    zeby wyjac z szuflady nozyczki a z koperty rolke wlasnie
    wywolanego slajdu,
    - bo za pare groszy moge sie pobawic starymi, manualnymi
    szkielkami i "kodakiem za zlotowke".
    - wreszcie, bo jak mi sie na kajaku 3000N z rak wymknie
    i utopi to nie bedzie zal... ;)

    Z tym, ze oprocz tego w uzyciu ciaglym cyfre mam, wiec ciezko
    to przesiadka nazwac...

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 10. Data: 2010-05-04 13:26:44
    Od: "kamil" <k...@s...com>

    "Dariusz Zygmunt" <i...@a...net> wrote in message

> [...]
    > Dla mnie bezdyskusyjną zaletą jest możliwość zrobienia zdjęcia bez
    > jakiegokolwiek opóźnienia, żadnej zwłoki na mierzenie światła czy

    Robisz zdjecia jednorazowa malpa bez pomiaru swiatla i autofocusa, czy moze
    lustrzanki cyfrowe odstaja tak bardzo od analogowych? Tego ostatniego akurat
    wcale nie zauwazylem.

    Pozdrawiam
    Kamil