  • 31. Data: 2010-05-05 22:26:39
    Temat: Re: Przesiadanie sie z cyfr na analogi
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa, 5 maja 2010 22:18, JD wyraził następujacą opinię:
    > On 5 Maj, 21:22, Dariusz Zygmunt

    > Fajnie, ale wcześniej powiedziałeś, że ich nie ma (opoznien),
    > a dla niektórych gatunków reporterki _one_ są nieakceptowalne.

    Jak możesz przeczytać, nie napisałem "robienia zdjęć" czy "zrobienia
    reportażu" a już na pewno nie "nakręcenie filmu" tylko "zrobienie zdjęcia".
    Tego jednego dokładnie w tym momencie w którym to zdjęcie chcę zrobić, nie
    po _bliżejnieokreślonejczasamiprzedłużającejsięwnieskoń
    czoność_ "chwili",
    tylko _już_

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 32. Data: 2010-05-06 06:39:19
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    Użytkownik "Piotr Sz." <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Dlatego wczesniej praktycznie nie bylo prawdziwej reportrerki.
    > Wogole bez syfry nie bylo nic.
    > :-)

    Kononowicz? ;)

  • 33. Data: 2010-05-06 10:42:34
    Od: jurski <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-05-04 14:29, romek76 pisze:
    > Witam :).
    >
    > Niektorzy, jak wiadomo, przesiadaja sie z cyfr na analogi. Nie jest duzo takich
    > osob, ale sa...

    Są też tacy, którzy nie przesiedli się z analoga na cyfrę.... :-)

    --
    jurski
    ---------------------------------------

  • 34. Data: 2010-05-06 11:55:45
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Piotr Sz." <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Kononowicz? ;)

    Nikononowicz ;)

    --
    JD

  • 35. Data: 2010-05-06 12:33:38
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > Są też tacy, którzy nie przesiedli się z analoga na cyfrę.... :-)

    Sa :).

    ---

    Dziekuje Wszystkim za posty :),

  • 36. Data: 2010-05-06 13:21:37
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-05-04 15:18, Piotr Sz. pisze:

    > Przed przesiadka z analoga kupilem EOSa 5D MkII ze staloogniskowymi
    > obiektywami + Canon pro9500 i barytowy ilford do wydrukow A3. Po testach
    > wyszlo mi, ze w moim przypadku jak robie max 30x40 nie ma sensu utrzymywac
    > dluzej ciemni, bo na jakosci nic nie zyskuje przy takich rozmiarach odbitki.
    [...]

    Wszystko fajnie, ale... taki sprzęt swoje kosztuje. A to nie wszystkie
    wydatki, dolicz dobry monitor, jakiś sensowny program do obróbki itp.

    Tak nawiasem, warto jeszcze zwrócić uwagę na to co się dzieje po
    zrobieniu zdjęcia. W przypadku cyfry, po opróżnieniu karty, trochę czasu
    trzeba spędzić przed komputerem na wywoływaniu raw'ów, jakieś obróbce
    itp. Potem jeśli chcemy odbitki trzeba wrzucić to na jakiś serwer ftp
    czy gdzieś wysłać, też swoje trwa a potem czekać na przesyłkę.

    Jeśli chodzi o analog, sprawa wbrew pozorom wygląda prościej. Wywołanie
    negatywów to proces względnie prosty (nawet jak to się robi ręcznie).
    Potem stykówka, to również chwilka. Odbitki też mamy prawie natychmiast.
    Owszem dochodzi pewne opóźnienie na rozrobienie chemii itp. Ale co
    najważniejsze nawet 1 min. przed komputerem. I to jest to:)

    Oczywiście mowa o amatorskim podejściu do tematu.

    A.

  • 37. Data: 2010-05-06 14:53:11
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 06.05.2010 15:21, Arek (G) wrote:

> [...]
    > najważniejsze nawet 1 min. przed komputerem. I to jest to:)
    >
    > Oczywiście mowa o amatorskim podejściu do tematu.

    Przy amatorskim podejściu do tematu wkładasz kartę do drukarki i lecisz.
    W ciemni zabawa może trwać znacznie dłużej. Maskowanie, dobór twardości
    papieru, kontrastu. Selektywne naświetlanie partii materiału. Wazelina
    na porysowany film. Potem jeszcze posprzątać po tym wszystkim. Więc to
    nie jest taka chwila jak mówisz. A potem jeszcze miejsce na suszenie
    odbitek.
    Dd komputera możesz wstać w każdej chwili. Z ciemni nie w każdym
    momencie możesz wyjść. I jeszcze jedna rzecz, jak spartolisz wywołanie
    negatywu to możesz tylko powspominać jakie fajne foty zrobiłeś. Jak
    spartolisz wywołanie RAW-a, to możesz zacząć od początku.
    W ciemni przy zabawie kolorem masz więcej roboty, musisz jeszcze dbać o
    temperaturę odczynników. Większość osób ma ciemnie rozkładane, a nie na
    stałe, więc ustawienie powiększalnika, kuwet, suszarki i chemii trochę
    trwa. Komputer wystarczy włączyć.
    Dodatkowo możesz wysłać zdjęcia mailem do cioci w Australii i sobie
    pójdzie do fotokiosku i za pół godziny ma odbitki.
    To nie jest tak jednostronnie jak piszesz.

    wer

  • 38. Data: 2010-05-06 16:31:40
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > Bardzo jestem ciekaw, jakie czynniki skladaja sie na to?:)

    Glownie psychiczne.

    Jak ktos ma nudne zycie i chce sie na sile wyroznic to wraca do analoga i
    juz ma o czym bredzic na forum.

    Polon

  • 39. Data: 2010-05-06 16:52:12
    Od: "Polon" <P...@o...pl>

    > Pominę kwestie jakości obrazu żeby nie wzbudzać flejma ;-)

    Cyfra daje tu znacznie lepsze wyniki.

    > Dla mnie bezdyskusyjną zaletą jest możliwość zrobienia zdjęcia bez
    > jakiegokolwiek opóźnienia, żadnej zwłoki na mierzenie światła czy
    > ostrzenie.

    A co to za aparat, ktory nie mierzy swiatla, nie ostrzy a jednak uzyskuje
    prawidlowo naswietlone, ostre fotki?

    Polon

  • 40. Data: 2010-05-06 16:54:17
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    W dniu 2010-05-04 14:57, Dariusz Zygmunt pisze:

> [...]
    > Dla mnie bezdyskusyjną zaletą jest możliwość zrobienia zdjęcia bez
    > jakiegokolwiek opóźnienia, żadnej zwłoki na mierzenie światła czy

    Co to za zabawka?

    --
    Pozdrawiam,
    Bartosz.