    From: "Arek (G)" <a...@b...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Przesiadanie sie z cyfr na analogi
    Date: Thu, 06 May 2010 15:21:37 +0200

    W dniu 2010-05-04 15:18, Piotr Sz. pisze:

    > Przed przesiadka z analoga kupilem EOSa 5D MkII ze staloogniskowymi
    > obiektywami + Canon pro9500 i barytowy ilford do wydrukow A3. Po testach
    > wyszlo mi, ze w moim przypadku jak robie max 30x40 nie ma sensu utrzymywac
    > dluzej ciemni, bo na jakosci nic nie zyskuje przy takich rozmiarach odbitki.
    [...]

    Wszystko fajnie, ale... taki sprzęt swoje kosztuje. A to nie wszystkie
    wydatki, dolicz dobry monitor, jakiś sensowny program do obróbki itp.

    Tak nawiasem, warto jeszcze zwrócić uwagę na to co się dzieje po
    zrobieniu zdjęcia. W przypadku cyfry, po opróżnieniu karty, trochę czasu
    trzeba spędzić przed komputerem na wywoływaniu raw'ów, jakieś obróbce
    itp. Potem jeśli chcemy odbitki trzeba wrzucić to na jakiś serwer ftp
    czy gdzieś wysłać, też swoje trwa a potem czekać na przesyłkę.

    Jeśli chodzi o analog, sprawa wbrew pozorom wygląda prościej. Wywołanie
    negatywów to proces względnie prosty (nawet jak to się robi ręcznie).
    Potem stykówka, to również chwilka. Odbitki też mamy prawie natychmiast.
    Owszem dochodzi pewne opóźnienie na rozrobienie chemii itp. Ale co
    najważniejsze nawet 1 min. przed komputerem. I to jest to:)

    Oczywiście mowa o amatorskim podejściu do tematu.

    A.