eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzeróbka samochodu na elektryczny › Re: Przeróbka samochodu na elektryczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: janusz_kk1 <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przeróbka samochodu na elektryczny
    Date: Sun, 23 Oct 2011 14:35:17 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 65
    Message-ID: <op.v3s083k91cvm6g@lap>
    References: <j7s609$872$1@inews.gazeta.pl> <j7uc2c$p1d$1@inews.gazeta.pl>
    Reply-To: j...@o...pl
    NNTP-Posting-Host: 77.252.190.93
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1319373403 26527 77.252.190.93 (23 Oct 2011 12:36:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 23 Oct 2011 12:36:43 +0000 (UTC)
    X-User: janusz_kk1
    User-Agent: Opera Mail/11.52 (Win32)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408517
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 22-10-2011 o 14:15:15 =Marcos=
    <marcos.MALPA@.wyprawa.nie.dla.spamu.info> napisał(a):

    >> Właśnie w telewizorni pokazywali Suzuki Swift przerobione na prąd.
    >> Przeróbka 80 tys. Drogo ale w perspektywie użytkowania przez 10 lat
    >> może warto. Firma daje 2-letnią gwarancję i obiecuje min. 300 tys. km
    >> przebiegu. Może robi ktoś takie cuda taniej? :-)
    >> Przymierzał się ktoś do takiej kalkulacji jak na tej stronie:
    >> http://www.autocentrum.pl/benzyna-czy-diesel/
    >
    > Ja się pokusiłem o wyliczenia, można przeczytać w tym wątku:
    > http://u.42.pl/2H0Q
    > Co prawda chodziło o minisamochodzik, ale proporcje w odniesieniu do
    > normalnych samochodów są podobne. W skrócie:
    > - akumulatory mają ograniczoną ilość cykli ładowań
    > - akumulatory mają ograniczoną żywotność czasową
    > - akumulatory ołowiowe są bardzo ciężkie i objętościowe i trzeba
    > zrezygnować co najmniej z bagażnika w aucie
    > - akumulatory na bazie litu są lżejsze, ale dużo droższe i bardzo
    > niebezpieczne w razie wypadku
    > - w zależności od wymaganego zasięgu, rocznych przebiegów, szczęścia i
    > technologii akumulatorów, zużycie akumulatorów kosztuje 10-40zł/100km;
    > przy typowych wymaganiach wychodzi 25-35zł/100km
    Czyli bez sensu bo kupisz za to 5-7l benzyny, no teraz może trochę mniej,
    ale to akurat tyle ile spalają małe auta.
    Wg mnie rozwiązaniem jest powietrze, IMHO we francji robią autka z
    silnikiem
    kompresorem i z butlami z kompozytu pod podłogą. Mają one dobry zasięg i
    Vmax też znośną a tu strona
    http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/ekoauto/spr_
    pow.html
    gdzie opisują hiszpańskie.
    W naszym klimacie pozostaje problem z ogrzewaniem czyli parę aku byłoby
    potrzebne no i podgrzewanie silnika w zimie :)



    --
    Pozdr
    JanuszK

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: