eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzeróbka samochodu na elektrycznyRe: Przeróbka samochodu na elektryczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "=Marcos=" <marcos.MALPA@.wyprawa.NIE.DLA.SPAMU.info>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przeróbka samochodu na elektryczny
    Date: Sat, 22 Oct 2011 18:06:44 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 40
    Message-ID: <j7upkb$492$1@inews.gazeta.pl>
    References: <j7s609$872$1@inews.gazeta.pl> <j7uc2c$p1d$1@inews.gazeta.pl>
    <j7ug6n$79o$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: 178-36-226-139.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1319299532 4386 178.36.226.139 (22 Oct 2011 16:05:32 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 22 Oct 2011 16:05:32 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-User: karakorum
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2408363
    [ ukryj nagłówki ]

    > To jest tak: autko miejskie na prąd, to osobna kategoria. Głupotą jest
    > albo trolowaniem porównywanie takiego wozidła z osobówkami na
    > benzyne/gaz/on
    > TAkie maleństwo ma sie zmieścić w korku, stanąć na parkingu, tanio dowieźć
    > do pracy. koniec. nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie planował
    > wycieczki do Rzymu! Choć ludzie napewno nie wpadną na to ze

    No właśnie. I głupotą jest opowiadanie o żywotności 300 tysięcy km, jeśli
    statystyczny użytkownik będzie takim autem robił 10km dziennie, bo przy
    dłuższych odległościach możnaby zwariować jeśli autko rozwija prędkość max
    50km/h. 10km dziennie = w zaokrągleniu 4000km rocznie, a akumulatory po 5-10
    latach tracą właściwości / padają zupełnie. Więc w rzeczywistości trzeba
    przeliczyć koszt akumulatorów na 20-40 tysięcy km, a nie na 300 tysięcy.

    > wycieraczki, nawiew i światła skrócą zasieg. Ciekawe jak rozwiążą problem
    > ogrzewania. może na gaz? Pożyjemy zobaczymy. Akumulatory ciężkie są, i co
    > z tego. na jednym standardowym alumulatorze przejedziesz ok 10km. mało? na
    > 4sztukach 90% chętnych kierowców dojedzie do pracy zrobi zakupy i wróci do
    > domu.

    Na jednym standardowym akumulatorze zasięg wyniesie 10km? 1kWh to faktycznie
    jeden akumulator 12,6V, 80Ah. Tylko po 5km, gdy akumulator będzie w 50%
    rozładowany, może się okazać, że nie da się z niego wyciągnąć prądu
    wystarczającego do podjechania pod niedużą górkę.
    No i pamiętajmy, że przy 0 stopni akumulator ma ok. 85% pojemności
    znamionowej, a przy -10 - 75%.
    Czyli przy jednym akumulatorze mamy realny zasięg powiedzmy 5-8km bez
    świateł i ogrzewania. Super.

    Gdyby to było opłacalne, byłoby dawno temu zrobione.
    http://forum.arbiter.pl/index.php - to jest nieocenione źródło informacji o
    konstrukcjach pojazdów elektrycznych i że przy obecnej technologii nie jest
    tak różowo jak chcielibyśmy, by było.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z podróży

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: