  • 1. Data: 2009-05-24 21:27:52
    Temat: Przerażający projekt ustawy zagrażający naszej własności
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Streszczam artykuł Piotra Pszczółkowskiego "Bardzo niebezpieczny projekt
    ustawy" z ostatniego numeru AUTOMOBILISTY.
    Jestem miłośnikiem wszelkiego rodzaju pojazdów zabytkowych a przygotowywany
    bubel może byc realnym zagrożeniem dla wielu pojazdów weterańskich oraz
    wielu urządzeń technicznych w ogóle.

    Chodzi o przygotowywany przez Ministerstwo Środowiska projekt ustawy o
    zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw.
    Nibezpieczeństwo o którym piszę niesie treść art 4 ustawy o odpadach oraz
    art 3a, 18 i 53a ustwy o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.
    Art 4 przewiduje że przedmioty niespełniające wymagań technicznych z
    definicji stanowią zagrozenie dla środowiska i z definicji stają się
    odpadem. Nakaz pozbycia się odpadu wydawać ma w drodze decyzji Wojewódzki
    Inspektor ochrony Środowiska. Spis wymagań technicznych będzie wprowadzony
    wdrodze rozporządzenia odpowiednich ministrów.W myśl tego zapisu jeżeli
    jakikolwiek przedmiot nie będzie spełniach choćby jednego wymagania
    technicznego stanie się odpadem a my będziemy zmuszeni na mocy ustawy pozbyc
    się go i to w ściśle określony sposób.
    Dotyczy to wszlekich przedmiotów, ale w sposób szczególny może być stosowane
    wobec pojazdów i urzadzeń technicznych stanowiących wyposażenie warsztatów.
    Projekt ustawy wprowadza więc nie zakaz używania, ale ZAKAZ POSIADANIA
    przedmiotó nie spełniających pewnych wymagań. Autor artykułu stwierdz rażącą
    sprzeczność takiego zakazu z kontytucyjnym prawem własności.
    W skrócie treść pozostałych artukułów:
    Ustawa o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji
    - art 3a pojazdy nie spełniające wymagań technicznych stają sie z definicji
    pojazdami wycofanymi z eksploatacji. Inpektor ochrony środowiska w drodze
    decyzji nakłada na właściciela obowiązelk przekazania pojazdu do stacji
    demontażu. Znowu ktoś zmusza nas do pozbycia sie naszej własności, np w
    oparciu o to że pojazd nie spełnia jakichś norm, np: ma dwusuwowy silnik lub
    zbyt duże zużycie paliwa lub że nie jest wyposażony w katalizator.
    - Art 18. Nakaz zezłomowania pojazdu wycofanego z eksploatacji w miejsce
    dotychczas funkcjonującej MOŻLIWOŚCI. Znów naruszenie naszego prawa
    własności.
    - Art 53a. Sankcje za wymontowanie elementów z pojazdów wycofanych z
    eksploatacji poza stacją demontażu. Przykładowo: mam pojazd wycofany z
    eksploatacji. Wg w/w punktów jest on objety z mocy ustawy opisanymi powyżej
    nakazami. Jezeli wymontuję sobie z niego reflektor lub radio przed oddaniem
    go na złom grozi za to sankcja w wys 10 tys złotych nakładana w drodze
    decyzji przez Inspektora Ochrony Środowiska. Absurd, nienormalność i
    paranoja.

    To tylko streszczenie obszerniejeszego artykułu.
    Nie dajmy się traktowac jak bydło prowadzone na rzeź w imię absurdalnych
    zasad ochrony środowiska i nie gódźmy się na odbieranie nam naszej własności
    Wg autora artykułu, inteprelacje poselskie w sprawie tego projektu składał
    poseł Paweł Poncyliusz. Autor nawołuje do składania pisemnych zgłoszeń do
    swoich i nie tylko posłów i senatorów.
    Nie pozwólmy się wywłaszczać i nie pozwólny aby ewidentny bubel prawny stał
    się obowiązującym prawem bo to absurd !!!
    Przerażony
    --
    Jackare

  • 2. Data: 2009-05-24 21:43:56
    Od: "W.Kr." <w...@g...com>

    On 24 Maj, 23:27, "Jackare" <j...@s...de.pl> wrote:
    > Streszczam artykuł Piotra Pszczółkowskiego "Bardzo niebezpieczny projekt
    > ustawy" z ostatniego numeru AUTOMOBILISTY.
    ciach
> [...]
    > Nie pozwólmy się wywłaszczać i nie pozwólny aby ewidentny bubel prawny stał
    > się obowiązującym prawem bo to absurd !!!
    Jak to mówiono na Wołyniu i nie tylko " " każdy schodzi z uma na swój
    sposób".
    Nie widzę powodów by nie dotyczylo to ministrów.
    No cóż, GM i kilka innych potentatów samochodowych jest w opałach.
    Trzeba wesprzeć.
    A jak ma się ta proponowana ustawa do prawa w UE ?
    W.Kr

  • 3. Data: 2009-05-24 22:20:13
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 24 May 2009 23:27:52 +0200, "Jackare" <...@s...de.pl> wrote:

> [...]
    >jakikolwiek przedmiot nie będzie spełniach choćby jednego wymagania
    >technicznego stanie się odpadem a my będziemy zmuszeni na mocy ustawy pozbyc

    Falnie. Wszystko z Muzeum Techniki i Muzeum Wojska Polskeigo - WON NA
    ZLOM! te stare czolgi i armaty, i motocykle z okresu meidzywojennego
    dawno zostaly wycofane z eksploatacji i zagrazaja srodowisku.

    A co z komputerem z procesorem Intel 386 ktory jeszcze u mnie stoi i
    warczy? On tez zapewne jest "przedmiotem nei spelniajacym wymagan
    technicznych". Wraz z 15 calowym monitorem.

    Mam tez przedwojenny mlynek do kawy,. zelazko na "dusze" i
    pzredwojenna maszynke do pazrenia kawy

    A.L.

    P.S. A w jaki sposob Pan Inspektor bedzie mogl wejsc do prywatnego
    garazu? Tu gzie meiszka, potrzebna jest decuzja sadu. A w Polsce?...

  • 4. Data: 2009-05-25 07:39:53
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

    > Nie pozwólmy się wywłaszczać i nie pozwólny aby ewidentny bubel prawny
    > stał się obowiązującym prawem bo to absurd !!!
    > Przerażony

    Ja też jestem przerażony, ale nauczony doświadczeniem nie panikuję.

    Przepisy przepisami a życie życiem.

    Normalka.

  • 5. Data: 2009-05-25 09:28:35
    Od: myszek <k...@l...tpsa.pl>

    Jackare wrote:

    > Streszczam artykuł Piotra Pszczółkowskiego "Bardzo niebezpieczny projekt
    > ustawy" z ostatniego numeru AUTOMOBILISTY.

    Tekst projektu mozna znalesc tu:
    http://ww.mos.gov.pl/bip/pliki_do_pobrania/090420_12
    17121589projekt_noweli_odpady.pdf

    pozdrowienia

    krzys

    ps. trzeba bylo protestowac, kiedy w 2005r. zabroniono czasowego
    wyrejestrowania pojazdow...

    --
    _^..^_)_
    \ /

  • 6. Data: 2009-05-25 15:30:46
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

    > Nie pozwólmy się wywłaszczać i nie pozwólny aby ewidentny bubel prawny
    > stał się obowiązującym prawem bo to absurd !!!

    Na początek może warto przechowywać dokumenty ze "zrabowanych", to znaczy
    zutylizowanych przymusowo pojazdów. Może w przyszłości "dokonania władców"
    będą docenione i rozliczone. Powszechna tak zwana utylizacja odpadów w
    małych zakładach usługowych już była i nie udała się. Nie jest jasne, czy
    naprawdę tak myślą rządziciele, że jak się zabierze stary pojazd komuś kto
    ma na utrzymanie kilkaset miesięcznie to zaraz sobie kupi nową furę za
    kilkadziesiąt tysięcy. Francuska królowa tak myślała, kiedy proponowała
    głodnym bułki zamiast chleba.

  • 7. Data: 2009-05-25 15:42:59
    Od: zairazki <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik wt napisał:
    Francuska królowa tak myślała, kiedy proponowała
    > głodnym bułki zamiast chleba.

    To zdaje się były ciastka, więc jeszcze bardziej ;P

    pozdrowionka z nutką historyczno-sklerotyczną (moją) w tle śle
    zairazki

  • 8. Data: 2009-05-25 16:09:35
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    > P.S. A w jaki sposob Pan Inspektor bedzie mogl wejsc do prywatnego
    > garazu? Tu gzie meiszka, potrzebna jest decuzja sadu. A w Polsce?...

    W towarzystwie policjanta. który może wejść wszędzie w przypadku podejrzenia
    przestępstwa. Czy jakoś tak to leciało :)
    Wojtek
    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 9. Data: 2009-05-25 22:14:26
    Od: "Jackare" <...@s...de.pl>

    Użytkownik "wowa" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    Ależ nie musi nigdzie wchodzić. Część informacji będzie pozyskana z
    dokumentów i ewidencji (np pojazdów), części z oględzin i kontroli, np
    zgodnie z ostatnią nowelizacją Prawa budowlanego, okresowej kontroli bedzie
    podlegać adekwatność energetyczna urządzeń grzewczych, zupełnie tak samo jak
    teraz obowiązkowe są okresowe kontrole instalacji gazowych i przewodów
    kominowych. W przypadku stwierdzenia że twój kocioł CO, lub kuchnia gazowa
    nie spełnia wymagań, z mocy ustawy o odpadach te urządzenia automatycznie
    mogą stać się odpadem i właściciel będzie zobowiązany je zutylizować.
    Pozostają jeszcze donosy osób trzecich itp.
    Właściciel otrzyma pismo z decyzją i będzie musiał pod grożbą ustawowych
    sankcji dostarczyć dokument z zakładu utylizacji. Nikt nie musi mu nigdzie
    wchodzić. Jak płacisz podatki, też nik nie zagląda Ci do portfela i nie
    interesuje się czy masz kase na podatek czy nie. Zgodnie z decyzją i
    przepisami, pod groźbą różnych sankcji musisz zapłacić i koniec.
    --
    Jackare