eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPrzepadek samochodu.Re: Przepadek samochodu.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.
    ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
    l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
    .POSTED!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Przepadek samochodu.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <2eabqbqczyjy$.1btvhkn7x4trc$.dlg@40tude.net>
    <611361b1$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <13krqkkgokj6f$.1e3co37ny3i9o$.dlg@40tude.net>
    <6114c588$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <61150515$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <611506b5$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <611509e0$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
    <61150d3e$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    <61151354$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <61151888$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <61151c1d$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
    <611522dd$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <6119f90c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <611a068b$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <611a07ee$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <611a0a5e$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <611a0d87$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    <611a36c9$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <611a5e23$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <1pgdq4ogwfb4i.1nflbnr4opimm$.dlg@40tude.net>
    <611b92a9$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Tue, 17 Aug 2021 15:17:38 +0200
    Message-ID: <1i8i1ock8uj22$.115ugfyoaepid.dlg@40tude.net>
    Lines: 76
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.111.86
    X-Trace: 1629206258 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 507 83.30.111.86:56758
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4575
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696067
    [ ukryj nagłówki ]

    On 17 Aug 2021 10:42:49 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:
    > Dnia 17.08.2021 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
    >> Czyli maja byc jakies reguły, ale nieobowiazkowe.
    >
    > Ja nie postuluję, co ma być, a czego ma nie być.
    >
    > Stwierdzam jedynie, że można dyskutować, czy przepisy są niezbędne,
    > napisałem od razu, że moim zdaniem są. Oczywiście PT Dyskutanci
    > są zdania, że skoro dyskusję w ogóle dopuszczam, to mam robić
    > za adwokata postulujących likwidację rzeczonych przepisów...
    >
    >>> Wspomniana Azja potwierdza jedynie, że nieformalne zwyczaje
    >>> "zastępujące" przepisy PoRD funkcjonują w rzeczywistości,
    >>
    >> A jak dojdzie do wypadku, to kto jest winny?
    >
    > Tu trzeba by zapytać miejscową policję.

    Jest jeszcze wersja "nas to nie interesuje".
    Ciekawe, co sie wytworzy :-)

    >> Bo wiesz - predkosc pieszego pozwala uniknac wypadkow lub groznych
    >> skutkow, predkosc samochodow nie.
    >
    > I można albo starać się za wszelką cenę rozdzielić pieszych
    > od aut (kosztowna infrastruktura), narzucić przepisami ograniczenie

    Nie o to chodzi - na chodniku nie masz zadnych przepisow ruchu, i nikt
    sie nie dopomina, widac niepotrzebne.
    W czasach wozow konskich tez ich prawie nie bylo.

    A teraz sa potrzebne.
    Na chodnikach tez, odkad sie pojawily hulajnogi elektryczne, a nawet
    rowery ...

    > prędkości aut (pomysły typu strefa 30 w całym mieście),
    > albo zminimalizować przepisy i zdać się na ludzi, jak właśnie niżej.
    >
    >>> https://www.caranddriver.com/features/a15098555/the-
    story-of-hans-monderman-and-the-safety-of-insecurity
    -column/
    >>
    >> Ale to nie jest tak, ze nie ma calkiem przepisow - obowiazuja normalne
    >> europejskie reguly ruchu drogowego.
    >
    > Oczywiście. Ale brak reguł dotyczących pierwszeństwa ma powodować,
    > że bez wymuszania przepisami spadnie prędkość i wzrośnie uważność,
    > bo nie czujesz się pewnie.

    Akurat w Europie obowiazuje pierwszenstwo dla tych z prawej.
    (Anglia to nie Europa :-))

    Moze byc wszedzie rownorzedne ... IMO - kiepsko sie jedzie po takim
    osiedlu, a juz zupelnie nie wyobrazam sobie szerszej arterii o
    wiekszym ruchu.

    > Monderman is quoted as saying: "We're losing our capacity for socially
    > responsible behavior... The greater the number of prescriptions, the more
    > people's sense of personal responsibility dwindles."
    >
    > Działanie w praktyce:
    > https://www.youtube.com/watch?v=Q47umjW7GfE

    No ale zobacz jaki tam gesty ruch. Znikomy.
    A niektorzy calkiem zwawo jada - dobra widocznosc na boki, czy maja
    pierwszenstwo ?
    A - to skrzyzowanie T, wiec polowie nie ma sie co dziwic ... ale np
    autobus?
    I sprawdzic, czy to nie strefa 30 :-)

    A z drugiej strony - zebry zostaly :-)

    To przejedz bez znakow :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=j0qR9cqzsqc

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: