-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
ne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer01.
ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.p
l!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl
.POSTED!not-for-mail
From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Subject: Re: Przepadek samochodu.
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <2eabqbqczyjy$.1btvhkn7x4trc$.dlg@40tude.net>
<611361b1$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<13krqkkgokj6f$.1e3co37ny3i9o$.dlg@40tude.net>
<6114c588$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<61150515$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<611506b5$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
<611509e0$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
<61150d3e$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
<61151354$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<61151888$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<61151c1d$0$507$65785112@news.neostrada.pl>
<611522dd$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
<6119f90c$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<611a068b$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<611a07ee$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<611a0a5e$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
<611a0d87$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<611a36c9$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<611a5e23$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<1pgdq4ogwfb4i.1nflbnr4opimm$.dlg@40tude.net>
<611b92a9$0$24048$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Tue, 17 Aug 2021 15:17:38 +0200
Message-ID: <1i8i1ock8uj22$.115ugfyoaepid.dlg@40tude.net>
Lines: 76
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.30.111.86
X-Trace: 1629206258 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 507 83.30.111.86:56758
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4575
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696067
[ ukryj nagłówki ]On 17 Aug 2021 10:42:49 GMT, Dominik Ałaszewski wrote:
> Dnia 17.08.2021 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:
>> Czyli maja byc jakies reguły, ale nieobowiazkowe.
>
> Ja nie postuluję, co ma być, a czego ma nie być.
>
> Stwierdzam jedynie, że można dyskutować, czy przepisy są niezbędne,
> napisałem od razu, że moim zdaniem są. Oczywiście PT Dyskutanci
> są zdania, że skoro dyskusję w ogóle dopuszczam, to mam robić
> za adwokata postulujących likwidację rzeczonych przepisów...
>
>>> Wspomniana Azja potwierdza jedynie, że nieformalne zwyczaje
>>> "zastępujące" przepisy PoRD funkcjonują w rzeczywistości,
>>
>> A jak dojdzie do wypadku, to kto jest winny?
>
> Tu trzeba by zapytać miejscową policję.
Jest jeszcze wersja "nas to nie interesuje".
Ciekawe, co sie wytworzy :-)
>> Bo wiesz - predkosc pieszego pozwala uniknac wypadkow lub groznych
>> skutkow, predkosc samochodow nie.
>
> I można albo starać się za wszelką cenę rozdzielić pieszych
> od aut (kosztowna infrastruktura), narzucić przepisami ograniczenie
Nie o to chodzi - na chodniku nie masz zadnych przepisow ruchu, i nikt
sie nie dopomina, widac niepotrzebne.
W czasach wozow konskich tez ich prawie nie bylo.
A teraz sa potrzebne.
Na chodnikach tez, odkad sie pojawily hulajnogi elektryczne, a nawet
rowery ...
> prędkości aut (pomysły typu strefa 30 w całym mieście),
> albo zminimalizować przepisy i zdać się na ludzi, jak właśnie niżej.
>
>>> https://www.caranddriver.com/features/a15098555/the-
story-of-hans-monderman-and-the-safety-of-insecurity
-column/
>>
>> Ale to nie jest tak, ze nie ma calkiem przepisow - obowiazuja normalne
>> europejskie reguly ruchu drogowego.
>
> Oczywiście. Ale brak reguł dotyczących pierwszeństwa ma powodować,
> że bez wymuszania przepisami spadnie prędkość i wzrośnie uważność,
> bo nie czujesz się pewnie.
Akurat w Europie obowiazuje pierwszenstwo dla tych z prawej.
(Anglia to nie Europa :-))
Moze byc wszedzie rownorzedne ... IMO - kiepsko sie jedzie po takim
osiedlu, a juz zupelnie nie wyobrazam sobie szerszej arterii o
wiekszym ruchu.
> Monderman is quoted as saying: "We're losing our capacity for socially
> responsible behavior... The greater the number of prescriptions, the more
> people's sense of personal responsibility dwindles."
>
> Działanie w praktyce:
> https://www.youtube.com/watch?v=Q47umjW7GfE
No ale zobacz jaki tam gesty ruch. Znikomy.
A niektorzy calkiem zwawo jada - dobra widocznosc na boki, czy maja
pierwszenstwo ?
A - to skrzyzowanie T, wiec polowie nie ma sie co dziwic ... ale np
autobus?
I sprawdzic, czy to nie strefa 30 :-)
A z drugiej strony - zebry zostaly :-)
To przejedz bez znakow :-)
https://www.youtube.com/watch?v=j0qR9cqzsqc
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.21 15:57 ii
- 17.08.21 15:59 ii
- 17.08.21 16:16 ii
- 17.08.21 17:00 J.F
- 17.08.21 17:12 J.F
- 17.08.21 19:28 ąćęłńóśźż
- 17.08.21 23:50 ii
- 18.08.21 00:14 ii
- 19.08.21 19:25 LEPEK
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=