  • 31. Data: 2014-05-02 23:18:14
    Temat: Re: Przenoszenie numeru.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Trybun" 53639b46$0$2225$6...@n...neostrada.pl

    > Zupełnie nie widzę związku, mam kartę, a więc jestem właścicielem.

    No właśnie -- 'mam kartę', ale tylko do czasu zgubienia
    tejże karty. Jak z Włócznią Wielkiej Władzy -- ten nią
    włada, kto w ręku [prawym lub lewym] trzyma ową włócznię.
    Jak opowiadaniu o Księciu i żebraku -- ten jest aktualnie
    księciem, kto jest ładnie ubrany. :)

    > Natomiast gdyby nastąpiła jej kradzież albo coś innego ale w tym stylu to już nie
    broszka operatorów a innych organów.

    Jeśli zgubisz niezarejestrowaną kartę,
    jak udowodnisz, że do Ciebie należy dany numer?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 32. Data: 2014-05-03 01:25:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" lk1243$glk$...@n...news.atman.pl

    > Jeśli zgubisz niezarejestrowaną kartę,
    > jak udowodnisz, że do Ciebie należy dany numer?

    Już wiem jak -- przeczytałem inne posty. :)
    Ciekawe, dlaczego z WWW tak nie można. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2014-05-03 05:33:05
    Od: dizel <x...@x...xx>

    On Fri, 02 May 2014 15:19:05 +0200, Trybun <I...@j...com> wrote:

    >Zupełnie nie widzę związku, mam kartę, a więc jestem właścicielem.
    >Natomiast gdyby nastąpiła jej kradzież albo coś innego ale w tym stylu
    >to już nie broszka operatorów a innych organów.

    Takie zasady obowiązują w Polsce przy przeniesieniu numeru i tyle, jak
    ktoś tego nie akceptuje to nie musi przenosić numeru.
    Nie chce mi się zagłębiać w temat ale podejrzewam że jest to wymóg
    ustawy prawo telekomunikacyjne.
    Trochę z innej beczki. Swoją drogą nie jest w Polsce tak źle bo
    przynajmniej przy kupnie startera w kiosku możesz z niego korzystać
    nawet gdy go nie zarejestrujesz. Są kraje na świecie że przy kupnie
    startera żeby działał należy go zarejestrować u operatora najpierw.

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2014-05-03 15:28:39
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-02 22:47, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    > w/g Ciebie może zatem należeć do KAZDEGO kto posiada kartę SIM, PIN i
    > PUK. No pieknie.(analogia) Czyli jesli ja mam twoje klucze do
    > mieszkania i w nim jestem to znaczy że jetem włascicielem tego
    > mieszkania i mogę je np sprzedać/wynająć/cokolwiek. Widzisz, tak to
    > jest jak się myśli tylko swoimi kategoriami :)
    > Po to stosuje się rejestrację na imie i nazwisko, numer DO/Prawa
    > Jazdy/czy pesel aby nie było mozliwości "podszycia" sie pod
    > własciciela i zwyczajnie aby Ci dupsko chronić, tym samym nie
    > narażając się (jako operator)na różne sztuczki cwaniaków (kradzież

    To raczej Ty czegoś nie rozumiesz - gubisz kartę albo Ci ją ktoś
    ukradnie to ów znalazca/złodziej nie może się doczekać efektu tego
    znalezienia czy kradzieży, aż przebiera nogami żeby numer z tej karty
    przenieść do innego operatora? Przecież to nawet nie dziecinne myślenie,
    to całkowita abstrakcja.

  • 35. Data: 2014-05-03 15:29:00
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-02 22:37, masti pisze:

    > a dlaczego ma wierzyć innemu operatorowi? To on sprawdza czy twoje dane
    > przypisane do numeru są zgodne z tym co dostał od innego operatora.

    Można odwrócić pytanie - co stoi na przeszkodzie żeby nie wierzyć
    operatorowi który zgłasza że taki i taki numer z puli powiadamianego
    przeszedł do powiadamiającego? Przecież na własną rękę operator nie może
    zrobić takiego numeru bo to kryminał.

  • 36. Data: 2014-05-03 15:30:33
    Od: Trybun <I...@j...com>

> [...]
    > włada, kto w ręku [prawym lub lewym] trzyma ową włócznię.
    > Jak opowiadaniu o Księciu i żebraku -- ten jest aktualnie

    Trochę logiki i dopuszczenie odrobiny prawdopodobieństwa - czy w całej
    populacji ludzkiej znajdzie sie osobnik który zapragnie przenieść numer
    ze znalezionej na ulicy karty do innego operatora? Ew. ukradnie ją po ta
    aby postąpić analogicznie jak z tą znalezioną?

    > Jeśli zgubisz niezarejestrowaną kartę,
    > jak udowodnisz, że do Ciebie należy dany numer?

    Pokażesz tą całą kartę z której się wyłamuje kartę SIM. Jest tam numer
    telefonu Kody PIN i PUK. W tej sprawie więcej to znaczy niż Dowód
    Osobisty, okazywany z paszportem, i zaświadczeniu o szczepieniu przeciw
    kile nabytej i wódowstrętowi.;-)

  • 37. Data: 2014-05-03 15:30:44
    Od: Trybun <I...@j...com>

    > "Eneuel Leszek Ciszewski" lk1243$glk$...@n...news.atman.pl

    > Już wiem jak -- przeczytałem inne posty. :)
    > Ciekawe, dlaczego z WWW tak nie można. ;)

    Ale o co chodzi z tym www?

  • 38. Data: 2014-05-03 15:31:20
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-03 05:33, dizel pisze:

> [...]
    > nawet gdy go nie zarejestrujesz. Są kraje na świecie że przy kupnie
    > startera żeby działał należy go zarejestrować u operatora najpierw.

    No, obowiązują, jednak moim zdaniem to kolejna wersja dyscyplinowania
    bydła a nie korzyści dla kogokolwiek.

    No są takie kraje, nie miejmy złudzeń - cały postęp cywilizacyjny to
    parcie do absolutnej inwigilacji osobnika z ludzkiego gatunku, a więc o
    ile się nic nie zmieni to i my wkrótce będziemy musieli takie startery
    rejestrować.

  • 39. Data: 2014-05-03 15:47:31
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 03 May 2014 15:29:00 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

> [...]
    > operatorowi który zgłasza że taki i taki numer z puli powiadamianego
    > przeszedł do powiadamiającego? Przecież na własną rękę operator nie może

    idę do banku i mówię, że jestem włascicielem twojej karty kredytowej.
    Dlaczego miałby mi nie uwierzyć?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?