  • 21. Data: 2014-05-02 15:18:04
    Temat: Re: Przenoszenie numeru.
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-01 22:43, MichaelData(R) pisze:
    > Trybun wydumał(a) w news:53629f55$0$2153$65785112@news.neostrada.pl :
    >
    > Bo sobie np. ja mógłbym przenieść Twój numer do innej sieci?

    Nieznajomość kodów PIN i PUK powinna Ci to uniemożliwić.

  • 22. Data: 2014-05-02 15:18:38
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-01 22:49, masti pisze:

    > a jakbyś chciał ja przenieść? Nowy operator musi przekazać Twoje
    > zgłoszenie staremu. A ten musi móc zweryfikować, że przenosisz swój numer
    > a nie cudzy.

    Po prostu wchodzę do salonu PLAY z kartą, kodem PIN i PUK wypełniam
    odpowiednią deklarację i to wszystko. No i nowy przekazuje staremu ksero
    mojej deklaracji, informując tym samym starego że taki to a taki numer
    przeszedł do niego. Stary dziękuje nowemu za informację, wykreśla numer
    ze swojego systemu i to wszystko. Co maja do tego dane personalne, i po
    co komu one potrzebne?

  • 23. Data: 2014-05-02 15:19:05
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-02 03:56, dizel pisze:

    > Że numer należy do Ciebie no może nie do końca, jesteś właścicielem
    > numeru.

    Zupełnie nie widzę związku, mam kartę, a więc jestem właścicielem.
    Natomiast gdyby nastąpiła jej kradzież albo coś innego ale w tym stylu
    to już nie broszka operatorów a innych organów.

    > Pewnie tak jest, ale to trzeba by zadzwonić do boku Orange bo u nich
    > to jest dziwnie jakoś. Na przykład jak numer z abonamentu przechodzi
    > na prepaid po umowie to numer trzeba ponownie rejestrować mimo że
    > mieli już twoje dane.
    > Być może przy zetafonie to nie obowiązuje.
    >
    > Pozdrawiam

    Czyli, może ta moja może być zarejestrowana, ale nie musi.. Faktycznie
    dziwnie w tym Orange... ;-)

  • 24. Data: 2014-05-02 17:43:10
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 2 May 2014 13:35:03 +0200, MichaelData(R) napisał(a):

    > Też nie o to chodzi. Swojego czasu było setki prób zamawiania usług tel ze
    > strony zlosliwych sąsiadów, klientów itd, czyli najzwyklejsze próby
    > przekretów, byle tylko narazić na koszty czy "zaszkodzić" komuś z jakiegos
    > powodu. Wprowadzono mechanizmy weryfikacji i poważny procent "złosliwości"
    > sie odsiał. Sam kilka razy uczestniczyłem w "odkręcaniu" takich numerów czy
    > to u klientów czy znajomych. Cóż, jak są mozliwości to się z nich korzysta a
    > "złosliwcy" skrupułów nie mają.

    Wytłumacz proszę, w jaki sposób kod wydawany przez sieć użytkownikowi
    będzie łatwiejszy od zdobycia od imienia, nazwiska, adresu i daty
    urodzenia. Np. w kontekście złośliwych sąsiadów.

    Odczekaj tylko 5 minut, przyniosę sobie tylko popcorn i colę i później już
    posłucham tych opowieści z mchu i paproci.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 25. Data: 2014-05-02 19:40:06
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Waldek Godel wydumał(a) w news:1gkuwmwjsu3ox$.dlg@lepper.institute.com :
    > Wytłumacz proszę, w jaki sposób kod wydawany przez sieć użytkownikowi
    > będzie łatwiejszy od zdobycia od imienia, nazwiska, adresu i daty
    > urodzenia. Np. w kontekście złośliwych sąsiadów.

    To "zdobycie" nazwiska i adresu jest potrzebne do weryfikacji własciciela
    karty SIM i na tej podstawie sa przenosiny? Pracujesz w cyrku czy jesteś
    innym magikiem?

    Juz Ci pisałem że "zdobycie" kodu nie jest trudne, podobnie będzie jesli
    ktoś Ci zjuma niezarejestrowaną kartę i zarejestruje na kogokolwiek.
    DOWIDZENIA. Próba dochodzenia później kto jest prawowitym WŁAŚCICIELEM karty
    SIM to nastepna części zabawy. Cały problem polega na tym, że jesli
    decydujemy się na zabezpieczenie "właśności" karty SIM, należy od samego
    początku nadać temu wymiar "weryfikujący" czy to poprzez rejestrację czy też
    przy pomocy KODU. Skoro własciciel "anonimowy" o to nie zadba od poczatku,
    to tak samo jakby się prosił o problemy. Teraz czaisz? Jeśli tak, to
    przeczytaj pierwszą wiadomość ode mnie w tym wątku.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 26. Data: 2014-05-02 19:41:27
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:53639b09$0$2225$65785112@news.neostrada.pl :
    > Nieznajomość kodów PIN i PUK powinna Ci to uniemożliwić.

    ...a jesli je znam?
    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 27. Data: 2014-05-02 19:45:30
    Od: DJ Abelson(R) <h...@s...org>

    W dniu 2014-05-01 23:30, MichaelData(R) pisze:
    > Waldek Godel wydumał(a) w news:fwqpi8ninlaj.dlg@lepper.institute.com :
    etworks

    > Yhm. Zajumam Ci telefon (jak sobie popijesz na imprezie) i sobie
    > przeniosę. Taki joke będzie :]

    Pijaków okradasz, sumienia nie masz.

  • 28. Data: 2014-05-02 19:54:31
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-05-02 19:41, MichaelData(R) pisze:
> [...]
    > są takie pazerne są na dane osobowe obywatela/klienta? Po kiego diabła
    > im moje dane skoro chodzi tylko o usługę Na Kartę?

    No jasne że znasz bo jesteś właścicielem i oprócz samego SIMa masz także
    całą kartę na której są kody PIN i PUK, albo ja komuś dobrowolnie
    udostępniłeś. Dopiero co najwyżej brak znajomości kodów PINu i PUKa,
    albo całej karty mógłby być warunkiem do żądania rejestracji i podawania
    danych osobowych.

  • 29. Data: 2014-05-02 22:37:24
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 02 May 2014 15:18:38 +0200 osobnik zwany Trybun
    napisał:

> [...]
    > przeszedł do niego. Stary dziękuje nowemu za informację, wykreśla numer
    > ze swojego systemu i to wszystko. Co maja do tego dane personalne, i po

    a dlaczego ma wierzyć innemu operatorowi? To on sprawdza czy twoje dane
    przypisane do numeru są zgodne z tym co dostał od innego operatora.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 30. Data: 2014-05-02 22:47:26
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:5363dbd2$0$2358$65785112@news.neostrada.pl :
> [...]
    > całej karty mógłby być warunkiem do żądania rejestracji i podawania danych

    Chyba czegoś nie pojałeś. Trybun i "niezatrybił" :) Uznanie własności w/g
    Ciebie może zatem należeć do KAZDEGO kto posiada kartę SIM, PIN i PUK. No
    pieknie.(analogia) Czyli jesli ja mam twoje klucze do mieszkania i w nim
    jestem to znaczy że jetem włascicielem tego mieszkania i mogę je np
    sprzedać/wynająć/cokolwiek. Widzisz, tak to jest jak się myśli tylko swoimi
    kategoriami :)
    Po to stosuje się rejestrację na imie i nazwisko, numer DO/Prawa Jazdy/czy
    pesel aby nie było mozliwości "podszycia" sie pod własciciela i zwyczajnie
    aby Ci dupsko chronić, tym samym nie narażając się (jako operator)na różne
    sztuczki cwaniaków (kradzież numeru)itp.

    --
    Michael________(TM)