eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaPrzenośny zbiornik ciśnieniowy › Re: Przenośny zbiornik ciśnieniowy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.077222243111.w
    arszawa.vectranet.pl!not-for-mail
    From: PeJot <P...@n...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Przenośny zbiornik ciśnieniowy
    Date: Mon, 24 Jun 2024 13:08:35 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <v5bk3k$9qg$2@news.chmurka.net>
    References: <v5bcuh$4sc$1@news.chmurka.net>
    <kawcth59oq9z.y84g1rr9bvhu$.dlg@40tude.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 24 Jun 2024 11:08:36 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="PeJot";
    posting-host="077222243111.warszawa.vectranet.pl:77.222.243.111";
    logging-data="10064";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla Thunderbird
    Cancel-Lock: sha1:W33O5U7jBdQlaOLLYB/PGO9pDZI=
    sha256:KUZOftMocED6OcUtkPpIjm3RlxPJnQSQyZ9dzwL9xKo=
    sha1:apJsb2Bxv7piOrHTD0m4tuRgeJ8=
    sha256:wgyvW/WQ+VUzupo8xQAvdKx61TbeTGxmKUCUvKBrY8A=
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <kawcth59oq9z.y84g1rr9bvhu$.dlg@40tude.net>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:49695
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 24.06.2024 o 12:34, J.F pisze:
    > On Mon, 24 Jun 2024 11:06:25 +0200, PeJot wrote:
    >> czasem przydałby się przenośny zbiornik ciśnieniowy, takie coś co czasem
    >> widuję u mechaników samochodowych. Wygląda to jak 3 kg butla gazowa.
    >
    > Widziałem kiedy na niemieckiej stacji, zanosiło się powietrze z
    > kompresora do samochodu :-)

    O to się rozchodzi między innymi :)
    >
    >> Nijak znaleźć nie mogę gotowca, google wypluwa wszelkiej maści
    >> inflatory. Nie dało by się czegoś takiego uskutecznić z tego co
    >> występuje pół darmo w przyrodzie, np. z gaśnicy ?
    >
    > Ze śniegowej, pewnie z propan-butan, są małe butle na różne gazy,
    > ale raczej drogie, są jakies jednorazowe butle na hel.

    Dziwne gwinty, może i typowe dla tych zastosowań, ale trudno o
    przejściówki na G 1/2".

    >> Pytam bo podejrzewam
    >> że problem tkwi w dziwacznych gwintach. Pojemność rzędu 10 litrów,
    >> ciśnienie maks. 10 bar.
    >>
    >> Chociaż, na A. takie inflatory 9 litrów aktualnie są po 200 pln, a w
    >> komplecie jest zawór bezpieczeństwa, króćce, manometr - może nie warto
    >> rzeźbić samemu ?
    >
    > No własnie, może nie warto?
    >
    > Przy czym jesli dobrze widzę, to te z allegro mają szeroką dyszę, i
    > chyba słuzą do zakładania opon na felgi - gdzie potrzebny jest mocny i
    > szybki "impuls" powietrza.

    Ale mają też zwyczajne szybkozłącze pneumatyczne. A tę szeroką dyszę
    idzie chyba zdemontować razem z zaworem i zaślepić.

    A tak BTW, ale w temacie: spotkałem się z takim poglądem, że typowe
    powietrze z amatorskiej sprężarki *nie nadaje* się pompowania
    wysokociśnieniowych kół rowerowych, gdzie idzie 8-10 barów. Chodzi o to
    że takie powietrze zawiera jeszcze takie ilości oleju, które potrafią
    degradować wysokociśnieniową dętkę od środka. Jak dla mnie wygląda to
    sensownie. Jeżeli tak, to jaki zastosować skuteczny odolejacz, może być
    DIY ? Słyszałem o wynalazkach z koksem, węglem drzewnym czy czymś takim.

    Z drugiej strony takie dętki i tak wytrzymują maks. 2 sezony, łatki nie
    trzymają przy takich ciśnieniach.

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: