    Date: Mon, 31 May 2010 11:21:19 +0200
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach

    Tom01 wrote:

    > Nie będę dyskutować w ten sposób. To nie ma sensu.

    To że nie rozumiesz to nie znaczy że nie ma sensu.

    > Mogę podjąć rzeczową

    Rzeczową? Widzę jak rzeczowo podjąłęś...

    > dyskusję dlaczego wzrosły liczby odpowiedzialne za bezpieczeństwo w
    > 2007, ale nie w rozkładaniu na wybiórcze ułamkowe przedziały czasowe.

    A rok 2007 to nie jest wybiórczy przedział ułamkowy.

    Równie dobrym podziałem były podział od kwietnia do marca -- tylko wtedy
    wyszłoby zupełnie inaczej niż usiłujesz tu wcisąć.

    > Rok, ruch drogowy i społeczeństwo to nie odczynnik w probówce, które do
    > doświadczeń można powielić identycznie w dwóch identycznych probówkach.
    > Jest to organizm zmienny,

    Brawo, zauważyłeś! Parę osób próbuje ci to powiedzieć od dłuższego czasu :)

    > lata są nieco rózne. W jednym roku np w
    > kwietniu może być więcej wypadków z rowerzystami a w drugim mniej bo
    > ówczas była jeszcze zima. W innym miesiącach inaczej się to rozłoży. Rok
    > to dopiero cykl powtarzający się. Tylko rocznie można cokolwiek dywagować.

    Ale dlaczego od stycznia do grudnia? A nie od kwietnia do marca, albo od
    maja do kwietnia? To jest podział arbitralny. Już ci gdzie indziej
    odpisałem, co w ramach twojej "walki z manipulacją" skrzętnie wyciąłeś,
    że tylko przy takiej zmianie zupełnie się rozjeżdża cała
    pseudostatystyczna argumentacja.

    > Naprawdę ciężko się dyskutuje na takim poziomie. Kilka tysięcy więcej
    > wypadków, kilkuset więcej zabitych. Nie wystarczy?

    Poza tym, że one się zdarzyły zanim wprowadzono nakaz...

    > I żądam. Nie tylko ja. Sęk cały w tym że demokratycznie wybrani
    > przedstawiciele stojący u władzy mają takie rzeczy głęboko tam gdzie
    > słońce nie dochodzi.

    A może oni po prostu, taj jak większość społęczeństwa patrzą na to bez
    niezdrowego podniecenia -- w odróżnieniu od paryu taksówkarzy i
    pryszczersów.

    > Pewien wysoko postawiony urzędnik zdradził w 2008
    > roku że jest cichy nakaz blokowania dzialań na ten temat bo akcyza z
    > dodatkowo spalonego paliwa jest potrzebna do innych waznych celów
    > społecznych.

    Och tak... To jest OGROMNA różnica. W tej ilości spalonego paliwa...

    \SK