  • Data: 2010-05-31 12:19:50
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tom01 wrote:

    > Jak najbardziej w kontekście.

    Bzdura.

    > Twierdzi Pan że światła pomagają ocenić
    > odległość. Ja twierdzę że to nie jest możliwe, a dowodem na to jest
    > próba oszacowania źródła światła w przestrzeni.

    ROTFL!

    Uprasza się o nie robienie z siebie idioty!

    1. Odległości są nieporównywalne -- gwiazdy są z naszego punktu widzenia
    źródłami puntowymi, nawet powiękrzenie kilka tysięcy razy tego nie zmienia.
    2. Owszem potrafię gołym okiem odróżnić gwiazdę od planety -- tym samym
    wiem czy to coś jest opdległe o grube biliony (dziesiątki, setki i
    więcej) km czy o dziesiątki setki milionów, czasem nieco ponad miliard km.
    3. Dla określonych klas gwiazd można całkiem dobrze określić odległość
    właśnie na oko (przez to że te gwiazdy mają wąsko określoną jasność).
    4. Światła samochodu nie są ani źródłem punktowym (bo są dwa) i widac
    ich rozstaw
    5. Światła samochodu są źródłem określonej klasy (mają określony
    przypisami zakres jasności, itd).

    \SK