-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!lub
lin.pl!uw.edu.pl!newsgate.cistron.nl!newsgate.news.xs4all.nl!194.109.133.84.MIS
MATCH!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed5.news.xs4all.nl!xs4all!feeder1.cambriumusenet
.nl!feeder3.cambriumusenet.nl!feed.tweaknews.nl!postnews.google.com!r9g2000vbk.
googlegroups.com!not-for-mail
From: ptoki <s...@g...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
Date: Thu, 27 May 2010 06:45:54 -0700 (PDT)
Organization: http://groups.google.com
Lines: 95
Message-ID: <b...@r...googlegroups.com>
References: <htj265$3u9$1@inews.gazeta.pl> <htj6up$30ug$1@news.ett.com.ua>
<d...@4...com>
<htlk4n$p53$1@inews.gazeta.pl> <htlkoa$red$1@inews.gazeta.pl>
<1...@r...power.pl>
<d...@r...googlegroups.com>
<htlpfl$egm$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 193.109.244.28
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: posting.google.com 1274967954 30365 127.0.0.1 (27 May 2010 13:45:54 GMT)
X-Complaints-To: g...@g...com
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 May 2010 13:45:54 +0000 (UTC)
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: r9g2000vbk.googlegroups.com; posting-host=193.109.244.28;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
User-Agent: G2/1.0
X-HTTP-Via: 1.1 ISA2-CENTRALA
X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.9)
Gecko/20100315 Firefox/3.5.9,gzip(gfe)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284181
[ ukryj nagłówki ]On 27 Maj, 14:44, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:
> W dniu 2010-05-27 14:06, ptoki pisze:
>
> > On 27 Maj, 13:33, MadMan<m...@n...wp.pl> wrote:
> >> Dnia Thu, 27 May 2010 11:23:55 +0000 (UTC), nemo napisał(a):
>
> >>> wypadki w nocy są jak najbardziej
> >>> uzależnione od nakazu jazdy na światłach w dzień.
>
> >> W jaki sposób? I nie pisz proszę o przepalonych żarówkach - z przepaloną
> >> żarówką nie wolno jeździć po drodze, więc takie przypadki będą
> >> pomijalnie rzadkie.
>
> > Scenariusz moze wygladac tak:
> > Kierowca jedzie caly dzien. Jego mozg musi obrabiac wiecej danych (bo
> > oswietlone samochody sa lepiej widoczne i wiecej ich trzeba sledzic) i
> > wieczorem juz jest bardziej zmeczony.
>
> Lub, samochody oświetlone, więc są lepiej widoczne i mózg ma mniej
> roboty więc jest mniej zmęczony. Możesz zrobić sobie nawet test,
> obejrzyj kilku godzinny film na minimalnym kontraście i następnie zrób
> to samo ale ustaw większy kontrast. Co bardziej Cię zmęczy? Obstawiam,
> że w tym pierwszym przypadku to uśniesz po pierwszej godzinie.
>
Nie ma mniej roboty.
Na te 300-500m do przodu jest co ogladac. To co jest dalej jest
nieistotne w normalnym ruchu.
Na tych 500m jest do ogarniecia dobre 5-10 samochodow. I mozg je
bedzie sledzil. W jasny sloneczny dzien kontrast jest wystarczajacy. W
zla pogode i tak nalezy zapalac swiatla.
I tak:
Normalny sloneczny dzien - bez swiatel:
-5-10 samochodow
-dobry kontast/jasnosc
Warunki zlej widocznosci (ze swiatlami):
-5-10-20 samochodow (zapalone swiatla)
-slaby kontrast.
Normalny sloneczny dzien - ze swiatlami:
-5-10-20 samochodow (ze swiatlami)
-"smieszny" kontrast. (samochody widac lepiej ale tylko jako jasen
punkty. Gorzej widac kontury, szybkosc "tanczenia" cieni na szybie/
masce, kolor).
Twoj test jest wybiorczy. Sprobuj pograc w FarCry na podbitym
kontrascie i gammie. Zobaczysz jak szybko ci statsy spadna.
> Co do dwóch świateł, to ja myślę, że to nie kwestia "zapasu" po prostu
> mając dwa światła łatwiej oszacować prędkość kolesia jadącego z
> naprzeciwka.
>
Tez kiepsko. Bo niby dwa swiatla pomagaja (oceniajac ich odleglosc od
siebie) ale juz udowodniono (w 2006 ktos nawet podawal linki do badan)
ze oko ludzkie gorzej ocenia odleglosc i predkosc samochodu
swiecacego.
> W naszym kraju gdzie wyprzedza się zawsze i wszędzie jest to szczególnie
> przydatne. Myślę, że z raz albo dwa udało mi się uniknąć czołówki,
> właśnie dlatego. Jadący lewą wyprzedzający cały ciąg ciężarówek gnał
> naprawdę ostro. Widząc z dość daleka, że gość ostro grzeje zawczasu
> zwolniłem do minimum. Gdybym jechał normalnie to zreflektowałbym się
> znacznie później. Kto wie jakby to się zakończyło.
>
To jest wlasnie ta paranoja. Swiatla pomagaja w sytuacjach krytycznych
i ryzykownych a szkodza w zwyklym monotonnym ruchu. Widac (a wlasciwie
nie widac) to w statystyce. Jakies male drgniecie i tyle.
> Gdyby ktoś miał wątpliwości, to niech policzy ile w ciągu sekundy skraca
> się dystans pomiędzy samochodami gdy jeden jedzie 90km/h a drugi
> wyprzedzając gna ok 170. Ile ma się czasu na reakcję i co tak naprawdę
> można zrobić w takiej sytuacji.
>
A gdzie to mozna jechac 170 na jedno jezdniowej?
Nie zatykajmy dziury w dachu kufajką.
Nie próbuj naprawiać patologii zamordyzmem.
--
Lukasz Sczygiel
Następne wpisy z tego wątku
- 27.05.10 15:50 WS
- 27.05.10 16:01 Tom01
- 27.05.10 16:22 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 16:17 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 16:18 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 16:36 Arek (G)
- 27.05.10 16:39 Tom01
- 27.05.10 16:43 Arek (G)
- 27.05.10 16:45 Arek (G)
- 27.05.10 16:46 Tom01
- 27.05.10 17:05 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 17:02 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 17:06 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 17:12 Sebastian Kaliszewski
- 27.05.10 17:21 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
Najnowsze wątki
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- 2025-02-05 Warszawa => IT Recruiter <=
- 2025-02-05 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-05 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-05 Warszawa => IT Business Analyst <=
- 2025-02-05 Warszawa => Specjalista DevOps <=
- 2025-02-05 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-05 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-05 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-05 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-02-05 Re: UK: Michał K. dalej czeka na rozprawę ekstradycyjną w areszcie [bo nie (jeszcze?) zebrał kaucji]
- 2025-02-04 podpisywanie umów z datą wsteczną
- 2025-02-04 Radio internetowe do starego Androida