-
Data: 2023-09-06 20:21:00
Temat: Re: Przekładnia koronowa
Od: WM <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]środa, 6 września 2023 o 19:24:43 UTC+2 Zenek Kapelinder napisał(a):
> środa, 6 września 2023 o 16:02:32 UTC+2 WM napisał(a):
> > środa, 6 września 2023 o 15:42:54 UTC+2 Robert Wańkowski napisał(a):
> > > W dniu 06.09.2023 o 14:53, WM pisze:
> > > > Spotkał ktoś taką przekładnię w praktyce?
> > > > Czy jest lepsza od przekładni kątowej?
> > > > https://wiki.freecad.org/FCGear_CrownGear
> > > >
> > > > W Wieliczce był kierat typu polskiego, o podobnej zasadzie pracy.
> > > > https://www.kopalnia.pl/kopalnia-wiedzy/w-dol-i-w-go
re-transport-pionowy-w-dawnej-kopalni-ebhh
> > > >
> > > Sto lat temu miałem w zabawce, amfibii taką przekładnię. I ta korona
> > > była wytłoczona z blachy. Straciła kilka zębów. Do dziś mam doła z tego
> > > powodu.
> > >
> > > Robert
> > Chodzi mi o poważne zastosowania, w których ściśle zęby przylegają do siebie.
> > https://wiki.freecad.org/File:Crown-spur-gear-set_ex
ample.png
> > W przekładni kątowej są siły poosiowe, a w koronowej chyba ich nie ma?
> > Tak sądzę, ponieważ koło o zębach walcowych prostych, raczej nie przenosi sił
poosiowych.
> >
> > WM
> Zabawki to bardzo poważne zastosowanie. Wzbudzaja ciekawość co jest w srodku i
dlaczego działa. Przekładnie o jakie pytasz raczej nie maja teraz powszechnie poza
zabawkami powaznych zastosowań.
Zależy jakie kto ma zabawki.
Mechanizm różnicowy w Audi jest z przekładnią koronową.
https://youtu.be/XQka2W653Dw?si=Coxncnzdbz197sfA&t=1
40
Dotarłem do informacji producenta (Spirotec) o tym jakie zalety ma przekładnia
koronowa:
- wysokie przełożenie,
- łatwy montaż z ograniczoną potrzebą regulacji,
- bezluzowa praca,
- wydajność i poziom hałasu porównywalny z przekładnią równoległą,
- brak siły osiowej.
https://spirotec.fr/vos-engrenages-a-la-carte/crown-
gears/
WM
Następne wpisy z tego wątku
- 07.09.23 00:16 Zenek Kapelinder
- 07.09.23 01:59 Marcin Debowski
- 07.09.23 11:47 WM
- 07.09.23 14:21 J.F
- 07.09.23 16:39 J.F
- 07.09.23 19:41 WM
- 07.09.23 20:42 J.F
- 08.09.23 12:20 WM
- 09.09.23 20:26 WM
- 10.09.23 01:40 Robert Wańkowski
- 10.09.23 13:31 WM
- 12.09.23 19:43 WM
- 12.09.23 19:46 J.F
- 24.10.23 17:14 WM
- 24.10.23 22:07 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-24 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=